αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤα ελληνικά γυαλιά που έχουν φτάσει μέχρι την Ινδία: Η συνιδρύτρια της Urban Owl μιλά στο It’s Possible

Τα ελληνικά γυαλιά που έχουν φτάσει μέχρι την Ινδία: Η συνιδρύτρια της Urban Owl μιλά στο It’s Possible

Σκέψου, να προχωράς σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη, η Ινδία ή το Ντουμπάι. Και ξαφνικά να διαπιστώσεις, ότι υπάρχουν τριγύρω σου άνθρωποι που φορούν γυαλιά… made in Greece. Κι όμως, αυτό το θεωρητικά «τρελό» σενάριο μπορεί να συμβεί. Η ελληνική Urban Owl, η οποία φτιάχνει γυαλιά ηλίου, έχει καταφέρει να κάνει εξαγωγές σε μια σειρά από χώρες. Ανάμεσα τους και κάποιες πιο εξωτικές. Την ίδια στιγμή, η βάση της εταιρίας βρίσκεται στην Ελλάδα, ενώ ο σχεδιασμός και η παραγωγή των γυαλιών που λανσάρει, γίνονται κι αυτά στη χώρα μας.

Η επιχειρηματική πορεία του brand, ξεκίνησε με επίσης «τρελό» τρόπο. Με ένα επιτυχημένο crowdfunding, το καλοκαίρι του 2015. Ναι, μέσα στα capital controls. Το It’s Possible συνάντησε την συνιδρύτρια της Urban Owl, Πελαγία Χρηστάκη. Η ίδια μιλά για όλη αυτή την επιχειρηματική προσπάθεια, τις δυσκολίες που έχουν αντιμετωπίσει, τις καινοτομίες που έχουν εφαρμόσει, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το πώς θα ήθελε να είναι η εταιρία σε 3 χρόνια από σήμερα.

Αν δεν κάνω λάθος, η επιχειρηματική ιστορίας σας ξεκίνησε με crowdfunding στο γνωστό website Indiegogo

Ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2015, εν μέσω capital control, και ολοκληρώθηκε στον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Συγκεντρώσαμε περίπου 23.000 ευρώ. Τα οποία χρησίμεψαν για να μπει μπροστά η παραγωγή. Μέχρι να ολοκληρωθεί ο στόχος ήμασταν αρκετά αγχωμένοι. Από ένα σημείο και μετά, υπήρξε μια μαζική ανταπόκριση, κυρίως λόγο της ομογένειας, και έτσι μαζέψαμε τα χρήματα.

Πήγαμε στην επιλογή του crowdfunding γιατί θέλαμε να κάνουμε μια πιο τολμηρή κίνηση σε μια δύσκολη περίοδο.

Ο συνιδρυτής, της εταιρίας, Δημήτρης Διαμάντης, είναι αισιόδοξος άνθρωπος και έτσι αποφάσισε να το πράξει αυτό, παρά το ότι έκαναν την εμφάνιση τους τα capital control. Αν αναζητούσαμε χρήματα από αλλού, π.χ. από ΕΣΠΑ, θα ήταν πολύ πιο χρονοβόρο.

Τι ακριβώς είναι η Urban Owl;

Είναι ένα ελληνικό brand γυαλιών, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει 10 μοντέλα προς πώληση. Είναι όλα χειροποίητα, σχεδιασμένα στην Ελλάδα. Με την παραγωγή να γίνεται επίσης στη χώρα μας, σε εργαστήριο στην Κερατέα. Μάλιστα, μας έχουν πάρει τηλέφωνο κι άλλοι άνθρωποι που κατασκευάζουν γυαλιά και μας ρωτούν που κάνουμε την παραγωγή μας, για να πράξουν το ίδιο.

Και τι τους λέτε;

Τους δίνουμε φυσικά τις πληροφορίες που θέλουν και τα στοιχεία επικοινωνίας για το εργαστήριο. Δεν είναι κάτι κρυφό. Εμάς μας ενδιαφέρει να φτιάχνονται πράγματα εδώ. Εμείς μπορεί να φτιάχνουμε ένα new retro γυαλί με μια μοντέρνα ματιά. Άλλος μπορεί να θέλει να φτιάξει ένα φουτουριστικό γυαλί. Άλλος κάτι διαφορετικό. Η λογική που λέει ότι «φτιάχνω εγώ κάτι, και καμία άλλη επιχείρηση δεν πρέπει να φτιάξει ένα παρόμοιο προϊόν», εμάς δεν μας εκφράζει.

dimitris_diamantis

Ο συνιδρυτής της Urbal Owl, Δημήτρης Διαμάντης

Μπαίνοντας κάποιος στο επίσημο site σας, βλέπει μια μεγάλη επιγραφή που λέει ότι θέλετε να εκδημοκρατίσετε τα γυαλιά ηλίου. Δηλαδή, με ποιον τρόπο;

Το πρώτο πράγμα που σχετίζεται με το «εκδημοκρατίζω», είναι η τιμή των γυαλιών. Τα οποία πωλούνται στην τιμή των 95 ευρώ ή αν έχουν High Definition φακούς πάμε στα 120 ευρώ. Τα 95 ευρώ για ένα χειροποίητο γυαλί, είναι μια «δημοκρατική τιμή». Είναι ένα γυαλί το οποίο ενώ έχει υπεραξία σαν προϊόν, δεν του δώσαμε υπεραξία σε τιμή. Αν πάμε σε ένα κατάστημα οπτικών, θα δείτε ότι γενικά οι τιμές χειροποίητων γυαλιών ξεκινούν από τα 180 ευρώ.

Το δεύτερο πράγμα που έχει να κάνει με τον εκδημοκρατισμό, είναι η δυνατότητα που δίνουμε στον κόσμο, να ψηφίσει το επόμενο γυαλί που θα παραχθεί από εμάς.

Η πρώτη μας ψηφοφορίας έγινε τον περασμένο Ιούλιο. Εμείς προτείναμε 3 γυαλιά, τα οποία τα βγάλαμε σε ένα micro site όπου μπορούσε ο κόσμος ελεύθερα να ψηφίσει. Ψήφισαν το μοντέλο με το όνομα Corby, το οποίο είναι ένα γυναικείο γυαλί. Η δεύτερη ψηφοφορία που ολοκληρώθηκε πριν μερικές ημέρες, είχε μια διαφορετική μορφή: είχε τρεις νέους Έλληνες σχεδιαστές ρούχων, οι οποίοι έστειλαν κάποια σχέδια και χρώματα που των εξέφραζαν και θα τα χρησιμοποιούσαν για να φτιάξουν ένα γυαλί. Έτσι καταλήξαμε σε 3 σχέδια, τα οποία μπήκαν στη ψηφοφορία. Ψήφισαν συνολικά περίπου 2.500 άτομα
Σκεφτόμαστε το επόμενο democratizing να έχει να κάνει με φοιτητές από σχολές. Δηλαδή με νέους που κάνουν βιομηχανικό σχέδιο.

Ποια είναι τα γενικότερα σχόλια και η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι σήμερα;

Ο κόσμος είναι πολύ ζεστός. Μάλιστα μας παίρνουν τηλέφωνο και μας ρωτούν αν είμαστε ελληνική εταιρία και αν κατασκευάζονται τα γυαλιά στη χώρα μας. Αυτό είναι πολύ ωραίο για εμάς. Γιατί και εμείς έχουμε τα άγχη μας στην δύσκολη περίοδο που ζούμε, οπότε το να πάρει τηλέφωνο ένας εν δυνάμει πελάτης, για να αγοράσει ένα προϊόν, να σου μιλήσει ή απλά να πει ένα «μπράβο», είναι κάτι που σου δίνει ακόμα περισσότερο θάρρος για να συνεχίσεις.

Αν δούμε συνολικά την πορεία μας από τότε που ξεκινήσαμε μέχρι σήμερα, υπάρχει μια σαφής άνοδος. Με τις περισσότερες πωλήσεις να καταγράφονται, όπως είναι λογικό, το καλοκαίρι.

13418702_10208162455933353_2449210651610034125_n

Η συνιδρύτρια της Urban Owl, Πελαγία Χρηστάκη

Αυτός που θα αγοράσει γυαλιά ηλίου από εσάς, μπορεί να επιλέξει High Definition φακούς. Τι ακριβώς είναι αυτό;

Υπάρχουν διαφόρων ειδών φακοί. Οι polarized, οι CR39 οργανικοί, οι HD. Με τους φακούς υψηλής ανάλυσης δουλεύουν γενικά λίγα brand σε όλο τον κόσμο. Είναι ακριβός φακός και πιο εξελιγμένος από τον οργανικό. Διαφέρει σε δύο πράγματα: ο HD φακός μπουστάρει τα βασικά χρώματα και λειτουργεί καλύτερα σε δυνατό φως. Επίσης, έχει μια επίστρωση επάνω του, που λέγετε blue filter. Είναι μια επίστρωση που μπλοκάρει την μπλε ακτινοβολία, η οποία μας κουράζει στα μάτια. Άρα λοιπόν, τα γυαλιά με τον συγκεκριμένο φακό, μπορείς να τα φοράς περισσότερες ώρες την ημέρα και είναι πιο ξεκούραστα.

Στα περισσότερα μοντέλα μας, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει τι φακό θέλει. Και έτσι διαμορφώνεται και η τελική τιμή. Εκτός από μερικά γυαλιά, στα οποία δεν μπορεί να μπει HD φακός, για πρακτικούς λόγους.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα, στην επιχειρηματική σας προσπάθεια;

Ξεπερνώντας το κομμάτι της παραγωγής το οποίο έχει τις δυσκολίες του αλλά το γνωρίζαμε από πριν, έχουμε συναντήσει δυσκολίες στο κομμάτι του digital. Δηλαδή, το πώς θα σε μάθει για παράδειγμα ένας άνθρωπος που μένει σε μια άλλη χώρα. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα της Urbal Owl. Έχουμε ως στόχο το 2017, να σταθούμε στο digital κομμάτι του εξωτερικού ακόμα καλύτερα. Γίνονται στρατηγικά meetings για το πώς θα τοποθετηθούμε και τι μπάτζετ θα δώσουμε. Είμαστε βέβαια πολύ προσεκτικοί στο που ξοδεύουμε χρήματα. Δεν είμαστε πολυεθνική, ούτε έχουμε κάποιον άλλο να μας δίνει κεφάλαια.

Επίσης, στην αρχή είχαμε ξεκινήσει με διανομή των γυαλών μόνο μέσω του e-shop μας. Τους τελευταίους 3 μήνες το αλλάξαμε, γιατί είδαμε ότι αυτό δεν λειτουργεί όσο καλά θα θέλαμε. Πολλοί άνθρωποι θέλανε να μας βρίσκουν και offline. Δεν μπορούσε κάποιος να έρθει σε ένα κατάστημα και να δοκιμάσει γυαλιά. Άρα υπήρχε ένα «κενό» μεταξύ της εταιρίας και του πελάτη. Τώρα τα προϊόντα μας διατίθονται και σε κάποια καταστήματα, με τα οποία όμως έχουμε μια πιο στενή συνεργασία. Δεν προτιμούμε μαγαζιά οπτικών, αλλά συνεργαζόμαστε για παράδειγμα με concept stores.

Τι μπορεί να είναι αυτό το μαγαζί δηλαδή;

Μπορεί να έχει π.χ. design αντικείμενα. Θέλουμε να είμαστε συνυφασμένοι με το design. Μπορεί το concept store να έχει κάποια διακοσμητικά ή κοσμήματα. Γενικά μας αρέσει να κινούμαστε σε έναν πιο εναλλακτικό δρόμο.
Από την πλευρά του κράτους, έχετε βρει δυσκολίες; Για παράδειγμα με την υψηλή φορολογία και τις εισφορές
Αυτό είναι κάτι που το βρίσκουν μπροστά τους όλοι οι επιχειρηματίες στη χώρα μας. Μέσα σε αυτούς και εμείς. Σίγουρα είναι ένας παράγοντας που σε δυσκολεύει, αλλά προσπαθούμε να κάνουμε προσεκτικά οικονομικά ανοίγματα από την πλευρά μας, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουμε μεγάλο πρόβλημα.

Θα θέλαμε τα πράγματα να είναι διαφορετικά. Θα μπορούσε το κράτος, για παράδειγμα, να δίνει μια «περίοδο προσαρμογής» για 3 χρόνια στις νέες επιχειρήσεις και να ξεκινά να τις φορολογεί από εκεί και πέρα. Έτσι ώστε η επιχείρηση να έχει προλάβει να αναπτυχθεί σωστά.

uo_pack_02Πέρα από την Ελλάδα, έχετε καταφέρει να φτάσετε και σε ξένες αγορές;

Έχουμε κάνει πωλήσεις γυαλιών στο Ντουμπάι, στην Ινδία, στην Ταϊλάνδη. Αυτά είναι ίσως τα πιο μακρινά μέρη του πλανήτη που έχουμε πουλήσει τα προϊόντα μας. Ήταν έκπληξη ακόμα και για εμάς.

Από εκεί και πέρα, έχουμε κάνει εξαγωγές σε Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και ΗΠΑ. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας, η μεγαλύτερη ανταπόκριση υπάρχει στην Γαλλία και στην Ισπανία. Ίσως στις συγκεκριμένες χώρες, τους ταιριάζει καλύτερα το γυαλί μας σαν στιλ.

Πως θα θέλατε να είναι το brand σας σε 3 χρόνια από σήμερα;

Πρώτα από όλα, θα ήθελα η Urban Owl να είναι ακόμα περισσότερο αναγνωρίσιμη στο ευρύ κοινό. Και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Όπως αναφέραμε βέβαια και πριν, η προώθηση στον εξωτερικό έχει μεγαλύτερες δυσκολίες.

Επίσης, θα ήθελα να είναι όλοι οι πελάτες μας χαρούμενοι με τα προϊόντα που αγοράζουν από εμάς. Σαν αυτό που λέει ο CEO της Zappos «delivering happiness». Κάτι τέτοιο το πετυχαίνεις και με την υποστήριξη που παρέχεις και μετά την αγορά. Να είσαι, δηλαδή, παρών αν χρειαστεί κάτι ο πελάτης. Το τρίτο πράγμα που θα ήθελα, είναι να δημιουργήσουμε μια μεγαλύτερη ομάδα. Και τα μέλη της ομάδας φυσικά να έχουν το ίδιο όραμα για την εταιρία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight − three =