αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜερικά inside πράγματα για τα «σιωπηλά» MME, με αφορμή την υπόθεση των Media Markt | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Μερικά inside πράγματα για τα «σιωπηλά» MME, με αφορμή την υπόθεση των Media Markt | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Την Κυριακή που μας πέρασε, το It’s Possible δημοσίευσε την ανακοίνωση που έβγαλαν οι εργαζόμενοι των Media Markt- μέλη του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας. Τι έλεγε αυτή; Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν ότι η εταιρία τους αναγκάζει να αλλάξουν τις συμβάσεις τους (με χειρότερους όρους), μέσα στο καλοκαίρι. Και όσοι δεν υπογράφουν, απειλούνται με απόλυση.

Η αλήθεια είναι, ότι το site μας άκουσε αρκετά «μπράβο», για την δημοσίευση της ανακοίνωσης. Ίσως όμως η υπόθεση των Media Markt είναι μια καλή αφορμή, για να συζητήσουμε κάποια inside πράγματα για τα «σιωπηλά» media στην Ελλάδα. Ναι, τα περισσότερα από αυτά είναι «σιωπηλά». Στην συγκεκριμένη περίπτωση, για παράδειγμα, σχεδόν κανένα επιχειρηματικό site δεν ανάρτησε την ανακοίνωση των εργαζομένων των Media Markt. Πάμε να ξεδιαλύνουμε λίγο τα δεδομένα…

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Δεν είναι δημοσιογραφικό κατόρθωμα να δημοσιεύσεις μια ανακοίνωση που έχει σταλεί σχεδόν παντού. Αλλά ούτε αυτό δεν μπορούν να κάνουν κάποιοι.

Έτσι έχουν τα πράγματα. Ανακοινώσεις σαν αυτή για την οποία συζητάμε, στέλνονται σχεδόν σε όλα τα ΜΜΕ, ταυτόχρονα. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχει σταλεί στο email σου, πλέον με την διάδοση που υπάρχει στο ίντερνετ και στα social media, είναι πολύ εύκολο να τη βρεις. Κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια σου.

Δεν είναι λοιπόν δημοσιογραφικό κατόρθωμα να δημοσιεύσεις μια τέτοια ανακοίνωση. Το κατόρθωμα είναι, πιθανότατα, να κάνεις μια μεγάλη έρευνα ή ρεπορτάζ για ένα θέμα. Να καταφέρεις να αποκαλύψεις κάτι που δεν έχουν βρει οι άλλοι. Όπως έκαναν π.χ. τα Wikileaks. Στην περίπτωση μιας ανακοίνωσης ή ενός Δελτίου Τύπου ή μιας είδησης όπως λέμε «κοινής λήψης», δεν κοπιάζεις καν σαν συντάκτης. Είναι καθαρά θέμα επιλογής: Το δημοσιεύεις ή όχι.

Ας πάμε όμως λίγο πιο πίσω. Στις 6 Ιουλίου, έγραφα για τη βράβευση της Novartis στα «Diamonds of the Greek Economy 2017». Σχολιάζοντας το πώς είναι δυνατόν μια εταιρία που πολύ πρόσφατα είχε εμπλοκή στο γνωστό σκάνδαλο με τις μίζες, να βραβεύεται ως «διαμάντι της ελληνικής οικονομίας».

Προσέξτε τη λεπτομέρεια: Και εδώ, η λίστα με τις εταιρίες που βραβεύτηκαν στο εν λόγω event, στάλθηκε με Δελτίο Τύπου στα περισσότερα ΜΜΕ. Το… κωμικό της υπόθεσης, είναι ότι πολλά Μέσα δημοσίευσαν ως είδηση την βράβευση των εταιριών, αλλά κανένα δεν σχολίασε την παρουσία της Novartis μέσα στη λίστα. Αντίστοιχο σκηνικό είδαμε λίγο καιρό πιο πριν, όταν το Πλαίσιο βραβεύτηκε σε άλλο event, για «καλό εργασιακό περιβάλλον». Και εδώ είχαμε αστείο σκηνικό. Αφού κάτω από τις social αναρτήσεις των ΜΜΕ για την εν λόγω βράβευση, ήταν αρκετό… το τρολάρισμα από απλούς χρήστες. Αναρωτιόντουσαν το πώς είναι δυνατόν να διακρίθηκε η συγκεκριμένη εταιρία, στο συγκεκριμένο κομμάτι. Κανένα ΜΜΕ ωστόσο, δεν σχολίασε κάτι (ή τουλάχιστον δεν έπεσε στη δική μου αντίληψη, ζητώ συγνώμη αν μου ξέφυγε κάτι).

Αξίζει να δούμε και ένα τρίτο παράδειγμα. Τον περασμένο Μάρτιο, το It’s Possible είχε δημοσιεύσει μια έρευνα με τίτλο: Πως η Google και η Amazon μπορούν να «σβήσουν» από το χάρτη τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Εκεί  περιγράφεται το πώς μπορούν στο μέλλον να αλλάξουν τα δεδομένα στην αγορά, αν οι τεχνολογικοί κολοσσοί αποφασίσουν να παρέχουν υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές των παρόχων κινητής τηλεφωνίας και με την παράλληλη εξέλιξη των νέων τεχνολογιών. Φυσικά, ούτε εδώ πρόκειται για κάποιο δημοσιογραφικό κατόρθωμα από τη μεριά μας. Τη συγκεκριμένη έρευνα, όπως αναφέρουμε και στο άρθρο, την έκανε η εταιρία Accenture. Και την έστειλε στο email του site. Προφανώς, ταυτόχρονα, την έστειλε και σε πολλά άλλα ελληνικά Μέσα. Και τότε, σχεδόν κανένα επιχειρηματικό site δεν την είχε δημοσιεύσει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − 2 =