αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Η νεολαία που καινοτομεί»: Έρχεται ένα event στο οποίο θα μιλήσουν οι FoodTech επιχειρηματίες

«Η νεολαία που καινοτομεί»: Έρχεται ένα event στο οποίο θα μιλήσουν οι FoodTech επιχειρηματίες

Στο πλαίσιο του κύκλου «Η νεολαία που καινοτομεί», το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος δίνει τον λόγο στους επιχειρηματίες της αλλαγής. Για αυτή την ένατη συνάντηση, την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου, θα έχουν την τιμητική τους οι νεοφυείς επιχειρήσεις της foodtech, δηλαδή αυτές που δημιουργούν τις βάσεις της μαγειρικής του αύριο.

Oι προσκληθείσες επιχειρήσεις επιχειρούν να απαντήσουν στις προκλήσεις του μέλλοντος μας και ανακαλύπτουν πιο απλούς και οικονομικούς τρόπους διατροφής, διατηρώντας την ευχαρίστηση της τροφής.

Ο Κυριάκος Μελάς, ο Έλληνας σεφ που φροντίζει στην πράξη για το μέλλον της γαστρονομίας ιδρύοντας την πρώτη Σχολή Μαγειρικής για Παιδιά στην Ελλάδα, θα μοιραστεί τις σκέψεις του για αυτές τις νέες τάσεις και τα ερωτήματα σχετικά με το ευ ζην.

Από πλευράς γαλλικών νεοφυών επιχειρήσεων, τίθενται προβληματισμοί γύρω από τη διατροφής και την οικολογική ευθύνη όπως: πρωτεϊνούχα γεύματα από έντομα, ροφήματα «όλα σε ένα» που ισοδυναμούν με ένα γεύμα, και βρώσιμα φλυτζάνια.

Από ελληνικής πλευράς, η προσπάθεια τίθεται στη βελτίωση της ποιότητας των τροφίμων: πρόσθετα φυσικά αντιοξειδωτικά, αλλά επίσης και βελτιωμένα σε εργαστήριο παραδοσιακά αρωματικά φυτά, όπως και φυσικά ποτά με ορό γάλακτος και αβοκάντο. Οι παρουσιάσεις προβάλλουν πρωτότυπες και καινοτόμες εναλλακτικές που θα αποτελούν τη διατροφή του μέλλοντος. Θα ακολουθήσει μια γιορτή γευσιγνωσίας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ

Συντονισμός της βραδιάς από τον Κυριάκο Μελά, Σεφ και ιδρυτή της πρώτης Σχολής Μαγειρικής για Παιδιά στην Ελλάδα «Kids Cooking Club»

19.00΄ : Εγκαίνια της βραδιάς από τον Πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα, Christophe Chantepy

19.10΄- 19.25΄ : Pitch εισαγωγής από τον Κυριάκο Μελά

19.25΄ 21.00΄ : Pitchs των νεοφυών επιχειρήσεων

21.00΄- 22.30΄ : Γιορτή γευσιγνωσίας

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΟΜΙΛΗΤΩΝ

Κυριάκος ΜΕΛΑΣ – Σεφ και ιδρυτής της πρώτης Σχολής Μαγειρικής για Παιδιά στην Ελλάδα «Kids Cooking Club»

Έχοντας πάθος με τη μαγειρική από την παιδική ηλικία, ο Κυριάκος Μελάς είναι ένας διάσημος Έλληνας σεφ που έχει στόχο να μαγειρεύει για όλους. Κατάφερε να κάνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα.

Μετά τις σπουδές του στην École Hôtelière «Le Monde» και τη Σχολή Επαγγελμάτων Κρέατος Αθηνών, διακρίνεται για την εργασία του στα ξενοδοχεία Arion Astir Palace και Athens Hilton Hotel, όπου χρίζεται ως Σεφ. Είναι αναγνωρισμένος food designer, θεωρώντας τη μαγειρική τέχνη αλλά και τεχνογνωσία. Στη συνέχεια εργάζεται για τη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων: ήταν ο μάγειρας στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004, τη Eurovision το 2006 και το UEFA Champions League το 2007. Επίσης εργάζεται για ιδιώτες και εταιρείες (Swarovsky, Metaxa και Unilever ενδεικτικά). Έχοντας ενεργή παρουσία στην τηλεόραση, εμφανίζεται συχνά σε γαστρονομικές εκπομπές (Tlife, Ελένη κ.λπ.).

Εκτός από αυτές τις δραστηριότητες, ο Κυριάκος συμμετέχει σε δράσεις που απευθύνονται σε νέους. Συμμετέχει στο Συνέδριο Παιδειατροφής 2011 για την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας και δημιουργεί σε συνεργασία με την Καλλιτεχνούπολη (Πρότυπο Παιδικό Κέντρο Τέχνης & Δημιουργία του Πειραιά) ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική για τους νέους. Αποφασισμένος να εκπαιδεύσει νέους μορφωμένους καταναλωτές, δημιουργεί το «Kids Cooking Club» για να διδάσκει στα παιδιά υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Αλλά για τον Κυριάκο, η αλληλεπίδραση με τα παιδιά είναι εξίσου σημαντική δεδομένου ότι αποτελούν «μια ανεξάντλητη πηγή ενέργειας, δημιουργικότητας και περιέργειας για τον κόσμο γύρω τους».

Ο Κυριάκος, όντας υπέρμαχος της έξυπνης διατροφής, θα μας δώσει την άποψή του για τις καινοτομίες της foodtech και θα θέσει το ερώτημα αν αυτές θα προσελκύσουν τις μελλοντικές γενιές.

Νicolas RICHARDOT – Ιδρυτής της Tassiopée

H Tassiopée δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2016, είναι μια γαλλική εταιρεία που συμβάλει στο να αποφευχθεί η τεράστια σπατάλη συσσωρευμένων κύπελων μιας χρήσης. Δημιούργησε συνεπώς ένα φλυτζάνι καφέ του οποίου η ιδιαιτερότητα είναι να είναι βρώσιμο και εφήμερο. Είναι φτιαγμένο από στεγανό μπισκότο, σκέτο ή με επικάλυψη σοκολάτας, και έχει δημιουργηθεί για να αντέχει στα ζεστά ροφήματα, όπως ο καφές, όσο τα απολαμβάνουμε. Ο τρόπος χρήσης είναι απλός: «σερβίρετε, πιέστε και στη συνέχεια φάτε μέχρι και το τελευταίο ψίχουλο!»

Με το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού να καταναλώνει καφέ, η αγορά είναι τεράστια, καθώς πληθαίνουν οι προειδοποιήσεις για σπατάλη.  Πολλές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει σε αυτόν τον πολλά υποσχόμενο τομέα, προτείνοντας ανακυκλωμένα ποτήρια, αλλά αυτή η λύση, η οποία προσθέτει και τη γευστική απόλαυση, είναι πρωτότυπη. Νικήτρια του διαγωνισμού Agropole της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων το 2016 στο Παρίσι, συγκαταλέγεται και στις επιλεγμένες νεοφυείς επιχειρήσεις για το πρόγραμμα επιτάχυνσης AcceleRise της περιφέρειας Ile de France ως πρωταθλήτρια της FoodTech.

O Nicolas Richardot μαζί με τον Quentin Bruand, νέο μηχανικό της Agro Paristech, είναι oι πρωτεργάτες αυτής της ωραίας περιπέτειας. Υπέρμαχος της αειφόρου ανάπτυξης, συμμετείχε επίσης στη δημιουργία μιας αστικής φάρμας στο Παρίσι, και συνεχίζει και σήμερα με το ίδιο σθένος ως Διευθύνων της Tassiopée.

Eλένη ΓΩΓΟΥΙδρύτρια της Natural Food Additives

Αντιμέτωπη με την προβληματική των πρόσθετων τροφίμων, των οποίων επικρίνεται συχνά η τοξικότητα για τον οργανισμό, η νεοφυής επιχείρηση Natural Food Additives δημιουργεί πρόσθετα βιολογικής προέλευσης προερχόμενα από ελληνικά φυτά. Χρησιμοποιώντας μια μεγάλη γκάμα φυτικών ποικιλιών (δενδρολίβανο, ρίγανη, θυμάρι, κλπ.) χρησιμοποιεί εκχυλίσματα βασικών λαδιών και χρήσιμων αντιοξειδωτικών στη βιομηχανία τροφίμων για να επιμηκύνει την διάρκεια ζωής των προϊόντων.

Σε επίπεδο παραγωγής, η επιχείρηση υιοθέτησε ένα σύστημα οικολογικής ευθύνης ανακυκλώνοντας τα υποπροϊόντα των καλλιεργειών και των άλλων καινοτόμων πηγών πρώτων υλών που έχουν διατηρήσει τις βιοενεργές τους ιδιότητες. Η ιδέα είναι να αξιοποιηθεί η ελληνική πρώτη ύλη και τα υψηλά βιολογικά της οφέλη. Το σλόγκαν της NFA είναι γι’ αυτό τον λόγο το εξής: «φυσικά εκχυλίσματα».

Η ΝFA επωφελήθηκε της στήριξης της θερμοκοιτίδας Aromahub στην Πάτρα η οποία συνέβαλε με τη σειρά της στην ανάπτυξη της νεοφυούς επιχείρησης.

Η Ελένη Γώγου είναι ειδικευμένη ερευνήτρια στη μηχανική τροφίμων και ανάπτυξης προϊόντων, έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά και ελληνικά προγράμματα έρευνας. Είναι υπεύθυνη έρευνας και ανάπτυξης στην NFA, καθώς και της σχεδίασης προϊόντος.

Clément SCELLIER – Συνιδρυτής της JIMINIS

Η εξάντληση πηγών πρωτεϊνών (με την παγκόσμια δημογραφική έκρηξη) οδήγησε την νεοφυή επιχείρηση JIMINIS να εμπορευματοποιήσει προϊόντα αν μη τι άλλο πρωτότυπα: τα έντομα. Δημιούργησε από αυτή την πηγή μια πλήρη γκάμα τροφίμων! Με σκοπό να γοητεύσει τον καταναλωτή, η ιδέα είναι να προτείνει παιχνιδιάρικα και προσβάσιμα προϊόντα (αναμειγνύοντας τα έντομα με απολαυστικές γεύσεις μέσα σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης: απεριτίφ, μπάρες δημητριακών κ.λπ.)

Η νεοφυής επιχείρηση επιθυμεί να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση τροφίμων με βάση τα έντομα στην Ευρώπη και εν μέρει έχει ήδη πετύχει το στοίχημά της: από μερικές δεκάδες κιλά που πουλήθηκαν τον πρώτο χρόνο, έφτασε στους πολλούς τόνους συσκευασμένων τροφίμων με έντομα που διανέμονται ετησίως!

Αυτό το στοίχημα, που θα μπορούσε να μοιάζει τρελό στο ξεκίνημά του, γοήτευσε από την αρχή μεγάλους επενδυτές οι οποίοι συνέβαλαν δυναμικά στην πραγματοποίηση του προγράμματος. Το πρόγραμμα προσέλκυσε επίσης σημαντικές χρηματοδοτήσεις από την πλατφόρμα διαδικτυακής μικροχρηματοδότησης Kickstarter.

O Clément Scellier είναι ένας από τους δύο ιδρυτές αυτού του εγχειρήματος, απόφοιτος της EDC Business School. Για εκείνον η επιχειρηματική περιπέτεια είναι ένας τρόπος να πάρεις τον έλεγχο του κόσμου του μέλλοντος : «χτίζουμε με τα χέρια μας ένα μέλλον που να εξαρτάται αποκλειστικά από τις πράξεις και τα κίνητρά μας».

Ελένη Σταθοπούλου – Διευθύντρια της Messinian Hub

Η Messinian Hub – Ηerbal products είναι ειδικευμένη στα ενδημικά είδη αρωματικών και ιαματικών φυτών που φύονται στο όρος Ταΰγετος (ρίγανη, θυμάρι, φασκόμηλο, τσάι του βουνού κ.λπ.) Δημιουργήθηκε το 2016 και στοχεύει να δώσει μία δυνατή προστιθέμενη αξία στα ελληνικά βότανα και να καταστεί δυνατή η εξαγωγή τους σε όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό το γεγονός, χρησιμοποιούνται αναπτυξιακοί μέθοδοι στο εργαστήριο για να αυξηθούν οι ποιότητες των προϊόντων. Έτσι, η Messinian Hub αναπτύσσει φυτά στο εργαστήριο με την μέθοδο του μικροπολλαπλασιασμού. Συνδυάζει στη συνέχεια τις τεχνολογίες της με πιο παραδοσιακές μεθόδους με μοσχεύματα και την καλλιέργεια τους σε θερμοκήπιο.

Η Messinian Hub είναι μια υπεύθυνη νεοφυής επιχείρηση. Έχει σκοπό να βγάλει μια πραγματική προστιθέμενη αξία για τους μικρούς παραγωγούς πολλαπλασιάζοντας τις αποδόσεις της γεωργικής παραγωγής και μια καλύτερη ποιότητα της πρώτης ύλης. Η επιχείρηση επιθυμεί να σέβεται το περιβάλλον ενισχύοντας τις φυσικές ιδιότητες των τοπικών φυτών χωρίς να τα μετουσιώνει.

Η Ελένη είναι διευθύντρια της Messinian Hub, θα μας διηγηθεί πως η νεοφυής επιχείρηση μπόρεσε να ξεχωρίσει και να συγκαταλέγεται στις εκατοντάδες των καινοτόμων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ενίσχυσης της καινοτόμου επιχειρηματικότητας The Egg, και θα μας διηγηθεί το πρότζεκτ αυτής της νεοφυούς επιχείρησης που αποπειράται να δώσει εκ νέου στα ελληνικά βότανα τους τιμητικούς τους τίτλους.

Nicolas SENDOWSKI – Διευθυντής της FEED

Το έργο της FEED είναι η ανάπτυξη προϊόντων που καταναλώνονται εύκολα και γρήγορα, «όταν δεν έχουμε χρόνο να καθίσουμε στο εστιατόριο» σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημιουργού της, τα οποία είναι υγιεινές εναλλακτικές για σνακ, «γρήγορο» φαγητό ή υποκατάστατα γεύματος. Η νεοφυής επιχείρηση έχει αναπτύξει δύο τύπους προϊόντων: μία μπάρα και ένα ρόφημα. Και τα δύο παρέχουν το θρεπτικό ισοδύναμο ενός γεύματος και έχουν αναπτυχθεί για να ευχαριστήσουν τον ουρανίσκο των Γάλλων καταναλωτών με προϊόντα που παρασκευάζονται στη Γαλλία. Είναι επίσης προϊόντα που βρίσκονται στο ρεύμα που ονομάζεται «χωρίς»: χωρίς GMO, χωρίς λακτόζη, χωρίς γλουτένη και χωρίς καρύδια.

Η ιδέα προέκυψε στο δημιουργό της, όσο ο ίδιος εργαζόταν σε μια εταιρεία στο Παρίσι και έπρεπε να παραλείπει συχνά γεύματα, γεγονός που τον οδήγησε στο να παρατηρήσει ένα αισθητό κενό στην αγορά του γρήγορου φαγητού.

Από τότε, η επιχείρηση κατάφερε να πείσει την Senseii Ventures, μια συλλογική ομάδα επιχειρηματιών που έχει επενδύσει 500.000 ευρώ στο εγχείρημα.

Ο Nicolas Sendowski είναι μέλος της διευθύντριας ομάδας της FEED και θα μας εξηγήσει πώς ξεκίνησε αυτό το στοίχημα και πώς έπεισε επενδυτές και κοινό για ένα προϊόν κάπως παράταιρο στη χώρα της γαστρονομίας και του κινήματος του slow-food.

Ειρήνη ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗ και Ελένη ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ- Συνιδρύτριες του AVOYOG

Το AVOYOG είναι ένα φοιτητικό εγχείρημα που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός προϊόντος με υψηλή εμπορική αξία: ένα φυσικό ρόφημα, τύπου smoothie, το οποίο συγκεντρώνει τις ιδιότητες του αβοκάντο και του ορού ελληνικού γιαουρτιού. Έλαβε το βραβείο Ecotrophelia (Ευρωπαϊκό Βραβείο για την Καινοτομία των Τροφίμων) στο Λονδίνο το Νοέμβριο του 2017.

Σε αντίθεση με το κλασικό smoothie, έχει το πλεονέκτημα ότι έχει ελάχιστη ζάχαρη και παρέχει πολλαπλές θρεπτικές ουσίες (πρεβιοτικά, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, φυτικές ίνες, φυτικά λιπαρά, πρωτεΐνες, και μέταλλα). Είναι επομένως ένα προϊόν με υψηλό επίπεδο διατροφικής ποιότητας, αλλά είναι και ευχάριστο (συνδυάζοντας τη φρέσκια γεύση του ορού γάλακτος με την αφρώδη υφή του αβοκάντο).

Στόχος της προσέγγισης είναι να δοθεί νέα ζωή σε ένα υποπροϊόν του γιαουρτιού που διατίθεται σε αφθονία λόγω της υψηλής κατανάλωσης του στην Ελλάδα. Τέλος, στοχεύει στην ικανοποίηση των καταναλωτών όσον αφορά τη γεύση και την πρακτικότητα του προϊόντος, το οποίο μπορεί να καταναλωθεί οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Το AVOYOG αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων, του Εθνικού Μετσόβιου Πανεπιστημίου.

Vee BOUGANI – Ιδρύτρια του Sustainable Food Movement in Greece

Η Vee Bougani είναι μια προσωπικότητα με δυναμική παρουσία στην αθηναϊκή γαστρονομική σκηνή. Ξεκίνησε την καριέρα της δουλεύοντας σε γκουρμέ εστιατόρια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σοκαρισμένη από την τρέχουσα σπατάλη των απορριμμάτων στον κλάδο αυτό, αποφάσισε να γίνει ανεξάρτητη και να ειδικευτεί στον τομέα της αειφόρου γαστρονομίας. Ανταποκρίτρια για το Forbes και το Lonely Planet, συνέχισε την καριέρα της ως γαστρονομική συντάκτρια και food blogger. Μετά από μια μάταια απόπειρα διδακτορικής διατριβής με θέμα την ηθική γαστρονομία, και επειδή δεν βρήκε έναν ενδιαφερόμενο επιβλέποντα καθηγητή, θέλησε να κάνει ένα βήμα μπροστά ξεκινώντας τη δική της νεοφυής επιχείρηση στην Αθήνα την Sustainable Food Movement in Greece. Αυτή η επιχείρηση στοχεύει στην προώθηση βιώσιμων πρακτικών στον χώρο της μαγειρικής βιομηχανίας μέσω της εκπαίδευσης, της συμβουλευτικής, των εκδηλώσεων και της digital disruption. Νικήτρια του προγράμματος Τhe Egg, επιλέχθηκε ανάμεσα στις πιο ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις της χρονιάς

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + 7 =