αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠότε δικαιούσαι αποζημίωση αν καθυστερήσει η πτήση σου

Πότε δικαιούσαι αποζημίωση αν καθυστερήσει η πτήση σου

Οι πρόσφατες εικόνες με τους εκατοντάδες ταξιδιώτες να παραμένουν αποκλεισμένοι στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου μετά την κατάρρευση του συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, αποτελούν εφιάλτη για τον κλάδο των αερομεταφορών. Σε γενικές γραμμές, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις προκαλούν αναστάτωση τόσο στους επιβάτες, οι οποίοι ταλαιπωρούνται χάνοντας παράλληλα αρκετές ώρες από τον χρόνο τους, όσο και στις αεροπορικές εταιρείες για τις οποίες οι όποιες καθυστερήσεις συνεπάγονται κόστος σε χρήμα αλλά ακόμη και σε φήμη. Ήδη, από την περσινή χρονιά, με την επιστροφή στην κανονικότητα και την έκρηξη των ταξιδιών, σημειώθηκαν είτε καθυστερήσεις είτε ακυρώσεις πτήσεων εξαιτίας διάφορων συγκυριών και λόγων.

Το ερώτημα, λοιπόν, που γεννάται είναι σε ποιες περιπτώσεις κάποιος ταξιδιώτης δικαιούται να διεκδικήσει αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία και ποιο είναι το ποσό στο οποίο κυμαίνεται;

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό, ένας επιβάτης μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση μόνο για πτήσεις που άργησαν περισσότερες από 3 ώρες ή ακυρώθηκαν, ενώ το ποσό καθορίζεται σε συνάρτηση με τη χιλιομετρική απόσταση.

Πιο αναλυτικά, όπως εξηγεί το Capital.gr, ένας επιβάτης μπορεί να λάβει αποζημίωση 250 ευρώ για απόσταση μέχρι 1.500 χιλιομέτρων, 400 ευρώ για απόσταση μεταξύ 1.500 και 3.500 χιλιομέτρων και 600 ευρώ για απόσταση άνω των 3.500 χιλιομέτρων.

Σε περίπτωση που η πτήση καθυστέρησε 2 ώρες να αναχωρήσει, τότε η αεροπορική εταιρεία πρέπει να φροντίσει για τους επιβάτες, προσφέροντας δωρεάν φαγητό και αναψυκτικά, ενώ εάν αυτή η καθυστέρηση σημαίνει ότι φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με περισσότερες από 3 ώρες καθυστέρησης, τότε θα μπορούσατε να διεκδικήσετε την αντίστοιχη αποζημίωση.

Σε ό,τι αφορά το πότε προβλέπεται αποζημίωση, εντάσσονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες η καθυστέρηση ή η ακύρωση οφείλεται στην αεροπορική εταιρεία. Αντίθετα, ένας ταξιδιώτης δεn δικαιούται να λάβει χρήματα όταν η καθυστέρηση προκαλείται από έκτακτες περιστάσεις, όπως για παράδειγμα οι κακές καιρικές συνθήκες ή οποιεσδήποτε άλλες έκτακτες περιστάσεις.

Στην περίπτωση των απεργιών, οι οποίες αποτελούν μια συνηθισμένη αιτία για να ακυρωθούν πτήσεις, οι επιβάτες ενδεχομένως να μην μπορούν να λάβουν αντισταθμιστικές αξιώσεις. Αυτό συμβαίνει διότι, με βάση τους κανονισμούς της ΕΕ, οι απεργίες που γίνονται είτε από το προσωπικό των αεροδρομίων είτε των αεροπορικών εταιρειών θεωρούνται ότι είναι πέρα από τον έλεγχο των αερομεταφορέων.

Ωστόσο, κάποιος επιβάτης θα μπορούσε να διεκδικήσει αποζημίωση σε περίπτωση που η πτήση ακυρωθεί λόγω απεργίας των αεροπορικών εταιρειών και δεν έχει ειδοποιηθεί για τη συγκεκριμένη ακύρωση τουλάχιστον 14 μέρες πριν από την ημερομηνία της προγραμματισμένης αναχώρησης. Επιπλέον, σε περίπτωση ακύρωσης, η εταιρεία οφείλει να προσφέρει εκ νέου κράτηση σε εναλλακτική πτήση μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen + 13 =