αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΔεν σε ωφελεί να νιώθεις ζήλια για τους άλλους- Δες πως διαχειρίζονται οι πετυχημένοι άνθρωποι αυτό το συναίσθημα

Δεν σε ωφελεί να νιώθεις ζήλια για τους άλλους- Δες πως διαχειρίζονται οι πετυχημένοι άνθρωποι αυτό το συναίσθημα

Πολύ συχνά, συγκρίνουμε τον εαυτό μας με άλλους και καταφέρνουμε να ρίξουμε την αυτοεκτίμηση μας. Το κάνουμε όλο λάθος. Μπορεί να βλέπουμε ένα επαγγελματία πιανίστα και να λέμε στον εαυτό μας: «Είμαι τόσο κακός στο πιάνο» — και σταματάς εκεί. Δεν σκέφτεσαι το γεγονός ότι ο πιανίστας ασκούνταν καθημερινά για ώρες από τότε που ήταν μικρός.

Ευτυχώς, με τα κατάλληλα εργαλεία, μπορείτε να αποκωδικοποιήσετε αυτό που προσπαθεί να σας πει η ζήλια σας και στη συνέχεια να μετατρέψετε τα συναισθήματά σας σε θετική δράση. Εδώ είναι 4 κινήσεις που μπορείς να κάνεις, όπως τις παραθέτει το CNBC.

1. Βεβαιωθείτε ότι ο φθόνος σας δεν είναι κακόβουλος

Οι ψυχολόγοι διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ του «καλοήθους φθόνου», όταν θαυμάζουμε κάποιον και προσπαθούμε να τον μιμηθούμε, και του «κακόβουλου φθόνου», όταν αντιπαθούμε  το άλλο άτομο και εκνευριζόμαστε που έχει αυτό που θέλουμε.

Είναι η διαφορά ανάμεσα στο «Έχουν ένα ρετιρέ διαμέρισμα και είναι ωραίο που κατάφεραν να το πάρουν» και στο «Μισώ που το σπίτι τους έχει πανοραμική θέα και θέλω να υποφέρουν».

Για να είμαστε σαφείς, και τα δύο είναι επώδυνα, λέει το CNBC. Αλλά ο καλοήθης φθόνος μπορεί να είναι υγιής επειδή παρακινεί τους ανθρώπους να επενδύσουν περισσότερη προσπάθεια για να είναι τόσο επιτυχημένοι όσο το άλλο άτομο, ενώ ο κακόβουλος φθόνος μπορεί να μας κάνει απλά κακούς.

2. Ποια είναι τα ερεθίσματα σου;

Η σύγκριση μπορεί να σας διδάξει τι θέλετε: Είναι πιο πιθανό να νιώσετε έντονο θαυμασμό όταν βλέπετε κάποιον να κάνει κάτι που θέλετε για τον εαυτό σας — ακόμα κι αν δεν έχετε επιτρέψει συνειδητά στον εαυτό σας να το θέλει. Η αυτογνωσία σας βοηθά να μετατρέψετε τα συναισθήματά σας σε κάτι χρήσιμο. Την επόμενη φορά που ο φθόνος θα εμφανιστεί, εξερευνήστε τι σας λέει, ρωτώντας:

«Τι έχουν που με κάνει να νιώθω λιγότερο καλός;»
«Ποιο κενό πιστεύω ότι θα γέμιζε;»
«Θέλω πραγματικά αυτό που έχουν;»
«Αν ναι, πόσο το θέλω, και αξίζει να κάνω κινήσεις για να προσπαθήσω να το αποκτήσω μόνος μου;»

3. Σύγκριση με τον εαυτό σου

Μπορεί να μην είστε πάντα ακριβώς εκεί που θέλετε, αλλά το πιθανότερο είναι ότι δεν είστε ούτε εκεί που ήσασταν πριν. Το να κάνετε μια παύση για να κάνετε έναν απολογισμό των επιτευγμάτων σας – και των δεξιοτήτων που έχετε αναπτύξει ως αποτέλεσμα – μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε περήφανοι για την πρόοδό σας.

Ένα σημαντικό μέρος της προόδου που έχετε κάνει, είναι αυτό που μάθατε. Μπορεί να ξεκινάτε από την αρχή σε κάτι, όπως όταν αλλάζεις καριέρα ή τερματίζεις μια σχέση. Αυτό δεν σημαίνει ότι είστε «πίσω». Σημαίνει απλώς ότι ξεκινάς ξανά, αυτή τη φορά με μεγαλύτερη εμπειρία.

4. Δες… πίσω από την φανταχτερή βιτρίνα

Κάποιοι μπορεί να βγάζουν μια εντυπωσιακή εικόνα προς τα έξω, αλλά η πραγματικότητα να είναι διαφορετική. Και όταν δεν σκεφτόμαστε το bakstage ενός άλλου ατόμου, είναι πιο πιθανό να νιώσουμε κακόβουλο φθόνο.

Την επόμενη φορά που θα σας κυριεύσει ο φθόνος λόγω μιας ανάρτησης στο Instagram ή ενός update στο LinkedIn, κάντε ένα βήμα πίσω και σκεφτείτε τι μπορεί να γίνεται πίσω από την φανταχτερή βιτρίνα.

Είναι επίσης πιθανό να παρασυρθείτε πολύ στο δικό σας highlight reel. Εάν εφαρμόζετε φίλτρα σε κάθε φωτογραφία που μοιράζεστε ή μιλάτε μόνο για τα εύσημα που λάβατε από το αφεντικό σας, κινδυνεύετε να αισθανθείτε άσχημα επειδή δεν ζείτε πραγματικά τη ζωή που απεικονίζετε.

Σκεφτείτε λίγο πιο προσεκτικά τι προσπαθείτε να απεικονίσετε με τις δημόσιες ιστορίες που λέτε για τον εαυτό σας και γιατί. Είναι καλό να μοιράζεστε συναρπαστικά νέα για τη ζωή σας, αλλά σκεφτείτε να το εξισορροπήσετε ή να μειώσετε τα εντυπωσιακά λόγια, για να είναι πιο κοντά στην πραγματική ζωή σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four − four =