αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως η ηλεκτρονική έκδοση, έκανε τον Independent κερδοφόρο μετά από 20 χρόνια

Πως η ηλεκτρονική έκδοση, έκανε τον Independent κερδοφόρο μετά από 20 χρόνια

gettyimages-509760644

Χρειάστηκαν 20 χρόνια από τότε που σταμάτησε να είναι κερδοφόρος, αλλά μόνον έξι μήνες από τη διακοπή της έντυπης έκδοσής της για να επιστρέψει σε κερδοφορία η βρετανική εφημερίδα Independent. Οπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times, ο Independent είναι η πρώτη βρετανική εφημερίδα που κατάργησε την έντυπη έκδοσή της και πλέον διατίθεται μόνον στην ηλεκτρονική της μορφή. Επειτα από αυτήν την αποφασιστική κίνηση, τα διαφημιστικά έσοδα από την ψηφιακή έκδοσή της σημείωσαν αύξηση 45% σε ετήσια βάση και αναμένεται να φτάσουν τα 22,4 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2016.

Σύμφωνα με τον εκδότη του Independent, Εβγένι Λεμπέντεφ, η εφημερίδα είναι πλέον βιώσιμη, καθώς οι νέοι συντάκτες της βρίσκονται στις χαμηλότερες μισθολογικές βαθμίδες, ενώ δεν τη βαρύνει το κόστος διανομής και εκτύπωσης. Από τον Μάρτιο, οπότε έκλεισε η έντυπη έκδοση, αποχώρησαν 110 από τους 200 συντάκτες της εφημερίδας, ενώ προσελήφθησαν 10 νέοι δημοσιογράφοι για την ψηφιακή έκδοση. Το προσωπικό της ανέρχεται τώρα σε 100 άτομα.

Η έντυπη έκδοσή της είχε καταγράψει ζημίες 7,84 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ είχε υποχρεώσεις που έφταναν τα 77,3 εκατ. ευρώ, όπως σημειώνει η Καθημερινή. Ετσι, ο Εβγένι Λεμπέντεφ και ο πατέρας του Αλεξάντερ αναγκάστηκαν να δανεισθούν 8,7 εκατ. ευρώ για να διατηρήσουν τη ρευστότητα της επιχείρησης. Δεδομένου ότι η διαφήμιση στις έντυπες εκδόσεις εκτιμάται ότι στο σύνολο του έτους θα μειωθεί κατά 15%, ενώ η κυκλοφορία βρίσκεται σε πτωτική πορεία μετά το δημοψήφισμα του Ιουνίου, πολλές εφημερίδες ενδέχεται να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών ComScore, η στροφή του Independent στην ψηφιακή έκδοση οδήγησε σε μεγάλη αύξηση των αναγνωστών του που από 15,8 εκατ. τον Φεβρουάριο έφτασαν τα 21 εκατ. τον Ιούνιο, ενόψει του δημοψηφίσματος στη Βρετανία. Εν συνεχεία υποχώρησαν εκ νέου στα 16,2 εκατ. τον Αύγουστο, όταν η μεγαλύτερη ηλεκτρονική εφημερίδα στη Βρετανία, η Mail Online, είχε 24,6 εκατ. αναγνώστες και ο Guardian 24 εκατ. αναγνώστες.

Αλλη έρευνα της υπηρεσίας καταγραφής κίνησης στο Διαδίκτυο υπολογίζει σε 74,3 εκατ. τους αναγνώστες του Independent τον Αύγουστο, που ισοδυναμεί με αύξηση 41%. Οπως επισημαίνουν οι FT, δεν είναι σαφές αν η ψηφιακή έκδοση του Independent θα μπορέσει να διατηρήσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και τη φήμη της μετά τη σημαντική μείωση του προσωπικού της.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 2 =