αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑHarvard Business Review: Πως να γίνεις ο career coach του εαυτού σου

Harvard Business Review: Πως να γίνεις ο career coach του εαυτού σου

Δεν υπάρχει μία ευθεία γραμμή για να φτάσεις στην επιτυχία στην καριέρα σου σήμερα, και τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα περιβάλλον όπου όλοι πρέπει να συνηθίσουμε σε συνεχείς αλλαγές και αυξημένη πολυπλοκότητα. Το Coaching είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δημιουργήσετε σαφήνεια και να αντιμετωπίσετε την αβεβαιότητα έναν ολοένα και πιο δύσβατο δρόμο στην επαγγελματική ζωή σας.

Το Coaching μάς βοηθά να κατανοήσουμε τον εαυτό μας, να ανακαλύψουμε νέες επιλογές και να ξεκολλήσουμε, αλλά η ευκαιρία να περάσουμε χρόνο με έναν εξειδικευμένο coach δεν είναι δυνατή για όλους. Είτε λόγω περιορισμένου μπάτζετ, είτε λόγω περιορισμένου χρόνου.

Κάπου εδώ έρχεται το λεγόμενο Self-coaching. Να γίνεις, δηλαδή, coach του εαυτού σου. Ο καθένας μπορεί να μάθει να προπονεί τον εαυτό του, ανεξαρτήτως εμπειρίας ή εξειδίκευσης.

Πως; Όπως λέει το Harvard Business Review σε άρθρο του, πρέπει να ξεκινήσεις αναπτύσωντας 3 βασικά skills.

1 | Αυτογνωσία

Για να επιτύχουμε υψηλά επίπεδα αυτογνωσίας, πρέπει να δούμε καθαρά τους εαυτούς μας. Η αυτογνωσία δεν προκύπτει τυχαία – την κάνουμε να συμβεί. Ακολουθούν δύο τρόποι για να βελτιώσετε την αυτογνωσία σας, τους οποίους μπορείτε να ενσωματώσετε στην εργάσιμη ημέρα σας.

Δημιουργήστε έναν πεντάλεπτο mind- map. Το να αφιερώσουμε χρόνο για να σκεφτούμε τον εαυτό μας, σπάνια φτάνει στην κορυφή της λίστας υποχρεώσεων μας. Ωστόσο, όταν αυξάνουμε την επίγνωση του τρόπου με τον οποίο οι αξίες και οι πεποιθήσεις μας καθορίζουν τις πράξεις μας, μπορούμε να είμαστε πιο συνειδητοποιημένοι για τις επιλογές που κάνουμε. Η δημιουργία ενός πεντάλεπτου mind-map μπορεί να σας βοηθήσει να αποκτήσετε γρήγορα πληροφορίες για τις αντιδράσεις σας σε μια πρόκληση καριέρας. Για να το κάνετε αυτό, γράψτε την πρόκλησή σας στο κέντρο μιας σελίδας, στη συνέχεια σημειώστε τυχόν προβληματισμούς που έχετε σχετικά με το τι, ποιος, πότε και γιατί της πρόκλησης και δείτε τι παρατηρείτε. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια δύσκολη σχέση με κάποιον στη δουλειά, μπορεί να σκεφτείτε την ανάγκη σας να γίνετε αρεστοί στους ανθρώπους (μια ιδέα για το «γιατί») ή μπορεί να καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι τα άτομα που δεν συνεννοείστε απλώς δουλεύουν διαφορετικά από εσάς. Όσο πιο τακτικά το κάνετε αυτό, τόσο περισσότερο θα παρατηρήσετε μοτίβα στη σκέψη σας που θα μπορούσαν να λειτουργούν υπέρ ή εναντίον σας στη δουλειά. Αυτή η αυτογνωσία θα σας βοηθήσει να ξεκολλήσετε καθώς μαθαίνετε να προπονείτε τον εαυτό σας.

Κατανοήστε την πρόθεση έναντι του αντίκτυπου. Πρέπει να εντοπίσεις αν υπάρχουν κενά αυτογνωσίας. Για να το εξερευνήσετε μόνοι σας, σκεφτείτε τρεις σημαντικές καταστάσεις στην εβδομάδα σας, όπου έχετε ξεκάθαρη άποψη για το πώς θέλετε να φαίνεστε προς τους άλλους. Για κάθε σενάριο, συνοψίστε την πρόθεσή σας χρησιμοποιώντας μόνο μία λέξη. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να είστε “αξιόπιστοι” σε μια παρουσίαση ή “καλή στη συνεργασία” σε ένα meeting ομάδας. Μετά από κάθε κατάσταση, ζητήστε από τουλάχιστον ένα άτομο που συμμετείχε να περιγράψει τον αντίκτυπό σας από τη δική του οπτική γωνία με μία λέξη. Αυτή η ερώτηση μπορεί να ακούγεται σαν, “Ποια λέξη θα χρησιμοποιούσατε για να συνοψίσετε την προσέγγισή μου στη σημερινή συνάντηση;” ή “Ποια λέξη θα χρησιμοποιούσατε για να περιγράψετε τον αντίκτυπό μου κατά την παρουσίαση;” Η σύγκριση της πρόθεσής σας με τα σχόλια που λαμβάνετε για τον αντίκτυπό σας θα σας βοηθήσει να δείτε εάν έχετε ευθυγράμμιση αυτογνωσίας ή ένα πιθανό κενό και άρα ευκαιρία για ανάπτυξη.

2 | Coaching ερωτήσεις στον εαυτό σου

Το να κάνετε στον εαυτό σας διορατικές ερωτήσεις καθοδήγησης θα ξεκλειδώσει τη σκέψη σας και θα σας ωθήσειι να εντοπίσετε ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να σημειώσετε πρόοδο. Ξεκινήστε με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Αν καταλήξετε να κάνετε μια κλειστή ερώτηση, όπως «Μου αρέσει η δουλειά μου;» ρωτήστε το ξανά ανοιχτά: «Τι μου αρέσει στη δουλειά μου;». Ως αποτέλεσμα, θα διαπιστώσετε ότι λαμβάνετε περισσότερες πληροφορίες. Συνέχισε με ερωτήσεις που εστιάζουν σε εσένα. Αντί για “Πώς έχει προχωρήσει αυτό το άτομο πιο γρήγορα από εμένα;” το ερώτημα είναι, “Πώς θα μπορούσα να επιταχύνω την εξέλιξή μου;” Αν βρείτε τον εαυτό σας να κατηγορεί άλλους ανθρώπους ή εξωτερικούς παράγοντες, είναι ένα σημάδι ότι πρέπει να εστιάσετε ξανά σε αυτό που μπορείτε να ελέγξετε. Προσδιορίζοντας τις δικές σας ενέργειες, θα δεσμευτείτε περισσότερο να κάνετε την αλλαγή. Αποφύγετε τη «στοίβαξη» ερωτήσεων- μην κάνετε πολλές ερωτήσεις ταυτόχρονα.

3 | Άκου τον εαυτό σου

Προκειμένου να καθοδηγήσουμε τον εαυτό μας, πρέπει να γίνουμε επιδέξιοι στο να ακούμε τις σκέψεις και τις πεποιθήσεις που καθορίζουν τις πράξεις μας. Μέρος της καθοδήγησης του εαυτού σας είναι να μάθετε ποιον να ακούτε μέσα στο μυαλό σας. Όλοι έχουμε έναν εσωτερικό προπονητή και έναν… εσωτερικό κριτικό, και θα υπάρξουν στιγμές που ο εσωτερικός σας κριτικός θα εισχωρήσει και θα αρχίσει να παίρνει τον έλεγχο. Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν “Δεν είμαι αρκετά έξυπνος για να το καταλάβω” ή “Δεν μπορώ να το κάνω, οπότε πρέπει να τα παρατήσω τώρα”. Για να ηρεμήσετε τον εσωτερικό σας κριτικό, προσπαθήστε να μιλήσετε στον εαυτό σας με τον ίδιο τρόπο που θα μιλούσε ο καλύτερός σας φίλος. Φανταστείτε τον εαυτό σας να συνομιλεί με αυτό το άτομο και γράψτε τρεις υποστηρικτικές προτάσεις που θα έλεγε. Ίσως να σας υπενθύμιζε προηγούμενες επιτυχίες ή πώς έχετε ξεπεράσει τις αντιξοότητες στο παρελθόν. Ή ίσως θα μιλούσε για το πόσο θαυμάζει την αποφασιστικότητα ή τη γενναιότητά σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 − thirteen =