αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕδώ είναι 3 τρόπο για να χρησιμοποιήσεις την κριτική υπέρ σου

Εδώ είναι 3 τρόπο για να χρησιμοποιήσεις την κριτική υπέρ σου

Άσχετα με το επάγγελμά μας, οι περισσότεροι από εμάς ψάχνουμε τρόπους ώστε να γίνουμε καλύτεροι επαγγελματίες. Είτε αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργούμε, είτε με το να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί είτε με το να σκεφτόμαστε πιο πρακτικά, το feedback που λαμβάνουμε μπορεί να μας χρησιμεύσει. Με το να δεις τι σκέφτονται για εσένα θα ξέρεις τι να βελτιώσεις αλλά και πού να εστιάζεις. Ωστόσο, ο τρόπος που διαχειρίζεσαι την κριτική μπορεί να σε ανεβάσει αλλά και να σε ρίξει.

Σύμφωνα με την Ακαδημία Management των ΗΠΑ, η κριτική μπορεί να σε βοηθήσει να γίνεις πιο δημιουργικός. Η Yeun Joon Kim, φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο έκανε μια έρευνα σχετικά, αφού πρώτα έλαβε ένα ερέθισμα από τον ίδιο του τον εαυτό. Πιο συγκεκριμένα, εργαζόταν ως υπεύθυνος λογισμικού στις συσκευές της Samsung και αναρωτήθηκε πόσο τον βοήθησε η κριτική και το feedback που λάμβανε, ώστε να εξελιχθεί.

Η έρευνα λοιπόν έδειξε πως το αρνητικό feedback μπορεί να βοηθήσει και να εξελίξει τον καθένα μας σαν επαγγελματία και μάλιστα παίζει μεγάλο ρόλο ποιος κάνει μια κακή κριτική. Για παράδειγμα άλλη βαρύτητα έχει εκείνη του αφεντικού σου και άλλη ενός συναδέρφου σου. Αν είσαι σε θέση που λαμβάνεις κριτική και εσύ, και ειδικά κακή, τότε παρακάτω θα βρεις 3 τρόπους για να την χρησιμοποιήσεις υπέρ σου.

Κάνε το feedback αμφίδρομο

Αν βρεθείς σε θέση που κάποιος σου πει ότι πρέπει να βελτιώσεις αυτό που κάνεις, χρησιμοποίησε το συμβάν για να βρεις καλύτερη στρατηγική και λύσεις. Αν ξέρεις τι δεν κάνεις σωστά, τότε μπορείς να βρεις όσα είσαι καλός και να τελειοποιήσεις τα συγκεκριμένα κομμάτια. Για παράδειγμα, αν ένας συνάδερφός σου, σου κάνει κακή κριτική αντί να το πάρεις προσωπικά, τότε εκμεταλλεύσου την ευκαιρία και ρώτα τον τι μπορείς να κάνεις ώστε να βελτιωθείς.

Το πιο πιθανό είναι ότι αυτά που θα σου πει θα σου φανούν χρήσιμα, και θα αλλάξουν την οπτική σου. Μπορεί μάλιστα να σου φαίνεται δύσκολο, αλλά θα σε βοηθούσε να ρωτούσες και τον ανώτερό σου, ή ακόμα και το να του έδινες ο ίδιος feedback. «Συνήθως σκεφτόμαστε ότι δεν έχουμε τέτοιο δικαίωμα, αλλά ακόμα και ο ανώτερός μας στη δουλειά, είναι ένας επαγγελματίας σαν εμάς και σίγουρα θα ήθελε να μάθει τι μπορεί να βελτιώσει», λέει η Kim. «Να μην φοβάσαι να μιλάς στους ανώτερούς σου και να τους δίνεις συμβουλές. Αν το κάνεις καλοπροαίρετα, θα το εκτιμήσουν πολύ. Αν μάλιστα εσύ είσαι προϊστάμενος, ζήτα κριτική από τους υφιστάμενούς σου», συμπληρώνει.

Ψάξε για έναν συνάδερφο που θαυμάζεις

Ένας καλοπροαίρετος ανταγωνισμός πάντα βοηθάει. Ψάξε για έναν συνάδερφο που θαυμάζεις και ζήτησέ του βοήθεια, ώστε να βρεις νέους τρόπους δουλειάς. «Η δημιουργικότητα συχνά έρχεται μετά από διαφωνία. Παράδειγμα ο John Lennon και ο Paul McCartney ήταν πολύ καλοί φίλοι, όμως ο ένας έκανε πολύ σκληρή κριτική στον άλλον, με σκοπό να τον βελτιώσει», λέει ο καθηγητής management του πανεπιστημίου του Michigan, Jeff DeGraff, στο Thrive Global.

Μάθε νέες στρατηγικές για το θέμα

Ένα μέρος του να λαμβάνεις κριτική από συναδέρφους, σημαίνει ότι είσαι έτοιμος να ακούσεις ιδέες και λύσεις που δεν είχες σκεφτεί. Όσο πιο διαφορετικός είναι ένας συνάδερφός σου από εσένα με την πρώτη ματιά, τόσο πιο καινοτόμες θα είναι οι ιδέες του, συγκριτικά με τις δικές σου. Μάλιστα σε ένα άρθρο κοινωνικής ψυχολογίας του 2004, η Charlan J. Nemeth και άλλοι επιστήμονες ανέλυσαν πως το να υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί χαρακτήρες στην ίδια δουλειά βοηθάει να ακούγονται όλες οι φωνές και ο τρόπος σκέψης συνεχώς να βελτιώνεται, κάτι που οδηγεί στην συνεχή εξέλιξη και στην καινοτομία.

Σκέψου την αρνητική κριτική σαν ευκαιρία να μάθεις. Όχι μόνο να μάθεις πώς να κάνεις τη δουλειά σου καλύτερα αλλά και στο πώς να μάθεις νέες τεχνικές τις οποίες αγνοούσες μέχρι πρόσφατα.

Πηγή: Thrive Global Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 + four =