αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝαυάγησε η προμήθεια των 100 αστικών λεωφορείων από την κινεζική BYD

Ναυάγησε η προμήθεια των 100 αστικών λεωφορείων από την κινεζική BYD

Μετ’ εμποδίων προχωρά ο μεγάλος διαγωνισμός για τον πολύαναμενόμενο εκσυγχρονισμό του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τελευταία εξέλιξη αποτελεί ο αποκλεισμός της εταιρείας BYD Electric Bus & Truck Hungary KFT, την οποία εκπροσωπεί στην χώρα μας ο εισηγμένος όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, από το τέταρτο τμήμα του έργου, το οποίο αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.

Ειδικότερα, σε απόφαση που αναρτήθηκε χθες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τον Χρήστο Σταϊκούρα, η τεχνική προσφορά της BYD Electric Bus & Truck Hungary έγινε μη παραδεκτή από την επιτροπή αξιολόγησης, κάτι που σημαίνει τη μη συνέχισή της στον διαγωνισμό και κατά συνέπεια την ακύρωση της διαδικασίας για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης.

Οι καθυστερήσεις

Μετά τη συγκεκριμένη απόφαση, ουσιαστικά μένει στον “αέρα” το τέταρτο τμήμα του έργου. Και αυτό γιατί ο ευρωπαϊκός βραχίονας του κινεζικού ομίλου BYD, υπήρξε η μοναδική εταιρεία, η οποία είχε απομείνει καθώς η ισπανική Irizar, η βελγική Van Hool και η ιταλική IVECO, οι οποίες είχαν, επίσης, αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον, δεν ανανέωσαν τις προσφορές τους με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός διαγωνισμού πριν από περίπου ένα χρόνο. Σήμερα έρχεται και το “κόψιμο” της BYD καθώς η τεχνική προσφορά δεν ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις του διαγωνισμού. Πάντως, η ακύρωση της συγκεκριμένης συμμετοχής δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία.

Μετά τη συγκεκριμένη απόφαση, ουσιαστικά μένει στον “αέρα” το τέταρτο τμήμα του έργου. Και αυτό γιατί ο ευρωπαϊκός βραχίονας του κινεζικού ομίλου BYD, υπήρξε η μοναδική εταιρεία, η οποία είχε απομείνει καθώς η ισπανική Irizar, η βελγική Van Hool και η ιταλική IVECO, οι οποίες είχαν, επίσης, αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον, δεν ανανέωσαν τις προσφορές τους με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός διαγωνισμού πριν από περίπου ένα χρόνο. Σήμερα έρχεται και το “κόψιμο” της BYD καθώς η τεχνική προσφορά δεν ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις του διαγωνισμού. Πάντως, η ακύρωση της συγκεκριμένης συμμετοχής δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία.

Είχε προηγηθεί ένα διάστημα παρατεταμένων καθυστερήσεων, οι οποίες, οφείλονταν σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, στην ολιγωρία από την πλευρά της BYD και της αντιπροσώπου της στην ελληνική αγορά για τα επαγγελματικά οχήματα, Π. Πετρόπουλος, να προσκομίσουν κάποια έγγραφα και να παρέχουν διευκρινίσεις που ζητήθηκαν σε σχέση με τον τεχνικό φάκελο που είχε κατατεθεί.

Από την άλλη, πηγές προσκείμενες στην Π. Πετρόπουλος, αναφέρουν στο Capital.gr ότι επί του παρόντος η κινεζική BYD θα μελετήσει το σκεπτικό χωρίς ακόμη να έχει διευκρινιστεί εάν θα προβεί σε κάποια κίνηση σε βάρος της απόφασης. Θυμίζουμε ότι πριν περίπου ένα χρόνο, η τεχνική προσφορά της BYD για το πέμπτο τμήμα του ίδιου έργου, το οποίο αφορά στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων, είχε επίσης κριθεί ανεπαρκής, κάτι που είχε οδηγήσει τους Κινέζους να κάνουν ένσταση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Αξίζει να επισημανθεί ότι προσωρινός ανάδοχος για το πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού έχει αναδειχθεί η επίσης κινεζική YTONG Bus, η οποία συνεργάζεται στη χώρα μας με τον όμιλο Κοπελούζου.

Να σημειωθεί ότι συνολικά ο διαγωνισμός του υπουργείου υποδομών και μεταφορών προβλέπει την προμήθεια 650 ηλεκτρικών λεωφορείων με στόχο την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − four =