αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ«Βουτιά» 80% στο ηλεκτρονικό εμπόριο- Ποιες κατηγορίες αποτελούν εξαιρέσεις

«Βουτιά» 80% στο ηλεκτρονικό εμπόριο- Ποιες κατηγορίες αποτελούν εξαιρέσεις

Ραγδαία πτώση του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται στα e-shops (ηλεκτρονικά καταστήματα) της χώρας εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Μπορεί τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία να μην προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση, αλλά στις άλλες κατηγορίες αγαθών η κίνηση έχει μειωθεί δραστικά.

Σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Greek eCommerce Association ή GRE.CA.), με εξαίρεση τρεις κατηγορίες ηλεκτρονικών καταστημάτων, ειδών σούπερ μάρκετ, φαρμακείων και βιβλίων/παιχνιδιών, όλες οι άλλες κατηγορίες σημειώνουν μεγάλη κάμψη που ξεπερνά ακόμη και 80%. Τέτοιες κατηγορίες είναι τα είδη μόδας, αθλητικά είδη, κοσμήματα, είδη σπιτιού, οι (ηλεκτρικές) λευκές συσκευές κ.ά.

Τα ηλεκτρονικά είδη σημειώνουν αύξηση, κυρίως εξαιτίας της ζήτησης που καταγράφεται σε web cameras, ακουστικά, φορητούς Η/Υ κ.ά., καθώς οι θέσεις εργασίας μεταφέρονται από τον εργασιακό χώρο στο σπίτι.

Η έρευνα της GRE.CA. πραγματοποιήθηκε από την περασμένη Τετάρτη 18 Μαρτίου έως Σάββατο 21 Μαρτίου. Σε αυτήν συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 92% εξ αυτών αναφέρει ότι έχει ήδη επηρεαστεί από την πανδημία του κορωνοϊού. Μάλιστα, πάνω από το 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμά ότι η πανδημία θα επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις και τα κέρδη τους μέσα στο 2020.

Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι μέχρι τώρα, το 74% των επιχειρήσεων έχει καταγράψει μείωση των ηλεκτρονικών παραγγελιών και μόλις το 15% των επιχειρήσεων έχει καταγράψει αύξηση. Η κάμψη των παραγγελιών αποδίδεται σε πολλαπλούς παράγοντες, όπως καθυστέρηση ή και διακοπή παραδόσεων από προμηθευτές (42%), καθυστερήσεις στην παράδοση σε πελάτες λόγω courier (31%) και τέλος ζητήματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%). Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της CRE.CA. Στέλιο Αποστολίδη, σε πολλές κατηγορίες προϊόντων η μείωση των παραγγελιών ξεπερνά το 80%.

Η προαναφερόμενη άσχημη εξέλιξη δημιουργεί και αρνητική ψυχολογία για το σύνολο του έτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, το 84% των επιχειρήσεων βλέπει μείωση των πωλήσεων μέσα στο 2020, ενώ μείωση των κερδών προβλέπει το 79%. Επίσης, το 64% των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμά ότι θα προκληθούν προβλήματα χρηματοδότησης και ρευστότητας στις επιχειρήσεις τους. Στον αντίποδα, μόνον το 3% των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμά ότι δεν θα υπάρξουν επιπτώσεις λόγω κορωνοϊού.

Η αρνητική πορεία που αναμένεται για το υπόλοιπο του έτους αποδίδεται πρωτίστως στη μείωση της ζήτησης (77%) και δευτερευόντως σε προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας (34%). Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ακόμη, σε ποσοστό 22%, αναφέρουν δυσκολίες πώλησης στο εξωτερικό και κυρίως σε Ευρώπη, Ιταλία και Κύπρο, ενώ σε ποσοστό 48% για δυσκολίες παραλαβής προϊόντων από Κίνα, Ευρώπη και Ιταλία.

Σύμφωνα με τον κ. Αποστολίδη, η έρευνα θα πραγματοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, με στόχο την πληρέστερη καταγραφή των τάσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσα στην πανδημία του κορωνοϊού.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + seventeen =