αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Χριστίνα Ζουπάνου έχει δημιουργήσει την δική της Vegan κοινότητα στο Instagram

Η Χριστίνα Ζουπάνου έχει δημιουργήσει την δική της Vegan κοινότητα στο Instagram

Παραιτήθηκε από την δουλειά της, ξεκίνησε ένα προφίλ στο Instagram και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει περισσότερους από 11 χιλ. ανθρώπους να την ακολουθούν. Βάζοντας στο επίκεντρο τον βιγκανισμό. Η Χριστίνα Ζουπάνου είναι ο άνθρωπος πίσω από το account aVeganFoodie.

Το It’s Possible την συνάντησε. Η ίδια μιλά για το πως ξεκίνησε το διατροφικό ταξίδι της, πως κατάφερε μέσα σε μόλις 1 χρόνο και 5 μήνες να χτίσει μια social κοινότητα γύρω της, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το αν αυτό που ονομάζουμε Instagrammer μπορεί να είναι το επάγγελμα κάποιου στην Ελλάδα.

Για να πιάσουμε όλο το story από την αρχή, πως γίνατε Vegan;

Το διατροφικό μου ταξίδι ξεκίνησε όταν έγινα Vegetarian αρχικά. Όχι Vegan. Ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια, όταν έκανα μια συζήτηση με τον κολλητό μου. Όλο αυτό ήταν ένα θέμα που μας απασχολούσε. Ο ίδιος έχει σπουδάσει βιολογία στο εξωτερικό και άρχισε να μου εξηγεί τα θετικά του να είσαι Vegan ή Vegetarian. Γίναμε μαζί Vegetarian αλλά πάντα ένιωθα μέσα μου ότι θα γινόμουν Vegan. Έβλεπα ότι δεν μου έφτανε το πρώτο βήμα που ήδη είχα κάνει.

Οι λόγοι για τους οποίους έγινα τελικά Vegan κινούνται γύρω από 3 βασικούς άξονες: Πρώτον έχει να κάνει με το περιβαλλοντικό ζήτημα. Όπου είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι πολλές από τις κακές επιπτώσεις που βλέπουμε στο περιβάλλον έχουν να κάνουν με την κρεατοβιομηχανία. O δεύτερος άξονας είναι η υγεία. Και εκεί έχουν βγει πάρα πολλές έρευνες που δείχνουν ότι το να κάνεις μια Vegan διατροφή είναι πολύ πιο υγιεινό από το να έχεις άλλα είδη διατροφής- φυσικά αν γίνεται σωστά, χωρίς να τρώμε επεξεργασμένα τρόφιμα. Ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με το κομμάτι της ηθικής και τα ζωάκια που χάνουν την ζωή τους. Δεν μας δίνεται κανένα δικαίωμα να συμπεριφερόμαστε έτσι σε άλλα όντα. Είτε είναι άνθρωποι, είτε είναι ζώα.

Επίσης όταν είσαι Vegan, νιώθεις ότι είναι καλύτερη η ενέργεια που βγάζεις. Οι Vegan άνθρωποι είναι συνήθως πιο αισιόδοξοι. Ίσως επειδή το κρέας έχει και τοξίνες, και αν το καταναλώνεις «σε ρίχνει». Αντίθετα έχω ακούσει πολλούς ανθρώπους που είναι Vegan να νιώθουν πιο χαρούμενοι, πιο αισιόδοξο και πιο ανάλαφροι.

Μετά πως έγινε η μετάβαση στο Instagram προφίλ; Πότε ξεκίνησε και πως φτάνουμε ως το σήμερα; 

Ξεκίνησα το συγκεκριμένο προφίλ πριν από 1 χρόνο και 5 μήνες. Εγώ θα πρέπει να σας πω ότι είμαι Vegan εδώ και 1 χρόνο και 8 μήνες. Άρα όπως καταλαβαίνετε αυτά τα δύο ξεκίνησαν σχεδόν μαζί. Γιατί ήθελα να μοιραστώ αυτό το ταξίδι με τον κόσμο. Δεν μπορούσα να ξέρω ότι θα έχει την απήχηση που έχει σήμερα, αλλά είχα την ανάγκη να μοιραστώ αυτό το ταξίδι. Και για να δίνω εγώ ιδέες, αλλά και για να με βοηθήσουν οι άλλοι άνθρωποι που ακολουθούν το προφίλ. Με έχει βοηθήσει πολύ το κοινό του aVeganFoodie για να μάθω και εγώ πράγματα.

Εγώ ήθελα έτσι κι αλλιώς να κάνω κάτι δικό μου. Σε εκείνη την χρονική φάση λοιπόν παραιτήθηκα από την δουλειά μου και ξεκίνησα το συγκεκριμένο Instagram προφίλ. Έτσι ώστε να συνδυάσω τις σπουδές μου στο μάρκετινγκ και να προωθήσω τον βιγκανισμό στην Ελλάδα. Σήμερα έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη κοινότητα γύρω από αυτό το προφίλ.

Επίσης μέσα από το συγκεκριμένο προφίλ θέλω να καταρρίψω μερικά στερεότυπα που υπάρχουν. Πολλοί λένε για παράδειγμα ότι οι Vegan τρώμε μόνο μαρούλια. Ενώ αν κάποιος δει το υλικό που ανεβάζω θα καταλάβει ότι δεν τρώμε μόνο μαρούλια. Υπάρχουν πολλά φαγητά και μάλιστα όπως θα δει κάποιος και στις φωτογραφίες που ανεβάζω, είναι πολύ λαχταριστά.

Ενα άλλο στερεότυπο που θέλω να καταρρίψω είναι ότι όλοι οι Vegan είναι aggressive. Εγώ θέλω να βγάζω κάτι πιο θετικό μέσα από το προφίλ μου.

Μέσα σε μόλις 1 χρόνο και 5 μήνες, το συγκεκριμένο προφίλ έχει ξεπεράσει τους 11 χιλ. followers. Πως καταφέρατε κάτι τέτοιο και τι tips θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να πετύχει κάτι αντίστοιχο;

Καταρχάς αυτό που με έχει βοηθήσει πολύ εμένα είναι οι σπουδές μου στο μάρκετινγκ. Δηλαδή ότι και να πω σε κάποιον δεν μπορώ να του περάσω τον τρόπου που σκέφτομαι πλέον. Γιατί έχω δουλέψει σε αρκετές επιχειρήσεις και έχω υπάρξει social media manager με πολλά accounts από κάτω μου. Yπάρχει δηλαδή μια βαθιά γνώση από πίσω. Και από άποψη σπουδών και από άποψη εμπειρίας.

Από εκεί και πέρα σίγουρα υπάρχουν τεχνικές για να ανέβει κάποιος. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι κάποιος πρέπει να είναι αυθεντικός. Βλέπω, για παράδειγμα, ακόμα και προφίλ που έχουν 3 ή 4 χιλ. followers που όμως έχουν πολύ καλό engagement. Είναι οι nano influencers.

Καθοριστικό ρόλο παίζει επίσης η συνέπεια. Αν ξεκινήσεις και μετά πεις «α αυτό το δίμηνο δεν μπορώ να ανεβάσω τίποτα», τότε σίγουρα δεν θα πάει καλά.

Μετά υπάρχουν και άλλες τεχνικές- τις οποίες όμως πρέπει να τις χρησιμοποιείς με μέτρο. Όπως είναι πχ οι διαγωνισμοί. Οκ, να κάνεις διαγωνισμούς αλλά με σοβαρές επιχειρήσεις και χωρίς να κάνεις το προφίλ σου… σούπερ μάρκετ.

Και φυσικά από που πρέπει επίσης να κοιτάξεις, είναι να είσαι στοχευμένος. Να ασχοληθείς με μια συγκεκριμένη θεματολογία και όχι να προσπαθείς να τα χωρέσεις όλα.

Εγώ μαζί με όλα αυτά έτρεχα από την αρχή και το business κομμάτι μόνη μου. Έτσι ώστε να μπορέσω να κλείσω κάποιες συνεργασίες και να ξεκινήσω να έχω έσοδα. Δεν είχα γνωριμίες μέσα σε εταιρίες- ξεκίνησα να ψάχνω από το μηδέν.

Μπορεί αυτό που ονομάζουμε Instagrammer να είναι το επάγγελμα κάποιου; ‘Η έστω μια παράλληλη πηγή εσόδων. Μιλώντας πάντα για Ελληνικά δεδομένα

Παράλληλη πηγή μπορεί να είναι σίγουρα. Το να είναι κάποιος full-time στο Instagram μπορεί επίσης να γίνει, αλλά είναι πιο δύσκολο. Το σίγουρο είναι ότι για να φτάσεις να βγάζεις χρήματα δεν χρειάζεται απαραίτητα να έχεις… 1 εκατ. followers. Μπορείς να ξεκινήσεις να βγάζεις χρήματα ίσως πολύ νωρίτερα από ότι φαντάζεσαι. Αρκεί να έχει στηθεί σωστά το προφίλ, όπως λέγαμε και πριν.

Εμένα η πρώτη μου συνεργασία έγινε όταν είχα περίπου 7 χιλ. followers.

Επίσης μέσα από ένα καλό προφίλ μπορεί να προκύψουν και άλλες συνεργασίες. Να ανοιχτούν πόρτες. Εγώ π.χ. ξεκίνησα να ασχολούμαι και με τα social media άλλων ανθρώπων, επειδή ακριβώς είδαν ότι έχω ωραίο προφίλ και μου έκαναν την πρόταση να αναλάβω και τα δικά τους. Κάποιος άλλος μπορεί να κάνει κάποια courses. Είναι πολλές οι ευκαιρίες που ενδεχομένως θα προκύψουν, αν καταφέρεις να χτίσεις ένα καλό όνομα.

Κάτι άλλο που ρωτούν πολλοί, είναι τι εξοπλισμό χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει ένα Instagram προφίλ και να έχει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα;

Εγώ τα κάνω όλα με το κινητό μου. Αυτό χρειάζεσαι για αρχή. Ένα κινητό με καλή κάμερα. Στην συνέχεια αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να βρει το στιλ του στην επεξεργασία των φωτογραφιών. Με οποιοδήποτε app κι αν επιλέξει να δουλέψει. Είναι σημαντικό να υπάρχει μια ομοιομορφία. Να βλέπει ο άλλος μια φωτογραφία και να αναγνωρίζει ότι είναι από το δικό σου προφίλ.

Στην πορεία αν θες να έχεις ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα μπορείς για παράδειγμα να πάρεις ένα καλό Ring Light δίνοντας περίπου 70 ευρώ.

Σε ένα χρόνο από σήμερα τι θα θέλατε να έχετε πετύχει;

Σίγουρα θα ήθελα οι followers να ανέβουν ακόμα περισσότερο. Αλλά να γίνει σωστά. Δηλαδή αν είναι να χαθεί η ποιότητα του κοινού τότε δεν με ενδιαφέρει. Θέλω να μείνει ένα community όπως είναι τώρα. Όπου όλοι είναι εκεί για τον ίδιο λόγο. Και υπάρχει μεγάλη αγάπη και εκτίμηση μεταξύ μας.

Πέρα από το κομμάτι του Instagram, θα ήθελα να κάνω και ένα YouTube κανάλι. Εκεί θα θα είναι πιο εύκολο για το κοινό να βλέπει τις συνταγές. Αυτό είναι κάτι που ξέρω ότι θα με δυσκολέψει περισσότερο βέβαια. Γιατί δεν έχω ειδικευμένες γνώσεις πάνω στο video editing και στο YouTube γενικότερα. Άρα θα πρέπει να μάθω πράγματα.

Επίσης είναι σημαντικό να υπάρχει ένα blog. Και από άποψη SEO να το δούμε δηλαδή. Είναι καλό να έχεις μια παρουσία στην Google. Στο blog είναι επίσης πιο εύκολο για το κοινό να βλέπει τις συνταγές ή να διαβάζει άρθρα σχετικά με τον βιγκανισμό. Οπότε και η δημιουργία ενός blog είναι μέσα στα πλάνα μου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × four =