αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑApivita: Η ιστορία της εταιρίας, η επέκταση σε άλλες χώρες και η μεγάλη εξαγορά

Apivita: Η ιστορία της εταιρίας, η επέκταση σε άλλες χώρες και η μεγάλη εξαγορά

Ο δημιουργός της Apivita, Νίκος Κουτσιανάς, είναι ένα παιδί της μετεμφυλιακής Ελλάδος. Γεννήθηκε μετά τον πόλεμο στο χωριό Γαβράκια στο Δομοκό, μέρος το οποίο συχνά επισκέπτεται μέχρι και σήμερα, όταν δεν επιλέγει να πηγαίνει στο ησυχαστήριο του στην Άνδρο. Παρά τα φτωχά και δύσκολα παιδικά του χρόνια, θα καταφέρει να σπουδάσει Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κι αργότερα από ειλικρινές ενδιαφέρον και μεράκι, Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Για την ακρίβεια ποτέ δεν σταμάτησε να διαβάζει καθώς μέχρι και σήμερα οι καλοί του φίλοι όλο και θα δέχονται κάποια πρόσκληση για να επισκεφθούν μαζί του κάποιο ενδιαφέρον σεμινάριο ή συνέδριο ή να παρακολουθήσουν κάποια επιμορφωτική διάλεξη ή βιβλιοπαρουσίαση από αυτές που κατά κόρρον υποστηρίζει η Apivita.

Το 1972 μαζί με τη γυναίκα της ζωής του, τη Νίκη από την Σκληρού Ολυμπίας, δημιούργησαν τα πρώτα τους φυσικά καλλυντικά, χρησιμοποιώντας μελισσοκομικά προϊόντα και εκχυλίσματα βοτάνων. Εμπνεύστηκαν από την κοινωνία της μέλισσας, τη μοναδική βιοποικιλότητα της ελληνικής φύσης και την ολιστική προσέγγιση του Ιπποκράτη για την υγεία, την ομορφιά και την ευεξία.

Το 1979 δημιούργησαν την Apivita. Για τους ίδιους η εταιρεία είναι ο τρόπος ζωής τους. Μια εμπειρία που θα μοιραστούν με τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές τους, με δεκάδες φίλους και συνοδοιπόρους τους στο ταξίδι που λέγεται ζωή.

Όπως διαβάζουμε στο Newmoney.gr, η επιτυχία της ήταν άμεση και αυτή τη στιγμή η επιχείρηση απλώνεται με προϊόντα και καταστήματα της σε 15 χώρες όπως στην Ισπανία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Αμερική, Κύπρο, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Βέλγιο, Ολλανδία κ.α. Η μεγάλη επιτυχία της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο θα ξεκινήσει από την Ισπανία. Εκεί η Apivita διατηρεί παρoυσία σε 80 πολυκαταστήματα El corte Ingles, σε 650 φαρμακεία και ένα flagship κατάστημα στη Μαδρίτη. Κατόπιν έρχεται η Ασία με 11 καταστήματα στο Hong Kong και 10 στην Ιαπωνία. Επικεντρωμένοι στη δουλειά τους, οι δημιουργοί της εταιρείας θα κατορθώσουν το απόλυτο ελληνικό success story. Την πρώτη βασισμένη σε απόλυτα οικολογικά κριτήρια ελληνική πολυεθνική εταιρεία καλλυντικών.

Μάλιστα όραμα του Νίκου Κουτσιανά θα είναι η δημιουργία ενός «πράσινου» Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και η μεταλαμπάδευση των οικολογικών αξιών στη νεολαία. Με καμάρι ακόμα και σήμερα, στους μαθητές που επισκέπτονται το μοντέρνο εργοστάσιο του, μιλά για τις αξίες του σεβασμού στη φύση, για τον περίφημο κι αγαπημένο του κήπο του Ιπποκράτη και για το πώς θα πρέπει η Ελλάδα να επανεφεύρει τον εαυτό της, να βρει ένα δικό της παραγωγικό μοντέλο βασισμένο στον φυσικό της πλούτο.

Αυτή την νέα εθνική αισιοδοξία είναι που επιδιώκει να περάσει και στους νεότερους εργαζόμενους του αλλά και στους πολλούς κι από όλους τους χώρους πολιτικούς του φίλους. Διανοούμενος του επιχειρείν ο ίδιος, δεν είναι μονολιθικός και σε πολλά πράγματα διαφωνεί ακόμα και με τα κακώς κείμενα της δικής του πολιτικής πλευράς. Άνθρωπος μπροστά από την εποχή του, φωνάζει στους νέους ζητώντας «σύμπνοια», καταγγέλλοντας τον νέο διχασμό και μιλώντας αγώνα για μια Ελλάδα της προόδου. Για μια χώρα του 21ου αιώνα, μακριά από τις αγκυλώσεις και τις στρεβλώσεις.

Πάντοτε με ενδιαφέρον για τα κοινά, διατέλεσε για 8 χρόνια και έως το Φεβρουάριο του 2005, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και υπήρξε ένας εκ των ιδρυτών της Εθνοφαρμακολογίας. Έχει διατελέσει για πολλά χρόνια μέλος του Γενικού Συμβουλίου του ΣΕΒ αν κι έχει παραιτηθεί επειδή δεν θεωρεί πως ο φορέας ακολουθεί μια σωστή πορεία και είναι Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ). Αντισυμβατικός, προ ετών μέσω ενός φίλου του είχε επισκεφθεί πολύ γνωστό τραπεζίτη της εποχής που κυριαρχούσε με σκοπό να ζητήσει συνεργασία και χρηματοδότηση της εταιρείας του. Μη γνωρίζοντας τον και με προφανή έπαρση, ο τραπεζίτης δεν καταδέχθηκε καν να κοιτάξει τον πάντοτε προσηνή και γελαστό Νίκο Κουτσιανά που μπήκε στο γραφείο. «Έχετε 5 λεπτά» του είπε, με πομπώδες ύφος. Ο Νίκος Κουτσιανάς τότε θυμήθηκε την καταγωγή του. «Δεν πειράζει κουμπάρε…Αφού δεν έχεις χρόνο τα λέμε άλλη φορά» του απάντησε κλείνοντας την πόρτα στη μούρη του υπερόπτη μα κι έκπληκτου money maker που έτρεξε από πίσω για να του ζητήσει συγγνώμη.

Άνθρωπος πολιτικοποιημένος όχι όμως κομματικοποιημένος, δεν κρύβει τις πολιτικές του φιλίες. Σχέσεις ζωής, οι οποίες όμως δεν υπήρξαν για τον ίδιο «γνωριμίες». Κολλητός του φίλος είναι ο Φώτης Κουβέλης του οποίου το εγχείρημα, τη ΔΗΜΑΡ παρακολούθησε στενά. Αγαπημένος του επίσης πολιτικός και προσωπικός συνοδοιπόρος υπήρξε ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο Αλέκος Φλαμπουράρης, αλλά και ο Κώστας Λαλιώτης και πλήθος ανθρώπων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ καλά – καλά και η ίδια οικογένεια Παπανδρέου. Σε όλους αυτούς ο ίδιος δεν χαρίζεται ποτέ. Τους μιλάει σαν ίσος προς ίσο, σαν ένας ενεργός πολίτης που δεν αποζητά ρουσφέτια κι επιδιώκει να τους μεταφέρει την εικόνα της κοινωνίας. Μια πραγματικότητα δηλαδή από την οποία συχνά οι πολιτικοί αποκόπτονται. Στενή επίσης είναι η σχέση του με τον καθηγητή και συγγραφέα επιτυχημένων best sellers Δημήτρη Μπουραντά, ο οποίος συμμετείχε και στην Apivita ενώ στις συχνές τους παρέες στα στέκια της Αθήνας μιλάνε για την πορεία της χώρας, της επιχειρηματικότητας, των νέων.

Ανιδιοτελής, συχνά έχει παράσχει βοήθεια σε άπορους, αλλά κι …εύπορους που επιδιώκουν να βρουν λύσεις στις γραφειοκρατικές τους δυσκολίες. Κι αυτό διότι για τον Νίκο Κουτσιανά τίποτα δεν είναι κρυφό. Τίποτα δεν είναι «δικό του». Όπου μπορεί λοιπόν βοηθάει, «παντρεύει» κοινωνικά ανθρώπους και γνωστούς με σκοπό έναν: την πρόοδο. Σαν έφηβος που ρουφάει τη ζωή λοιπόν, κάνει παρέες, σμίγει ανθρώπους διαφορετικούς μεταξύ τους και γλεντάει χορεύοντας το αγαπημένο του ζεϊμπέκικο, συνοδεία ποτηριού στο κεφάλι. Γιατί ο Νίκος Κουτσιανάς πάνω από όλα είναι ένας δεινός …ισορροπιστής μεταξύ της ζωής, της δουλειάς, του κεφιού και της εντατικής εργασίας.

Παράλληλα, οι Κουτσιανάδες είναι οι επιχειρηματίες εκείνοι που έσπευσαν να αγκαλιάσουν τις γνωστές παστίλιες κατά του πόνου των Γιατρών χωρίς σύνορα, τις οποίες παρήγαγαν στη μονάδα τους στο Μαρκόπουλο και τις οποίες διαφήμιζε ο Χαβιέ Μπαρδέμ. Μια παγκόσμια προσπάθεια δηλαδή χρηματοδότησης του αγώνα των γιατρών κατά της φτώχειας. Ο Νίκος και η Νίκη με μεράκι, σε πείσμα της απουσίας παροχής ρευστότητας από τι τράπεζες εντός της κρίσης πραγματοποίησαν σειρά άθλων ανοίγοντας νέο εργοστάσιο, επενδύοντας στο εξωτερικό και λανσάροντας καινούργιο μαγαζί στην οδό Σόλωνος. Ηθική επιβράβευση της Apivita όμως εκτός των άλλων είναι και το γεγονός πως πρόκειται για την βιομηχανία εκείνη που έχουν επιλέξει να επισκέπτονται πλήθος πολιτικών ηγετών της Ευρώπης ως το απόλυτο δείγμα ελληνικής επιχειρηματικότητας με ήθος και πράσινη αναπτυξιακή λογική. Δεν είναι τυχαία η προ δύο ετών επίσκεψη του Αντιπροέδρου της ΕΕ Γίρκι Κατάινεν στις εγκαταστάσεις της, η προ ενάμιση έτους «σύνοδος» των Ευρωπαίων υπουργών Γεωργίας στη μονάδα της εταιρείας στη ΒΙΠΕ Μαρκοπούλου ή η επίσκεψη του Καγκελαρίου της Αυστρίας κ. Βέρνερ Φάιμαν.

Όλα αυτά ενώ η Apivita έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές ειδησεογραφικά πρακτορεία όπως το CNN ή το CNBC. «Το γεγονός πως αποτελούμε μια από τις τρεις, τέσσερις το πολύ διεθνοποιημένες και γνωστές φίρμες της χώρας – αν και η Ελλάδα βρίσκεται σε μεγάλη δυσκολία- οδηγεί πολλούς ξένους δημοσιογράφους ή πολιτικούς να θέλουν να ενημερωθούν για το τι συμβαίνει στη χώρα μας σε επίπεδο επιχειρηματικότητας. Ας ελπίσουμε σύντομα η Ελλάδα να απασχολεί για άλλα θέματα τον πλανήτη.

Για τα επιτεύγματα και την καινοτομία της κι όχι για τα χρέη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει» συχνά αναφέρει ο επιχειρηματίας που βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο για την μεγαλύτερη εξαγορά των τελευταίων ετών καθώς στην εταιρεία του τοποθετήθηκε η ισπανική PUIG.

H πολυεθνική του παγκόσμιου fashion με τα διεθνούς φήμης εμπορικά σήματα Nina Ricci, Paco Rabanne και Jean Paul Gaultier. Μια καταλανική εταιρεία μόδας και καλλυντικών ειδών – αρωμάτων, με έδρα στη Βαρκελώνη, παρουσία σε 150 χώρες του πλανήτη, 4.483 εργαζόμενους, 1,6 δις. ευρώ πωλήσεις και σήματα στο πορτφόλιο της όπως τα γνωστά σε όλους Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier και με πατέντες για τα αρώματα Prada, Valentino τοποθετήθηκε σε μια εταιρεία 100% ελληνική, με διεθνή παρουσία και μεγάλες επιτυχίες.

Τελευταίο σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο

four × one =