Η Revolut, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη FinTech στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την έναρξη τεχνολογίας αιχμής βασισμένης σε προηγμένους αλγόριθμους για τον εντοπισμό εγκλημάτων που σχετίζονται με τις οικονομικές απάτες στο διαδίκτυο. Πρόκειται για την πρώτη κίνηση της εταιρείας στο ευρύτερο στρατηγικό της πλάνο να χτίσει “τεχνολογικές μηχανές” που επιτρέπουν το τμήμα Συμμόρφωσης να αναπτυχθεί ραγδαία και να υποστηρίξει την εξίσου μεγάλη ανάπτυξη στον αριθμό των πελατών.
Εκτός από την αυστηρή διαδικασία ελέγχου κατά το άνοιγμα λογαριασμού που περνάνε όλοι οι χρήστες της Revolut κατά τη στιγμή της εγγραφής τους, η οποία περιλαμβάνει το σκανάρισμα ταυτότητας ή διαβατηρίου και την λήψη μιας selfie για πιστοποίηση ταυτότητας και την εκτέλεση ελέγχων ιστορικού σε παγκόσμιες βάσεις δεδομένων, η Revolut έχει πλέον αναθέσει μια προσωπική βαθμολογία κινδύνου στους περισσότερους από 2 εκατομμύρια πελάτες της. Αυτό σημαίνει δυναμικά και εξατομικευμένα προφίλ κινδύνου που βασίζονται στις ατομικές σας συνήθειες συναλλαγών αντι για στάσιμα και αυθαίρετα όρια στους λογαριασμούς. Η Revolut λέει ότι οι πελάτες της θα αρχίσουν να παρατηρούν τα υπάρχοντα όρια να καταργούνται κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο εβδομάδων.
“Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι για την έναρξη της νέας υψηλής τεχνολογίας δυναμικού αλγορίθμου για το εξατομικευμένο risk scoring κάθε πελάτη. Τέτοια τεχνολογία αιχμής δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στο παρελθόν στη χρηματοπιστωτική αγορά. Θα μας επιτρέψει να επικεντρώσουμε πραγματικά τις προσπάθειες ανίχνευσης ύποπτης δραστηριότητας και να επιτρέψουμε στους κανονικούς χρήστες μας να χρησιμοποιούν τη Revolut χωρίς καμία ενόχληση” αναφέρει ο Δημήτρης Λιτσικάκης, Country Manager Greece, Cyprus & Malta για την Revolut.
Το νέο μοντέλο ρίσκου εξελίσσει τη κλασική αξιολόγηση κινδύνου πελατών. Με αυτόν τον τρόπο η Revolut μπορεί να ανιχνεύει, να αναλύει και να κλειδώνει σε πραγματικό χρόνο οποιαδήποτε ύποπτα πρότυπα συναλλαγών και δίκτυα που ενδεχομένως σχετίζονται με εγκληματικές δραστηριότητες όπως η νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και η χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.
“Όλα τα προφίλ πελατών πλέον εμφανίζονται εσωτερικά με έναν πολύ ευδιάκριτο τρόπο. Συνήθως, θα έπαιρνε τουλάχιστον 1 ώρα για έναν επαγγελματία που εργάζεται στο τμήμα της Συμμόρφωσης (compliance) για να συλέξει και να αναλύσει την ίδια ποσότητα πληροφορίας, την στιγμή που τα προφίλ με γραφήματα διαβάζονται και γίνονται κατανοητά σε δευτερόλεπτα”, εξηγεί ο κ. Λιτσικάκης.
Η Revolut δημοσίευσε επίσης στοιχεία σχετικά με την επιτυχία στην προστασία των πελατών από την απάτη με κάρτες: από τότε που ξεκίνησε την κυκλοφορία των εικονικών καρτών μίας χρήσης τον Μάρτιο, η εταιρεία έχει μειώσει κατά 35% τις περιπτώσεις απάτης με κάρτες.
Απευθυνόμενοι κυρίως σε πελάτες που κάνουν συχνά online αγορές με τις κάρτες τους, τα στοιχεία της κάρτας που συνδέονται με τις εικονικές κάρτες μίας χρήσης της Revolut καταστρέφονται αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους και δημιουργούνται αυτόματα νέα στοιχεία κάρτας μέσα στην εφαρμογή. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμη και αν γίνει κυβερνοεπίεθση σε έναν μεγάλο online έμπορο και διαρρεύσουν ευαίσθητες πληροφορίες που σχετίζονται με αριθμό πιστωτικών καρτών, οι πελάτες της Revolut προστατεύονται πλήρως καθώς τα στοιχεία της κάρτας που θα χρησιμοποιούσαν για να συναλλάσσονται δεν υπάρχουν πλέον!
“Η πρόσφατη παραβίαση ασφαλείας στο μεγαλύτερο διεθνές portal πώλησης εισιτηρίων TicketMaster, όπου hackers κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά στοιχεία πελατών, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου και ήταν μια άμεση επιβεβαίωση της στρατηγικής μας να δώσουμε προτεραιότητα στο λανσάρισμα εικονικών καρτών μίας χρήσης. Πιστεύουμε ότι είναι καθήκον μας να χρησιμοποιήσουμε καινοτόμο τεχνολογία για να δημιουργήσουμε νέους τρόπους για να προστατέψουμε τους πελάτες μας από την απάτη και αυτά τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι είχαμε ήδη εξαιρετικά αποτελέσματα»- λέει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Λιτσικάκης.
Από την άλλη, τα στοιχεία στην Ευρώπη είναι ανησυχητικά. Η απάτη από κάρτες ανήλθε στο αστρονομικό ποσό των €1.8 δις σημειώνοντας θλιβερή άνοδο 9% στην Ευρώπη για το 2016.
(Δελτίο Τύπου)