αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως κατάφεραν τα Starbucks να πουλάνε τον ακριβότερο καφέ αλλά να σαρώνουν σε πωλήσεις

Πως κατάφεραν τα Starbucks να πουλάνε τον ακριβότερο καφέ αλλά να σαρώνουν σε πωλήσεις

Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, που δείχνει ότι μπορείς να βγάλεις ένα προϊόν στην αγορά, να έχεις την (ίσως) ακριβότερη τιμή, αλλά παρόλα αυτά να είσαι πάνω από τους ανταγωνιστές σου σε πωλήσεις. Τα Startbucks το έχουν καταφέρει.

Το ερώτημα όμως εδώ είναι το πως κατάφεραν κάτι τέτοιο. Γιατί, δηλαδή, τόσοι πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, επιλέγουν να αγοράσουν έναν καφέ που κοστίζει περίπου 5 δολάρια (ή παραπάνω), τη στιγμή που πολλά άλλα καφέ, πωλούν το θεωρητικά ίδιο προϊόν σε πολύ χαμηλότερη τιμή.

Το Forbes, επιχειρεί να κάνει μια απλή μίνι ανάλυση. Όπως εξηγεί, το ερώτημα που πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας στον εαυτό του, αν σκοπεύει να κινηθεί σε αυτόν τον δρόμο είναι «Τι κάνει το προϊόν ή την υπηρεσία μου να αξίζει, την τιμή που καλώ τους πελάτες μου να πληρώσουν;».

Πρόσφατα, ο CEO των Starbucks, Howard Schultz, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τη θέση του, για να δημιουργήσει το «το φλιτζάνι καφέ των 12 δολαρίων». ‘Η αλλιώς, έναν καφέ υψηλής ποιότητας.

Μα τι κάνει ένα φλιτζάνι καφέ 12 δολαρίων, τόσο καλύτερο από ένα… φλιτζάνι καφέ; Είναι η ίδια ερώτηση που γίνεται και για τα Starbucks. Τι καλύτερο έχει ο καφές τους, που κοστίζει περίπου 5 δολάρια, σε σχέση με ένα κοινό καφέ; Το μυστικό βρίσκεται σε μια λέξη, σύμφωνα με το Forbes: Premium. Τα Starbucks έχουν καταφέρει να πείσουν ότι ο καφέ τους είναι ποιοτικά ανώτερος από τους άλλους και έτσι αξίζει να τον πληρώσεις παραπάνω.

Εκεί επένδυσαν τα Starbucks. Με τις κατάλληλες κινήσεις μάρκετινγκ. Φυσικά, όπως εύκολα θα σκεφτεί κάποιος, ο πελάτης πάντα είναι ελεύθερος να πάει να πιει αλλού καφέ, πολύ πιο φθηνά. Αλλά, θα το ρισκάρει; Αφού είπαμε: στα Starbucks… είναι ο καλύτερος καφές.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − 3 =