αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑLloyd’s List: Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές με τη μεγαλύτερη επιρροή διεθνώς

Lloyd’s List: Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές με τη μεγαλύτερη επιρροή διεθνώς

Σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας συγκαταλέγονται στη λίστα με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, την οποία δημοσιεύει σε ετήσια βάση η Lloyd’s List.

Συγκεκριμένα, στην 9η θέση κατατάσσεται η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής ενός από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως (Maran Tankers, Maran Dry, Maran Gas). “Η νέα CEO διδάχθηκε από τον καλύτερο – τον αείμνηστο πατέρα της Γιάννη – και φαίνεται έτοιμη να οδηγήσει τον Όμιλο σε ένα απανθρακοποιημένο μέλλον” επισημαίνεται σχετικά για την κα Αγγελικούση. 

Στη 12η θέση εντοπίζεται ο Γιώργος Προκοπίου, επικεφαλής των εταιρειών Dynacom, Dynagas και Sea Traders. Ιδιαίτερη μνεία κάνουν οι μελετητές της Lloyd’s List στην πρόσφατη επικράτηση του εφοπλιστή στους διαγωνισμούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. “Χωρίς φόβο να είναι πρωτοπόρος, ο Έλληνας πλοιοκτήτης προσθέτει τα μεγαλύτερα ελληνικά ναυπηγεία στη ναυτιλιακή αυτοκρατορία του με tankers, bulkers και LNG carriers”.

Λίγο πιο κάτω στη 18η θέση συναντάμε την Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής του ομίλου Navios. Η κα Φράγκου δημιούργησε τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση για τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθούν οι ναυτιλιακές στη Wall Street. “Με καταγωγή από τη Χίο, έχει καταφέρει να υπερμεγεθύνει το στόλο της Navios Maritime Partners στη διάρκεια του 2021, δημιουργώντας ένα διαφοροποιημένο στόλο άνω των 140 πλοίων” επισημαίνεται, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και στην επιχειρηματική δραστηριότητα στη Λατινική Αμερική, μέσω της Navios South American Logistics.

Στην 22η θέση βρίσκεται ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης. “Υπό τη μακρόχρονη θητεία του, η μεγαλύτερη ένωση εφοπλιστών διεθνώς φαίνεται να έχει βγει από το καβούκι της” τονίζει η Lloyd’s List, εστιάζοντας στις επιδιώξεις του κ. Βενιάμη για ασφάλεια και περιβάλλον.

Δέκα θέσεις πιο κάτω (32ος) συναντάμε τον Πέτρο Παππά, επικεφαλής της Star Bulk Carriers. “Ευρισκόμενος στο τιμόνι της μεγαλύτερης εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο με στόλο bulk carriers και δίνοντας έμφαση σε θέματα ESG, ο κ. Παππάς έχει εδραιώσει τη θέση του Έλληνα πλοιοκτήτη ανάμεσα στους ηγέτες της βιομηχανίας” σημειώνεται σχετικά. “Η Star Bulk επιδεικνύει τη δυναμική της, μέσω της ανόδου της μετοχής και της παραγωγής υψηλών κερδών για τους μετόχους” συμπληρώνουν οι μελετητές.

Έπεται ο Γιώργος Οικονόμου (34η θέση), ο οποίος βρίσκεται στο “τιμόνι” του TMS Group. Ο εφοπλιστής έχει ενισχύσει τους στόλους του με νέα LNG carriers, bulk carriers και tankers. “Eίναι επιφυλακτικός για το πόσο θα διαρκέσει η μετάβαση στη γη της επαγγελίας των καυσίμων μηδενικών εκπομπών, και καθώς η αβεβαιότητα παραμένει, είναι πιθανό να διατηρήσει μία ευκαιριακή προσέγγιση στο ναυτιλιακό παιχνίδι” αναφέρεται σχετικά για τον κ. Οικονόμου.

Ακολουθεί ο Πήτερ Λιβανός (41η θέση), επικεφαλής των GasLog και DryLog, ο οποίος “παραμένει επιδραστικός παίκτης και είναι πρωταθλητής της πράσινης ναυτιλίας”, σύμφωνα με τη Lloyd’s List. Φυσικά, στο επίκεντρο βρίσκεται η πρόσφατη συμφωνία της GasLog με την BlackRock, η οποία εστιάζει στο LNG.

Στην 43η θέση κατατάσσεται ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, επικεφαλής της Costamare. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος κέντρισε την προσοχή περισσότερο από το συνηθισμένο, καθώς σκέφτηκε “outside the box” υπογραμμίζουν οι μελετητές, αναφερόμενοι φυσικά στην εντυπωσιακή επέκταση της εταιρείας στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και στο πρώτο ομόλογο του ελληνικού εφοπλισμού μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

“Αποφασισμένος να βρίσκεται στο προσκήνιο της πράσινης ναυτιλίας” είναι, σύμφωνα με τους μελετητές, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, επικεφαλής του ομίλου Capital, ο οποίος βρίσκεται στην 47η θέση της λίστας. “Είτε μέσω αγορών, πωλήσεων, παραγγελιών είτε μέσω συγχωνεύσεων, ο Έλληνας πλοιοκτήτης βγάζει χρήματα και ενισχύει τη φήμη του ως οξυδερκής deal-maker, επεκτείνοντας τον όμιλο σε μακροπρόθεσμη βάση” αναφέρεται σχετικά.

Νέο “entry” στη λίστα είναι η Σεμίραμις Παληού, επικεφαλής των Diana Shipping και Helmepa, η οποία εντοπίζεται στην 81η θέση. Η κα Παληού διαδέχτηκε τον πατέρα της στη ναυτιλιακή επιχείρηση το 2020 και έχει κατορθώσει να έχει αξιοσημείωτη επίδραση στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου. “Η εμφάνισή της ως ηγέτιδα προσωπικότητα της βιομηχανίας συμπίπτει με καλύτερες ημέρες για τον κλάδο του ξηρού φορτίου και τη μεγαλύτερη πίεση στη ναυτιλία για να ενισχύσει τις περιβαλλοντικές δράσεις της” σημειώνουν οι μελετητές.

Στη λίστα και συγκεκριμένα στην 89η θέση συμπεριλαμβάνεται και η Κύπρια Δέσποινα Θεοδοσίου, πρόεδρος της WISTA International. “Η πρόεδρος της διεθνούς ένωσης, η θητεία της οποίας λήγει τον επόμενο χρόνο, υπήρξε πολύ δραστήρια σε μία σειρά από πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένων ερευνών για τον καθορισμό του πολυσχιδούς ρόλου των γυναικών στο ναυτιλιακό κλάδο” επισημαίνεται.

Στην κορυφή της λίστας με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται το δίδυμο της κορυφαίας εταιρείας τακτικών γραμμών, της δανέζικης Maersk, Robert Uggla και Søren Skou. Δεύτερη κατατάσσεται η οικογένεια Απόντε, η οποία διοικεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή τακτικών γραμμών, τη Mediterranean Shipping Co. Την τριάδα κλείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ursula von der Leyen, Frans Timmermans και Adina Vălean) για τις ρυθμίσεις που προωθεί με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. 

Σημειώνεται, τέλος, ότι στην 100η θέση συναντάμε το ερευνητικό ντοκιμαντέρ Black Trail, το οποίο δίχασε τη ναυτιλιακή κοινότητα και συζητήθηκε πολύ και στη χώρα μας, μετά τις δηλώσεις και του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − nine =