αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈρευνα του Harvard λέει ότι πρέπει να σταματήσεις την κλισέ ερώτηση «τι κάνεις;» (και παραθέτει μερικές άλλες επιλογές)

Έρευνα του Harvard λέει ότι πρέπει να σταματήσεις την κλισέ ερώτηση «τι κάνεις;» (και παραθέτει μερικές άλλες επιλογές)

«Τι κάνεις;». Αυτή είναι η πιο κλισέ (και ίσως η πιο άχρηστη) ερώτηση στον κόσμο της επικοινωνίας. Το άτομο που ρωτά δεν θέλει πραγματικά να μάθει, και το άτομο που απαντά δεν λέει την αλήθεια. Αυτό που ακολουθεί είναι μια χαμένη ευκαιρία και ανούσια ανταλλαγή λέξεων, με μηδενική σύνδεση μεταξύ των ατόμων.

Αυτά τουλάχιστον υποστηρίζει έρευνα του Harvard. Tο κλειδί για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις συζητήσεις, σύμφωνα με τους ερευνητές του Harvard, είναι να κάνετε άλλες follow-up ερωτήσεις στο άλλο άτομο. Σε μια σειρά πειραμάτων, οι ερευνητές ανέλυσαν περισσότερες από 300 διαδικτυακές συνομιλίες και διαπίστωσαν ότι όσοι άνθρωποι δέχτηκαν πιο ουσιαστικές ερωτήσεις (όχι ερωτήσεις δηλαδή του στιλ «πώς είσαι;» ή «τι κάνεις;»), είδαν με μεγαλύτερη συμπάθεια το άλλο άτομο.

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν για να ξεκινήσεις πιο ουσιαστικές συζητήσεις με ένα άλλο άτομο και παράλληλα να γίνεις πιο συμπαθής; Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι κινήσεις που μπορείς να κάνεις είναι αρκετές.

Μία εύκολη τεχνική για να ανοίξεις συζητήσεις, είναι να δεις το περιβάλλον γύρω σου. Ναι, τον χώρο στον οποίο γίνεται η Χ συνάντηση. Βρείτε κάτι στο οποίο θα εστιάσετε στο περιβάλλον, όπως το έργο τέχνης στον τοίχο, ένα ιδιόμορφο gadget ή μία οικογενειακή φωτογραφία στο γραφείο του άλλου, ή διάσπαρτα νομίσματα από διάφορες χώρες και ούτω καθεξής. Σίγουρα θα υπάρξει κάτι που θα πυροδοτήσει μικρές συζητήσεις και θα οδηγήσει τη συζήτηση σε ξεχωριστές follow-up ερωτήσεις.

Στόχος σου πρέπει να είναι να ξεφύγεις από τα κλισέ θέματα. Μην ξεκινήσεις μια συζήτηση που θα μοιάζει με… ωριαίο δελτίο ειδήσεων, το οποίο μιλά για την κίνηση στους δρόμους, τον καιρό ή άλλα τέτοια θέματα. Ξεκίνα να μιλάς, για παράδειγμα, για κάτι με το οποίο είναι παθιασμένο το άλλο άτομο. ‘Η για ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον που μοιράζεστε και οι δύο.

Μοιράσουν μερικά νέα (που όντως έχουν συμβεί). Εάν είσαι νέος σε μια εταιρεία και είσαι leader σε μια ομάδα, για παράδειγμα, μπορείς να ξεκινήσεις την πρώτη σας συνάντηση πηγαίνοντας στο δωμάτιο και ζητώντας από κάθε άτομο να πει ένα ενδιαφέρον πράγμα που συνέβη πρόσφατα στη ζωή του. Έτσι θα δώσετε μία πρώτη ευκαιρία σε όλους να συνδεθούν μεταξύ τους και σε λίγο πιο προσωπικό επίπεδο. Ο στόχος είναι να είσαι ειλικρινής και όχι απλώς να ανοίξεις συζητήσεις παραθέτοντας νέα που δεν έχουν συμβεί ποτέ.

Μην ξεχνάς επίσης: Δεν έχει σημασία μόνο τι λες. Η έκφραση του προσώπου σου και η γλώσσα του σώματος μπορεί να μεταδώσει πολλά μηνύματα. Κοιτάξτε τον άλλον όταν μιλάτε, αντί να έχετε το βλέμμα σας στο τραπέζι ή στον τοίχο. Έξτρα tip: Όταν μιλάτε στο τηλέφωνο, χαμογελάστε — θα κάνει τη φωνή σας να ακούγεται πιο ζεστή. Δεν είναι μόνο αυτό που λέτε, αλλά το πώς το λέτε, που θα βοηθήσει τους άλλους να συνδεθούν μαζί σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × five =