αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈξι πράγματα που έμαθα δουλεύοντας 12 μήνες για την startup μου: Μία ιδρύτρια εξηγεί

Έξι πράγματα που έμαθα δουλεύοντας 12 μήνες για την startup μου: Μία ιδρύτρια εξηγεί

«Πριν από λίγες εβδομάδες ξεκίνησα την startup μου. Χρειάστηκαν ακριβώς 12 μήνες από την αρχική ιδέα μέχρι τη στιγμή που είδα την εφαρμογή μου στο App Store. Και αυτοί ήταν μερικοί από τους πιο απαιτητικούς, διασκεδαστικούς και συναρπαστικούς 12 μήνες ολόκληρης της ζωής μου», λέει η Olena Mytruk.

Η ίδια είναι ιδρύτρια της startup Breverie. Πρόκειται για μία digital self development πλατφόρμα που εστιάζει στις γυναίκες.

Πριν από αυτό, η Olena είχε 15 χρόνια εμπειρίας ως εργαζόμενη σε μια παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας και συμβούλων.

Σε άρθρο της στο αμερικανικό addicted2success.com παραθέτει τα μαθήματα που πήρε, μέσα από την startup διαδρομή της. Εδώ είναι 6 από αυτά.

1 – Οι καλές ιδέες χρειάζονται χώρο

«Κάποτε άκουγα ένα podcast για την επιχειρηματικότητα και ο παρουσιαστής του podcast είπε: «Το 95% των ιδεών μου, ήρθε σε μένα στη σάουνα». Και σκέφτηκα, «Αυτό είναι 100% αλήθεια!». Τον Δεκέμβριο του 2020 ένιωσα ότι ήμουν έτοιμη να ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση. Το μόνο πρόβλημα ήταν… ότι δεν ήξερα ποια επιχείρηση ήθελα να ξεκινήσω. Πέρασα αρκετές εβδομάδες σκεπτόμενη το και προσπαθώντας να βρω μια καλή ιδέα. Τίποτα δεν βοηθούσε. Και μετά ξάπλωσα στον πάγκο για να κάνω τατουάζ και έκανα το τατουάζ μου, κοιτούσα το ταβάνι και δεν έκανα τίποτα, και αυτή η ιδέα, αυτή η τέλεια ιδέα, μπήκε στο κεφάλι μου – και δεν κάνω καν πλάκα. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα προσπαθήσετε να σκεφτείτε μια ιδέα ή να πάρετε μια σημαντική απόφαση – πηγαίνετε να κάνετε ένα τατουάζ. Αστειεύομαι! Αλλά σοβαρά, το να ρίξεις ρυθμούς και να δώσεις στις σκέψεις σου χώρο να αναπνεύσουν, βοηθά. Εμπιστέψου με» λέει η ίδια.

2 – Η επιλογή ενός brand name είναι πιο δύσκολo από όσο νομίζετε

Δεν είναι μόνο να βρείτε ένα όνομα που να είναι πιασάρικο, να ταιριάζει με το brand και το όραμά σας και na mhn χρησιμοποιείται πουθενά ακόμα (κάτι που είναι ήδη αρκετά δύσκολο!). Έχετε σκεφτεί και το όνομα του τομέα; Και τι γίνεται με τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Ω, και παρεμπιπτόντως, μην ξεχνάτε το trademark! «Προσπάθησα να βρω ένα όνομα για την startup μόνη μου και απέτυχα, έτσι προσέλαβα έναν επαγγελματία για να το κάνει αυτό για μένα. Και άξιζε 100%», λέει η Olena.

3 – Χρειάζεστε μια ομάδα από την αρχή

Είναι τόσο δελεαστικό να κάνετε τα πάντα μόνοι σας, ειδικά αν το μπάτζετ σας είναι περιορισμένο ή/και αν είστε ειδικός στον τομέα σας. «Λόγω του τεχνολογικού μου υπόβαθρου, πολλοί άνθρωποι με ρώτησαν (και το κάνουν ακόμα) αν πρόκειται να αναπτύξω την εφαρμογή μόνη μου» σημειώνει η Olena. Και τονίζει ότι πήγε σε έναν διαφορετικό δρόμο: «Βρήκα λοιπόν ένα agency για τις εργασίες του design και μετά ένα άλλο για το development. Και πάλι αξίζει 100%».

4 – Το μπάτζετ σου θα πρέπει να αυξηθεί

«Όποιο κι αν είναι το πλάνο σας, προσθέστε τουλάχιστον 25% για απρόοπτα. Όποιες και αν είναι οι εκτιμήσεις που λαμβάνετε από τους προμηθευτές σας, προσθέστε 50% (ή ακόμα και το 100%!). Μάλλον δεν είναι αυτό που θέλετε να ακούσετε, αλλά είναι καλύτερα να είστε προετοιμασμένοι και να έχετε έτοιμο αυτό το ‘μαξιλάρι’ για όταν χρειαστεί (και θα χρειαστεί, πιστέψτε με), παρά να προσπαθήσετε να βρείτε επειγόντως περισσότερα χρήματα ενώ βρίσκεστε στη μέση της διαδικασίας».

5- Μίλα με τους μελλοντικούς πελάτες σου

Πριν το λανσάρισμα. Όπως εξηγεί η ιδρύτρια: «Δεν χρειάζεται να ρίξετε τεράστιο μπάτζετ στην έρευνα χρηστών (κάντε το οπωσδήποτε αν το έχετε όμως!), αλλά τουλάχιστον πρέπει να μιλήσετε με μερικά από αυτά τα άτομα που θα γίνουν δυνητικά πελάτες σας. Το προϊόν σας λύνει το πρόβλημά τους; Έχουν καν πρόβλημα; Είναι εκπληκτικό πόσες πληροφορίες μπορείτε να αποκτήσετε μιλώντας έστω και με λίγα άτομα».

6- Λανσάρισμα όταν είστε έτοιμοι, όχι όταν πρέπει

Σίγουρα θα έχεις καθορίσει ένα launch date. Αλλά μπορεί να πάει παραπίσω. Αφιερώστε όσο χρόνο χρειάζεται για να ολοκληρώσετε και να δοκιμάσετε το προϊόν σας. Θυμηθείτε – μπορείτε να κάνετε την πρώτη εντύπωση μόνο μία φορά! Και κάτι ακόμα: Αν νομίζετε ότι μόλις ξεκινήσετε, το πιο δύσκολο κομμάτι θα έχει ολοκληρωθεί, ξανασκεφτείτε το. Μπορείτε να δημιουργήσετε όσες υποθέσεις θέλετε, αλλά μόνο όταν αρχίσετε να λαμβάνετε πραγματικά δεδομένα και πραγματικά σχόλια, θα μπορείτε τελικά να αποδείξετε (ή να διαψεύσετε) τις θεωρίες σας. Μετά το λανσάρισμα, ετοιμάσου για νέες δοκιμές και αλλαγές. Αφιερώστε χρόνο και ρυθμίστε όλα τα εργαλεία ανάλυσης που χρειάζεστε για να κατανοήσετε πλήρως τι συμβαίνει με την επιχείρησή σας ανά πάσα στιγμή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 1 =