αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ ιδρυτής της Nike έχει 4 μαθήματα να σου δώσει

Ο ιδρυτής της Nike έχει 4 μαθήματα να σου δώσει

Θεωρείται ένας από τους «μάγους» της μόδας. Και της επιχειρηματικότητας. Είναι ο Phil Knight. Ο άνθρωπος που το 1964 ίδρυσε την Nike. Με την συνέχεια να είναι λίγο- πολύ γνωστή. Ο ίδιος έγινε δισεκατομμυριούχος και η εταιρία του ένα από τα πιο δυνατά brands στον κόσμο.

Μάλιστα πρόκειται για έναν άνθρωπο που δεν διστάζει να βγει… out of the box. Κάτι τέτοιο έκανε, για παράδειγμα, στο ξεκίνημα της Nike. Ο νεαρός τότε επιχειρηματίας, εφάρμοσε ένα «τρελό» πλάνο μάρκετινγκ: Δεν έκανε καμία παραδοσιακή διαφήμιση!

Αντί για αυτό, είχε μια άλλη ιδέα: Κατάφερε να πείσει κορυφαίους αθλητές της εποχής, να φορέσουν τα παπούτσια της νεοσύστατης Nike. Έτσι ώστε να πετύχει μια πιο οργανική ανάπτυξη, όπως διαβάζουμε στο Entrepreneur.com. Εκείνη την εποχή, όλοι θεώρησαν «τρελό» ότι μια μάρκα μόδας, θα φτάσει στην επιτυχία χωρίς να γίνει κανονική διαφήμιση. Κι όμως, το πείραμα πέτυχε.

Αν και στη συνέχεια ο Knight άλλαξε τακτική μάρκετινγκ μέσα στα χρόνια, και ακολούθησε πιο επιθετικά μοντέλα, είναι αξιοσημείωτο ότι μια εταιρία- γίγαντας, κάποτε ξεκίνησε με μια τολμηρή στρατηγική. Την οποία κανείς δεν πίστευε. Η αποφασιστικότητα του Mr Nike απέδωσε και μάλιστα αυτό το στοιχείο της προσωπικότητας του, είναι ένα από τα βασικά που τον έφτασαν στα δισεκατομμύρια.

Μετά την Nike, η συγκεκριμένη τακτική με τους αθλητές, έγινε… mainstream. Και πολλές εταιρίες την ακολούθησαν, με πολύ καλά αποτελέσματα.

Εδώ είναι 4 μαθήματα που προκύπτουν μέσα από την μεγάλη διαδρομή του Mr Nike.

1. Αναμείξτε αυτό που σας αρέσει με αυτό που χρειάζεται η αγορά

Ίσως έχεις ακούσει τό το απόφθεγμα, «η επιχειρηματική επιτυχία είναι να ρωτάς: Σε τι είσαι καλός, σε τι σου αρέσει, τι χρειάζεται η αγορά και πώς να βγάλεις χρήματα από αυτό». Όλοι οι μεγάλοι τύποι στον επιχειρηματικό κόσμο – Jobs, Buffet, Gates… κ.λπ., έχουν χρησιμοποιήσει την ίδια αρχή ξανά και ξανά.

Ο Knight ήταν καλός στο τρέξιμο, ήθελε να γίνει επιχειρηματίας και είδε ένα κενό στην αγορά. Η Αμερική χρειαζόταν καλύτερα παπούτσια για τρέξιμο, έτσι πήγε στην Ιαπωνία, έκανε συμφωνία με μια από τις κορυφαίες εταιρείες παπουτσιών και έγινε ο διανομέας τους στη Δυτική Ακτή. Αργότερα εμφανίστηκαν προβλήματα, αλλά το νερό είχε ήδη μπει στο αυλάκι και η εταιρεία του με έδρα το Όρεγκον «Blue Ribbon» έγινε αυτή που τώρα αποκαλούμε «Nike».

«Μην λέτε στους ανθρώπους πώς να κάνουν πράγματα, πείτε τους τι να κάνουν και αφήστε τους να σας εκπλήξουν με τα αποτελέσματά τους».

2. Συνεργάσου με καλύτερους από εσένα

Μια από τις πιο έξυπνες κινήσεις που έκανε ο Knight στη ζωή του ήταν η συνεργασία με τον προπονητή του, Bill Bowerman. Ο ιδανικός άνθρωπος για να κάνει την πώληση παπουτσιών τρεξίματος. Ενας γνωστός προπονητής στίβου που έχει δεσμούς με κάθε κατάστημα παπουτσιών στο Πόρτλαντ.

Επίσης, ο Bowerman δεν ήταν απλώς ένας καλός coach στίβου, ήταν επίσης ένας σπουδαίος επιχειρηματίας με εξαιρετική προσωπικότητα. Ήταν ένας ηγέτης, ένας εξαιρετικός networker και ένας τύπος που έμπαινε κρυφά στα ντουλάπια των παικτών του, έκλεβε τα παπούτσια τους και τα έδινε πίσω με κάποιες… μικρές τροποποιήσεις που τους έκαναν να τρέχουν καλύτερα και πιο γρήγορα.

Οι δεξιότητες του Bowerman είχαν ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση αργότερα, και μαζί με τον Knight κατασκεύασαν παπούτσια με λαστιχένιες σόλες για να ξεκινήσει η Nike. H Αμερική τα λάτρεψε.

3. Να έχετε 100% πεποίθηση ότι θα κερδίσετε

Το πάθος και η πεποίθηση για νίκη είναι το αλατοπίπερο κάθε επιτυχημένης επιχείρησης. Χωρίς σταθερή πίστη στις ιδέες σας, δεν θα μπορείτε να τις πουλήσετε τόσο σε πελάτες όσο και σε επενδυτές.

Η πρώτη ερώτηση που έλαβε ο Knight κατά την παρουσίαση του στον CEO της ιαπωνικής εταιρείας κατασκευής παπουτσιών Onitsuka Tiger ήταν: «Mr. Knight, what company are you with?». Μια δύσκολη ερώτηση που πρέπει να απαντήσετε ειδικά όταν δεν έχετε εταιρεία και εξακολουθείτε να μένετε με τους γονείς σας. Αλλά ο Knight είχε την πεποίθηση ότι η Αμερική χρειαζόταν καλύτερα παπούτσια για τρέξιμο.

Το είχε ξαναδεί όταν οι ιαπωνικές κάμερες εισέβαλαν στην αμερικανική αγορά και ήξερε ότι οι άνθρωποι θα έκαναν το ίδιο με εισαγόμενα παπούτσια για τρέξιμο. Εξαιτίας αυτού, ολόκληρο το pitch του αφορούσε το πάθος και τις δυνατότητες που ανοίγονταν μπροστά- ήταν αρκετό για να υπογράψει τα έγγραφα συνεργασίας μαζί τους.

«Ονειρεύσου τολμηρά, έχε το θάρρος να αποτύχεις, δράσε επειγόντως», έχει πει.

4. Μην πουλάς… δείξε

Όταν ήταν νέος, ο Mr Nike προσπάθησε να πουλήσει εγκυκλοπαίδειες πόρτα- πόρτα και απέτυχε παταγωδώς. Kανείς δεν αγόρασε από αυτόν.

Χρόνια αργότερα, έπρεπε να επαναλάβει τον ίδιο κύκλο αλλά αυτή τη φορά με παπούτσια. Η Blue Ribbon δεν ήταν ακόμα γνωστή και έπρεπε να συναντηθεί με κάθε ιδιοκτήτη καταστήματος στο Βορειοδυτικό Ειρηνικό για να τους κάνει να δοκιμάσουν τα νέα του παπούτσια. Και πάλι, όλοι όσοι συναντούσε ο Knight είπαν το ίδιο πράγμα: «Ο κόσμος δεν χρειάζεται άλλο ένα αθλητικό παπούτσι».

Έπρεπε να βρει άλλο τρόπο. Ο Phil Knight σκέφτηκε μια νέα ιδέα. Ζήτησε από τους δρομείς, τους προπονητές και τους θαυμαστές να τα φορέσουν και να δουν αν τα παπούτσια του ήταν καλύτερα από τα παπούτσια της Adidas. Το νούμερο 1 εμπορικό σήμα της αγοράς εκείνη την εποχή. Και μάντεψε: Τα λάτρεψαν και ξαφνικά, ο Knight… ανέβασε τις μετοχές τους.

Οι επιτυχημένοι άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι πρέπει να αγαπάς αυτό που πουλάς – ή τουλάχιστον να πιστεύεις ότι έχει αξία. Όσο περισσότερο πάθος έχετε τόσο καλύτεροι θα είναι οι αριθμοί πωλήσεών σας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ίος: Πως είναι να δουλεύεις remote από το νησί των πάρτι

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × two =