αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να κάνεις κριτική σε κάποιον χωρίς να παρεξηγηθεί

Πως να κάνεις κριτική σε κάποιον χωρίς να παρεξηγηθεί

Όταν είστε ο ηγέτης σε ένα πεδίο, θα έρθουν στιγμές που θα πρέπει να ασκήσετε κριτική στην απόδοση αυτών που καθοδηγείτε. Η δουλειά τους μπορεί να μην πληροί τα standards που έχουν τεθεί και πρέπει να τους το πείτε. Πώς ασκείτε κριτική χωρίς να μειώνετε την αυτοπεποίθηση του άλλου ατόμου; Πώς διορθώνετε τη δουλειά του αλλά τον βάζετε να συνεχίσει να έρχεται στη δουλειά με θετική διάθεση;

Εδώ είναι 4 τακτικές που μπορείς να ακολουθήσεις. Για να κάνεις κριτική σε κάποιον χωρίς να πλήξεις την αυτοπεποίθηση του.

1. Κάνε κριτική στη δράση και όχι στο άτομο

Στο εξαιρετικό βιβλίο τους, The One Minute Manager, ο Ken Blanchard και ο Spencer Johnson εξηγούν ότι πρέπει να κριτικάρετε τη δράση και όχι το άτομο. Δεν χρειάζεται να το κάνεις προσωπικό. Δεν χρειάζεται να ανοίξεις μια τέτοια διαμάχη. Κάνε κριτική στην συμπεριφορά.

Μπορεί να υπάρχει μια εξαίρεση σε αυτή τη φιλοσοφία. Όταν έχετε διορθώσει πολλές φορές τη δράση του ατόμου που καθοδηγείτε αλλά αρνείται να αλλάξει, ίσως χρειαστεί να εστιάσετε στο άτομο.

2. Η «θεωρία του σάντουιτς»

Η θεωρία του σάντουιτς μπορεί να είναι ένας τρόπος να μεταδώσετε την κριτική σας σε ένα άτομο χωρίς να μειώσετε την αυτοπεποίθησή του ή τη θετική του στάση. Μαζεύεις την κριτική ανάμεσα σε δύο θετικά σχόλια.

Ας δούμε ένα παράδειγμα με μπασκετμπολίστες. Μπορείς να πεις σε έναν παίχτη: «Ξέρεις ότι είσαι εξαιρετικός παίχτης, οπότε γιατί να κάνεις τη δύσκολη ή φανταχτερή πάσα αντί για την εύκολη πάσα για να έχει αποτέλεσμα η επίθεση μας; Τώρα επέστρεψε στο γήπεδο και δείξτε σε όλους γιατί είσαι ο καλύτερος παίχτης».

3. Ιδιωτικά

Κάντε την οποιαδήποτε κριτική ιδιωτικά. Αποφύγετε να ντροπιάσετε τον αλλο μπροστά στους συναδέλφους του. Δεν είναι σωστή συμπεριφορά από μέρους σου- και μάλλον δεν θα δεις και καλή αντίδραση από την άλλη πλευρά. Συζητήστε το ένας προς έναν. Το να εκθέτεις δημόσια το άτομο που κάνεις κριτική πρέπει να είναι πάντα η τελευταία λύση.

4. Feedback

Κάνε κριτική με την μορφή feedbak. Τελικά, ο σκοπός της κριτικής είναι να βελτιώσει την απόδοσή του το άτομο που κάνετε κριτική. Για να βελτιωθείτε από την κριτική σας, εόναι ακόμα καλύτερο να ακούσετε την άλλη πλευρά και να δείτε τι δεδομένα θα σας παραθέσει. Μπορεί να νομίζετε ότι ξέρετε τι συμβαίνει και γιατί συνέβη κάτι, αλλά μπορεί εύκολα να κάνετε λάθος.

Μπορεί κάποιο άτομο να βιώνει μία κατάσταση που δεν γνωρίζεις. Και αυτή ακριβώς η κατάσταση να οδηγεί σε μια κακή απόδοση ή συμπεριφορά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − 9 =