αρχικηVIRALΈρευνα: Θες να γίνεις πιο παραγωγικός στη δουλειά σου; Κάνε διακοπές

Έρευνα: Θες να γίνεις πιο παραγωγικός στη δουλειά σου; Κάνε διακοπές

Η επιστήμη έχει δείξει πόσο σημαντικά είναι τα διαλείμματα, αν θέλετε να έχετε καλύτερη επίδοση στη δουλειά. Όπως οι κορυφαίοι αθλητές κάνουν διαλείμματα ανασύνταξης ανάμεσα στις προπονήσεις τους, έτσι και οι εργαζόμενοι χρειάζονται πνευματικά διαλείμματα για να γεμίσουν τις μπαταρίες τους και να μείνουν αποτελεσματικοί στη δουλειά τους.

Σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Journal Current Directions in Psychological Science, ψυχολόγοι από το University of Mannheim μελέτησαν αρκετές έρευνες που έδειξαν τον σπουδαίο ρόλο που διαδραματίζει το σωματικό και πνευματικό διάλειμμα από την εργασία στη διατήρηση της επίδοσης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο, η έρευνα στην οργανωτική ψυχολογία και σε παρεμφερείς κλάδους έχει δείξει ότι η διακοπή από την εργασία είναι σημαντικός παράγοντας στο να παραμένουν οι εργαζόμενοι ενεργητικοί, εργατικοί και υγιείς ακόμα και όταν οι απαιτήσεις της δουλειάς είναι υψηλές.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι διακοπές συμβάλουν στη μείωση του στρες και στη σωστή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, ωστόσο η χαλαρωτική επίδραση τους δε διαρκεί για πολύ.

Στη συνέχεια έκαναν μία έρευνα για να καταγράψουν πόσο ακριβώς διαρκεί η χαλαρωτική επίδραση των διακοπών, από τη στιγμή που επιστρέψουμε στην καθημερινότητα της δουλειάς. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 131 δασκάλων πριν και μετά από διακοπές διάρκειας δύο εβδομάδων.

Αρχικά, οι δάσκαλοι συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που μετρούσε την επαγγελματική τους εξουθένωση, το πόσο συναισθηματικά κουρασμένοι ένιωθαν, μία μέρα πριν φύγουν για διακοπές. Στη συνέχεια, συμπλήρωναν σε εβδομαδιαία βάση ερωτηματολόγια για το πόσο δεσμευμένοι ένιωθαν με τη δουλειά τους, πόσο χαλαροί ή στρεσαρισμένοι ένιωθαν για 4 εβδομάδες αφού επέστρεψαν από διακοπές στην εργασία τους.

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα έδειξαν τα ευεργετικά οφέλη των διακοπών. Οι δάσκαλοι ανέφεραν ότι ένιωθαν λιγότερο κουρασμένοι και επαγγελματικά εξουθενωμένοι και περισσότερο κινητοποιημένοι και θετικοί απέναντι στη δουλειά τους. Όμως, τα θετικά αποτελέσματα ειδικά για τους δασκάλους που συναναστρέφονταν με δύσκολους μαθητές και είχαν μεγάλο φόρτο εργασίας, δεν κράτησαν πολύ. Μέσα σε 4 εβδομάδες οι θετικές επιδράσεις είχαν φύγει και οι δάσκαλοι είχαν επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα άγχους και συναισθηματικής εξουθένωσης.

Επειδή, λοιπόν, οι επιδράσεις φαίνεται να διαρκούν λίγο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γεμίζουμε τις μπαταρίες μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ειδικά όταν η εργασία είναι πολύ απαιτητική.

Οι ψυχολόγοι προτείνουν ότι όλες οι επιχειρήσεις θα έπρεπε να φροντίζουν ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν επαρκή χρόνο διακοπών και να θεσπίσουν αυστηρούς κανονισμούς για να μην παραμελούν τις διακοπές τους ή να μην ανταλλάσσουν τις μέρες των διακοπών τους με οικονομικές απολαβές, διότι οι διακοπές είναι πολύ ισχυρό όπλο στην πρόληψη της επαγγελματικής εξουθένωσης και στην αύξηση της προσοχής στην εργασία.

Οι διακοπές δεν είναι μόνο απαραίτητες για να γεμίσουμε τις πνευματικές μας μπαταρίες, αλλά αποτελούν και την απόδειξη ότι η οικονομική επένδυση στις εμπειρίες, μας δίνει ευχαρίστηση μεγαλύτερης διάρκειας απ’ ότι η επένδυση σε υλικά αγαθά. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science, δείχνει ότι μία κρουαζιέρα σε ένα εξωτικό νησί, δίνει μεγαλύτερη χαρά για περισσότερο χρονικό διάστημα απ’ ότι το να δουλεύει κανείς υπερωρίες για να αγοράσει μία μεγαλύτερη τηλεόραση.

Άλλοι ψυχολόγοι από το University of California, έκαναν μία έρευνα για τη διάρκεια των εμπειριών βάθος χρόνου, συγκεντρώνοντας δεδομένα λεπτό προς λεπτό από 2.266 ενήλικες, οι οποίοι είχαν ειδοποιήσεις στο κινητό τους από τους ερευνητές σε διάφορες στιγμές μέσα στη μέρα. Συγκρίνοντας τα δεδομένα από διαφορετικά άτομα οι ψυχολόγοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι ήταν πιο χαρούμενοι τις στιγμές που σκεφτόταν για μία μελλοντική εμπειρία την οποία έχουν κλείσει, όπως για παράδειγμα ένα ταξίδι για να κάνουν σκι, ενώ δεν υπήρχε σχετική αύξηση ή μείωση της ευτυχίας τους όταν σκέφτονταν για υλικό αγαθό που θα αποκτήσουν.

Η συγκεκριμένη έρευνα αναδεικνύει ότι το αίσθημα της ευεξίας προάγεται εξίσου όχι μόνο με τα υλικά αγαθά αλλά και μέσα από εμπειρίες που δεν απαιτούν οικονομική δαπάνη, όπως η βόλτα σε ένα πάρκο, σε ένα μονοπάτι και στην παραλία.

Πηγή: psychologynow.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 4 =