Η λέξη «επιχειρηματίας» είναι πολύ ισχυρή από μόνη της. Μάλιστα, πολλοί άνθρωποι που είναι fans των businesses, δεν μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους να κάνει κάτι διαφορετικό, πέρα από την επιχειρηματικότητα. Από την άλλη πλευρά, η λέξη «επιχειρηματίας» σε αρκετούς δημιουργεί… υπερβολικά μεγάλες προσδοκίες και άγχος.
Γιατί; Διότι με τη συγκεκριμένη λέξη, αυτό που τους έρχεται στο μυαλό -τουλάχιστον σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού- είναι κάποια μεγάλα success stories. Αν είσαι λίγο παλαιότερος, θα σου έρθει στο μυαλό ο Richard Branson, ο Jeff Bezos ή ο Bill Gates. Αν είσαι νεότερος, θα σκεφτείς τον Mark Zuckerberg ή τον Larry Page.
Ίσως, το πρώτο πράγμα που θα σου έρθει επίσης στο μυαλό θα είναι ο Steve Jobs. Μιας και η συγκεκριμένη προσωπικότητα είναι πάνω από όλες τις γενιές, όπως σημειώνει το inc.com. Και καταφέρνει να γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ τους.
Από την άλλη μεριά, με τη λέξη «επιχειρηματίας», μπορεί να σκεφτείς μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Για παράδειγμα, τις πολλές ώρες εργασίας ή τις πολλές αποτυχίες, μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος.
Ακόμα και οι σκέψεις σου βρίσκονται σε ένα από αυτά τα δύο άκρα, εδώ υπάρχει ένα σημαντικότερο πρόβλημα. Πολλοί άνθρωποι, δεν ξεκινούν την δική τους επιχείρηση (ακόμα κι αν θεωρούν ότι έχουν μια καλή ιδέα), γιατί πολύ απλά φοβούνται να συγκριθούν με τις μεγάλες business προσωπικότητες που λέγαμε πριν. Θεωρούν ότι δεν έχουν το ταλέντο και τις ικανότητες που είχαν ο Steve Jobs και οι άλλοι πετυχημένοι επιχειρηματίες. Θεωρούν επίσης, ότι δεν μπορούν να αντέξουν τις θυσίες, μέχρι να έρθει η επιτυχία.
«Αν αυτός είναι ο τρόπος που σκέφτεσαι, τότε είσαι λάθος» τονίζεται στο άρθρο του inc.com.
Η επιτυχία, μπορεί να ερμηνευτεί και να αναλυθεί, μόνο εκ των υστέρων. Είναι εύκολο να δούμε πίσω στην πορεία του Steve Jobs και να καταλάβουμε πόσο καλά τα πήγε. Πιστεύεις ότι ο ιδρυτής της Apple, στα πρώτα του βήματα θεωρούσε εξασφαλισμένη την επιτυχία; Αυτό είναι λάθος. Η επιτυχία ήρθε στην πορεία, αλλά δεν ήταν δεδομένη εξ αρχής.
Αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος, είναι να θέσει έναν στόχο και να μετρά τα αποτελέσματα που φέρνει με βάση αυτό. Και όχι συγκρινόμενος με κάποιον γνωστό businessman. Δεν πρέπει να είναι στόχος σου να γίνεις ο επόμενος Jobs. Μπορείς αν θες, να προσπαθήσεις να γίνεις κάτι ακόμα καλύτερο. «You can be the next you», καταλήγει το άρθρο του αμερικανικού site.