αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤο «Airbnb των οικοπέδων» είναι ελληνικό. Οι δύο ιδρύτριες μιλούν στο It’s Possible

Το «Airbnb των οικοπέδων» είναι ελληνικό. Οι δύο ιδρύτριες μιλούν στο It’s Possible

Υπάρχουν παντού γύρω μας. Ίσως περνάς δίπλα από μερικά τέτοια, κάθε πρωί όταν πας στην δουλειά σου κάθε πρωί. Μπορεί να έχεις κι εσύ ένα, να είναι κενό, και να το έχεις σχεδόν ξεχάσει. Μιλάμε για τα ανεκμετάλλευτα οικόπεδα.

Κι όμως, όλοι αυτοί οι χώροι θα μπορούσα να αξιοποιηθούν γρήγορα. Όχι με χτίσιμο. Αλλά με το να γίνουν μια σειρά από άλλες δραστηριότητες στο εσωτερικό τους. Κάπου εκεί είδαν την δική τους ευκαιρία η Ζέτα Νικολακοπούλου και η Βίκυ Παβέλη. Και δημιούργησαν τo Spaceprk (είναι σε beta version). Με μια φράση είναι το «Airbnb των οικοπέδων», μέσα από το οποίο μπορείς είτε να αξιοποιήσεις έναν ανοιχτό χώρο που έχεις, είτε να μισθώσεις τον χώρο κάποιου άλλου.

Το It’s Possible συνάντησε τις δύο ιδρύτριες. Οι ίδιες μιλούν για το πως προέκυψε η ιδέα τους, πως καταφέρνουν να τρέχουν το project τους παράλληλα με τις πρωινές δουλειές τους, ενώ απαντούν και στο αν η «οικονομία του διαμοιρασμού» είναι τελικά το μέλλον.

Πως προέκυψε η ιδέα;

Ζέτα Νικολακοπούλου: Η ιδέα προέκυψε όταν η αδερφή μου ήθελε να οργανώσει ένα πάρτι του ανιψιού μου. Δεν της άρεσαν οι συμβατικοί χώροι (π.χ. παιδότοποι), και έτσι έψαχνε να βρει κάτι διαφορετικό. Τελικά το πάρτι έγινε σε έναν ανοιχτό χώρο που έχουμε, και έμειναν όλοι πολύ ικανοποιημένοι. Κάπως έτσι σκέφτηκα: «Ωραίο business είναι αυτό».

Άρχισα να το ψάχνω περισσότερο. Όταν πήγαμε στο Divani Caravel, στο Φεστιβάλ Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας, με δικό μας περίπτερο, είδαμε το έντονο ενδιαφέρον του κόσμου. Μας έδωσαν 17 οικόπεδα. Και καταλάβαμε πόσο σημαντικό ήταν όλο αυτό. Το καθαρά business κομμάτι ξεκίνησε να χτίζεται από τον περασμένο Μάρτιο. Θα πρέπει να πω ότι αρχικά είχαμε μια διαφορετική ιδέα, και στην πορεία με την έρευνα και τις δοκιμές που κάναμε, καταλήξαμε στο τωρινό μοντέλο.

Τελικά, πότε πρέπει να συνειδητοποιεί ένας ιδρυτής ότι η αρχική του ιδέα δεν είναι η καλύτερη δυνατή, και να κάνει ένα Pivot σαν αυτό που περιγράφετε;

Βίκυ Παβέλη: Πρέπει να το καταλάβει έγκαιρα. Δηλαδή, να μην έχει σχεδιάσει κάτι, ολοκληρώνοντας το, και μετά να καταλάβει ότι «δεν μας κάνει αυτό». Πρέπει πρώτα από όλα να έχει κάνει μια καλή έρευνα αγοράς, να έχει ρωτήσει τι θέλει ο κόσμος και να τον έχει ακούσει. Αν λοιπόν η ιδέα του δεν είναι τόσο πετυχημένη, κάπου εκεί θα το καταλάβει και θα κάνει το Pivot. Πέρα από τους φίλους και γνωστούς, καλό είναι να ρωτάς πάντα και άλλους ανθρώπους. Η startup κοινότητα μπορεί να βοηθήσει σε αυτό.

Τα μεγάλα διεθνή παραδείγματα τύπου Airbnb αποτέλεσαν έναν οδηγό για εσάς;

Ζέτα Νικολακοπούλου: Σαφώς και εξετάσαμε αυτά τα μεγάλα projects. Είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα δεν είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με τέτοιου είδους πλατφόρμες. Βλέπουμε όμως την αύξηση κάθε χρόνο που είναι γύρω στο 30%, κάτι που δείχνει ότι ο κόσμος όσο περνά ο καιρός μπαίνει για τα καλά στο κομμάτι της βραχυχρόνια μίσθωσης. Εμείς μελετήσαμε τις μεγάλες πλατφόρμες, αλλά είδαμε ότι ταυτόχρονα είναι και έμμεσοι ανταγωνιστές μας.

Εντάξει, οι συγκεκριμένες πλατφόρμες βέβαια βρίσκονται σε μια άλλη μεγαλύτερη κλίμακα και «παίζουν» με άλλα μπάτζετ. Μακάρι να φτάσετε σε επίπεδο να τους ανταγωνίζεστε και σε απόλυτους αριθμούς φυσικά

Ζέτα Νικολακοπούλου: Μακάρι να γίνει. Προσπαθούμε να είμαστε προσγειωμένοι σε αυτό το κομμάτι. Πάμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι που δεν υπάρχει στην χώρα μας και γενικότερα στην Ευρώπη, σύμφωνα με αυτά που έχουμε δει.

Το market είναι μεγάλο, ακόμα και στην Ελλάδα πάντως. Έχουμε πάνω από 710.000 οικόπεδα που είναι ανεκμετάλλευτα.

Αυτή η «οικονομία του διαμοιρασμού» για την οποία συζητάμε, είναι κατά την γνώμη σας το μέλλον; Διότι έχουμε ακούσει θετικά και αρνητικά σχόλια

Ζέτα Νικολακοπούλου: Ναι, είναι το μέλλον. Ακόμα και στην Ελλάδα, που μπορεί να προχωράμε με λίγο πιο αργούς ρυθμούς. Όπως είπαμε όμως, και στην χώρα μας υπάρχει μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια.

Βίκυ Παβέλη: Ένας ακόμα παράγοντας που ωθεί όλο και περισσότερους ανθρώπους προς τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, είναι η οικονομική κρίση. Όλοι θέλουν να βγάλουν χρήματα εύκολα και γρήγορα. Άρα το βραχυχρόνιο μίσθωμα ενός ακινήτου ή ενός χώρου που έχεις, είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να το καταφέρεις αυτό.

Πως ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα που έχετε φτιάξει εσείς;

Ζέτα Νικολακοπούλου: Όταν μπαίνει κάποιος στην πλατφόρμα, μπορεί να φτιάξει πολύ γρήγορα το δικό του προφίλ, και στην συνέχεια κάνει log in κάθε φορά με το ίδιο προφίλ. Αν ψάχνεις οικόπεδο, μπορείς να αναζητήσεις το οικόπεδο που θες μα διάφορους τρόπους. Είτε με βάση την ημερομηνία που σε ενδιαφέρει, είτε με βάση το είδος του χώρου, είτε με βάση την γεωγραφική περιοχή, είτε με διάφορες λέξεις- κλειδιά. Οι κατηγορίες χώρων που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι: Social Gathering, Fashion Show Outdoor, Outdoors Workspace, Private Pools, Holidays και Ιnteractive Games. Στην συνέχεια βέβαια μπορείς να δεις αναλυτικές πληροφορίες και φωτογραφίες από τα οικόπεδα που θες να εξετάσεις. Για ότι χρειάζεται ο χρήστης, έχουμε και Live chat. Στην πλατφόρμα υπάρχει και ειδική κατηγορία για να δηλώσεις το φορολογικό κομμάτι.

Επίσης, σιγά- σιγά θα δημοσιεύουμε και ιστορίες ανθρώπων που θα μιλούν για το πως έζησαν όλη την εμπειρία τους, μέσα σε κάποιο μισθωμένο οικόπεδο. Να σημειώσουμε ακόμα, ότι για να δημοσιεύσει κάποιος μια αγγελία του, θα πρέπει να δώσει 1 ευρώ, ενώ για να είναι στις premium θέσεις, κοστίζει 2 ευρώ. Αυτό το κάναμε επίτηδες, για να μην ανεβάζουν κάποιοι ψεύτικες αγγελίες απλά για να κάνουν πλάκα.

Ποιες είναι οι γενικότερες δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα;

Βίκυ Παβέλη: Δυσκολίες σίγουρα υπήρξαν σε πολλά επίπεδα. Δεν είναι τυχαίο ότι κάναμε το Pivot που λέγαμε και στην αρχή. Άρα αμέσως ήρθαμε αντιμέτωποι με κάποια μεγάλη δυσκολία. Πάντα θα υπάρχουν δυσκολίες. Μπορεί να έχουν να κάνουν με κάποιους συνεργάτες, με το τι θέλει η αγορά ή το τι θέλει το startup οικοσύστημα. Σίγουρα υπάρχουν και οικονομικής φύσεως δυσκολίες.

Το θέμα είναι αν εσύ το πιστεύεις πραγματικά αυτό που θες να κάνεις.

Αυτή την στιγμή, τρέχετε το Spaceprk παράλληλα με τις πρωινές δουλειές σας. Πως τα συνδυάζετε όλα αυτά στην καθημερινότητα σας;

Ζέτα Νικολακοπούλου: Δουλεύουμε και οι δύο σε μεγάλες εταιρίες, άρα οι απαιτήσεις είναι μεγάλες. Για να τρέξεις ένα παράλληλο project, πρέπει να δουλεύεις πάνω σε αυτό τα απογεύματα ή τα Σαββατοκύριακα. Μπορεί να χρειαστεί να ξενυχτήσεις αρκετά βράδια.

Βίκυ Παβέλη: Έχει να κάνει με το σε ποια φάση βρίσκεται το project σου. Αν για παράδειγμα είσαι στον πρώτο μήνα, τότε πιθανότατα η δουλειά θα είναι αρκετή, άρα θα χρειαστεί να μην κοιμηθείς κάποια βράδια. Ειδικά η αρχή είναι πάντα δύσκολη και θέλει θυσίες. Για αυτό πρέπει να βλέπεις την startup σου ως «χόμπι», αρχικά τουλάχιστον. Ως κάτι που σου αρέσει και το κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το προσεχές μέλλον;

Ζέτα Νικολακοπούλου: Πάμε βήμα- βήμα. Θέλουμε η πλατφόρμα μας να γίνει όσο πιο γνωστή γίνεται στον κόσμο. Και οι άνθρωποι να καταλάβουν ότι μέσα από εμάς μπορούν να αξιοποιήσουν έναν ανεκμετάλλευτο χώρο που έχουν. Στην συνέχεια να κάνουμε το scale up ως πλατφόρμα. Θέλουμε να γίνουμε ένα αντίστοιχο Airbnb. Μας βοηθά πολύ γενικά ότι είμαστε και στον incubator του Acein. Το επίσης σημαντικό, είναι ότι μπορούμε να μείνουμε στην Ελλάδα για αρκετό διάστημα. Αφού η χώρα μας έχει μια αρκετά μεγάλη αγορά, σε ότι αφορά τα ανεκμετάλλευτα οικόπεδα.

Βίκυ Παβέλη: Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει σίγουρα να έχουμε, είναι καλά αντανακλαστικά. Πολλά projects θα βγουν και πολλά πράγματα θα αλλάξουν στην αγορά ενώ εμείς προχωράμε. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι, να τα παρακολουθούμε όλα και να κάνουμε τις κατάλληλες ενέργειες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × four =