αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε τρόποι για να αντιμετωπίσεις ένα άτομο που «παραπονιέται για τα πάντα»

Πέντε τρόποι για να αντιμετωπίσεις ένα άτομο που «παραπονιέται για τα πάντα»

Όλοι έχει τύχει να έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους… που γκρινιάζουν ασταμάτητα για όσα συμβαίνουν γύρω τους. Δυστυχώς, μερικές φορές, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να ασχοληθούμε με ορισμένα άτομα.

Οι μόνιμα παραπονούμενοι μπορεί να είναι οι συνάδελφοί μας, τα αφεντικά μας, οι σύζυγοί μας ή μέλη της οικογένειας.

Τι μπορείς να κάνεις; Εδώ είναι μερικές αποτελεσματικές τεχνικές για την αντιμετώπιση του μόνιμα παραπονούμενου.

1) Άκου ενεργά

Μερικές φορές, οι παραπονούμενοι θέλουν απλώς να ακουστούν. Μπορεί να αισθάνονται ότι τους παραβλέπει η κοινωνία- κάτι που απλώς ενισχύει την πικρή τους ενέργεια.

Δεδομένου ότι έτσι κι αλλιώς νιώθουν ότι κανείς δεν τους ακούει πραγματικά, παρασύρονται σε ένα δρόμο παραπόνων, οπουδήποτε κι αν είναι.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, δώστε τους την πλήρη προσοχή σας. Αυτό θα τους κάνει να αισθάνονται ότι τους αναγνωρίζουν και τους αποδέχονται αντί να τους αγνοούν.

Πιθανότατα θα τους αγγίξει η συμπόνια και η ικανότητά σας να ακούτε.

2) Δείξτε ενσυναίσθηση

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, πίσω από την… απαισιόδοξη ενέργεια, υπάρχει συχνά κάποια αλήθεια σε αυτό που έχει να πει ο παραπονούμενος.

Απλώς δεν έχουν συνήθως σωστό τρόπο.

Έτσι, αντί να είστε απορριπτικοί και να δημιουργείτε περισσότερη ένταση, εκφράστε ενσυναίσθηση επικυρώνοντας την οπτική και τα συναισθήματά τους.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, μερικές χρήσιμες φράσεις περιλαμβάνουν: «Λυπάμαι που έπρεπε να το περάσεις αυτό», «Μπορώ να καταλάβω πως είναι αυτή η δυσκολία» ή «Θα αντιδρούσα με τον ίδιο τρόπο».

3) Βάλτε όρια

Οι μόνιμα παραπονούμενοι συχνά καταλήγουν να χρησιμοποιούν το Χ άτομο σαν χαλάκι, σαν να είναι η «βαλβίδα» τους για να βγάζουν πάνω του όλη την δυσαρέσκεια. Το θέμα είναι ότι το να τους δώσεις μια διέξοδο είναι από μόνο του μια πράξη καλοσύνης. Οπότε μην τους αφήσετε να επωφεληθούν περαιτέρω.

Είναι ώρα να θέσετε όρια. Σίγουρα, μπορείτε να τους κάνετε χιούμορ κάθε τόσο όταν πρέπει να σβήσουν την «φωτιά».

Αλλά όταν τα παράπονά τους αρχίζουν να σας επηρεάζουν αρνητικά και να προσθέτουν περιττό άγχος στη μέρα σας, ήρθε η ώρα να τους ενημερώσετε.

Χρησιμοποιήστε εποικοδομητικές δηλώσεις όπως «Ενώ είμαι εδώ για να ακούσω, ας μην μένουμε στο παρελθόν, ας επικεντρωθούμε στην εύρεση λύσεων».

4) Ενθαρρύνετε την επίλυση προβλημάτων

Τέτοιοι άνθρωποι όντως έχουν την τάση να μιλάνε για το παρελθόν.  Αλλά δεν μπορούμε να αλλάξουμε το παρελθόν – αυτό είναι απλώς βασική φυσική.

Στην πραγματικότητα, το να μένουμε στο παρελθόν είναι μια απίστευτα ανθυγιεινή και αντιπαραγωγική πρακτική.

Σκέψου το: Αν είσαι μόνιμα παραπονούμενος, μπορεί να σε πιάσει τόσο πολύ να σκέφτεσαι ”τι θα μπορούσε να είχε συμβεί”, να χάσεις την ενέργεια και το κίνητρο να βρεις λύσεις.

Επομένως, όταν αντιμετωπίζετε ένα τέτοιο άτομο, αλλάξτε τον τόνο της συνομιλίας ώστε να είναι πιο προσανατολισμένος στις λύσεις και προνοητικός, προσφέροντας υποστήριξη και βοήθεια όπου χρειάζεται.

5) Απόφυγε να συμμετάσχεις

Θυμηθείτε, η αρνητικότητα είναι… μεταδοτική. Συμμετέχοντας στο σκηνικό, επιτρέπετε τις κακές συμπεριφορές.

Αν λοιπόν σας σύρουν να παραπονεθείτε μαζί τους, μην πέσετε στην παγίδα. Κατευθύνετε συνειδητά τη συζήτηση σε μια πιο παραγωγική κατεύθυνση.

Ίσως μπορείτε να μοιραστείτε τις δικές σας σχετικές εμπειρίες ζωής.

Ή μπορείτε απλά να αλλάξετε θέματα, όσο επιφανειακά κι αν είναι – ρωτήστε τους την ερμηνεία του τελευταίου επεισοδίου του American Horror Story ή για τις σκέψεις τους για τη νέα σεζόν του ΝΒΑ, αν αυτό τους αρέσει. Αυτό μπορεί να χρησιμεύσει ως κουμπί επαναφοράς, σπάζοντας τον κύκλο του αρνητισμού, ενώ ταυτόχρονα επικοινωνεί διακριτικά τα όριά σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 + 10 =