αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤαχύτητες στο ίντερνετ: Οι Έλληνες είναι οι λιγότεροι ικανοποιημένοι στην Ε.Ε.

Ταχύτητες στο ίντερνετ: Οι Έλληνες είναι οι λιγότεροι ικανοποιημένοι στην Ε.Ε.

Οι λιγότερο ικανοποιημένοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι οι Έλληνες σύμφωνα με το ειδικό ψηφιακό Ευρωβαρόμετρο, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Κομισιόν.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της έρευνας οι συμμετέχοντες με σταθερή σύνδεση στο internet ρωτήθηκαν το αν είναι ικανοποιημένοι με την ποιότητά της σύνδεσής τους σχετικά με τις ταχύτητες download και upload.

Περισσότεροι από οχτώ στους δέκα (81%) Ευρωπαίοι εμφανίζονται ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι από τις ταχύτητες download. Περίπου το 12% δηλώνει “όχι πολύ ικανοποιημένο” και μόλις το 4% “καθόλου ικανοποιημένο”. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στις ταχύτητες upload.

H Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της ΕΕ των 27 όπου το ποσοστό των ικανοποιημένων από τη σύνδεσή τους δεν ξεπερνά το 70%. 

Ειδικότερα, για τις ταχύτητες download “πολύ ικανοποιημένο” δηλώνει το 20% και “σχετικά ικανοποιημένο” το 45%, ενώ “όχι πολύ ικανοποιημένο” δηλώνει το 26% και “καθόλου ικανοποιημένο” to 9%.

Οι χαμηλές ταχύτητες

Όλα αυτά δεν είναι καθόλου τυχαία. Πέρα από τον χαμηλό μέσο όρο ταχύτητας που καταγράφουμε ως Ελλάδα, υπάρχει ακόμα ένα πρόβλημα: Σε πολλές περιπτώσεις είναι άλλες οι αναγραφόμενες ταχύτητες στο συμβόλαιο που υπογράφει ένας καταναλωτής και άλλες (πολύ χαμηλότερες) οι πραγματικές ταχύτητες που βλέπει στην πράξη.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), οι συνδέσεις ADSL, τα περιβόητα πακέτα “έως 24 Mbps”, έχουν και την χειρότερη απόδοση. Ειδικότερα, οι συνδρομητές συνδέσεων 24 Mbps κατά μέσο όρο “πιάνουν” μόνο 29% της ονομαστικής αυτής ταχύτητας, δηλαδή περίπου 8 Mbps.

Την ίδια στιγμή, κατά μέσο όρο οι συνδέσεις των 50 και των 100 Mbps πιάνουν περίπου το 55% με 60% της ονομαστικής ταχύτητας.

Μια θετική αλλαγή που ξεκίνησε φέτος είναι η εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕΤΤ που υποχρεώνει τους παρόχους να ενημερώνουν τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.

Αν μάλιστα διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, χωρίς κόστος πέρα από αυτό της επιδότησης εξοπλισμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλληνας tech YouTuber «ξεγυμνώνει» τους Ελληνικούς παρόχους ίντερνετ: Παραθέτει καταγγελίες πολιτών και ονόματα εταιριών (ΒΙΝΤΕΟ)

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × two =