αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈρευνα του Harvard εξηγεί: Οι άνθρωποι που κάνουν αυτές τις ερωτήσεις γίνονται πιο δημοφιλείς και συμπαθείς

Έρευνα του Harvard εξηγεί: Οι άνθρωποι που κάνουν αυτές τις ερωτήσεις γίνονται πιο δημοφιλείς και συμπαθείς

Όλοι θέλουμε να είμαστε συμπαθείς. Αν πιστεύετε ότι οι άνθρωποι γεννιούνται γοητευτικοί, κάνετε λάθος — η συμπάθεια είναι κάτι που εξασκείται, όπως και κάθε άλλη δεξιότητα. Τι είναι όμως αυτό που κάνει έναν άνθρωπο συμπαθή;

Σύμφωνα με έρευνα του Harvard, το μυστικό για να είσαι πιο συμπαθής και να βελτιώνεις τους διαπροσωπικούς δεσμούς δεν είναι να είσαι ευγενικός, χρήσιμος ή να έχεις καλή αίσθηση του χιούμορ. To «κλειδί» είναι να κάνεις περισσότερες ερωτήσεις!

Η έρευνα εξέτασε τον ρόλο της υποβολής ερωτήσεων στις διαπροσωπικές σχέσεις. Οι ερευνητές του Harvard εξέτασαν χιλιάδες φυσικές συνομιλίες μεταξύ συμμετεχόντων που συναντήθηκαν για πρώτη φορά, είτε σε διαδικτυακές συνομιλίες είτε σε προσωπικά σύντομα ραντεβού.

Είπαν σε κάποιους ανθρώπους να κάνουν τουλάχιστον εννέα ερωτήσεις μέσα σε 15 λεπτά και στους υπόλοιπους να κάνουν όχι περισσότερες από 4 μέσα σε 15 λεπτά.

Στις διαδικτυακές συνομιλίες, τα άτομα στα οποία τυχαία ανατέθηκε να κάνουν πολλές ερωτήσεις έγιναν πιο συμπαθείς στους συνομιλητές τους. Στα σύντομα προσωπικά ραντεβού, οι άνθρωποι ήταν πιο πρόθυμοι να πάνε σε δεύτερο ραντεβού με συνομιλητές που έκαναν περισσότερες ερωτήσεις.

Οι άνθρωποι τείνουν να μιλούν πολύ για τον εαυτό τους, ειδικά όταν προσπαθούν να εντυπωσιάσουν κάποιον. Αλλά αυτή δεν είναι η καλύτερη στρατηγική για να κάνετε θετική εντύπωση. Κερδίζετε τους ανθρώπους δείχνοντας γνήσιο ενδιαφέρον – κάνοντας τους ερωτήσεις σχετικά με τη ζωή, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους – και μετατοπίζοντας το επίκεντρο της συζήτησης από τον εαυτό σας στο άλλο άτομο.

Υπάρχει ένα σημαντικό point όμως. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η σειρά των ερωτήσεων που κάνετε σε κάποιον έχει σημαντική επίδραση στο πώς θα ανταποκριθεί.

Εάν θέλετε να χτίσετε εμπιστοσύνη, δυνατές σχέσεις και οικειότητα, θα πρέπει να ξεκινήσετε με σχετικά ρηχές και «ασήμαντες» ερωτήσεις και να προχωρήσετε σε αυτές που είναι πιο ιδιωτικές ή βαθιές. Ξεκίνα ρωτώντας κάτι για τα χόμπι του άλλου, τα κατοικίδια του ή την περιοχή στην οποία μένει. Μετά προχώρα παρακάτω.

Οι follow-up ερωτήσεις που «πιάνονται» από κάτι που είπε ο άλλος, κάνουν επίσης τη διαφορά. Δείχνουν γνήσιο ενδιαφέρον και σε κάνουν πιο συμπαθή. Εδώ μερικά παραδείγματα:

Μπορείς να μου πεις περισσότερα για…;
Γιατί το πιστεύεις αυτό;
Τί εννοείς με…;
Τι γίνεται με εσένα;

Βεβαιωθείτε ότι κάνετε αυτές τις ερωτήσεις με χαλαρό στιλ, αντί με αυστηρό τόνο. Δεν θέλετε να ακούγεστε σαν… HR Manager σε δωμάτιο συνέντευξης.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − seven =