αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα «Ρωσικά Lidl» μπαίνουν στην Ελληνική αγορά. Φέρνουν φθηνότερες τιμές αλλά και… τριβές ανάμεσα στους προμηθευτές και τις άλλες αλυσίδες

Τα «Ρωσικά Lidl» μπαίνουν στην Ελληνική αγορά. Φέρνουν φθηνότερες τιμές αλλά και… τριβές ανάμεσα στους προμηθευτές και τις άλλες αλυσίδες

Σε δοκιμασία τίθενται οι σχέσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και όσων προμηθευτών πουν το ναι σε συνεργασία με την ρωσική αλυσίδα Mere, που ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά.

Σημείο τριβής η τελική τιμή στο ράφι, η οποία με βάση το μοντέλο λειτουργίας της, τη μορφή του καταστήματος που θα μοιάζει περισσότερο σαν αποθήκη και τις καθαρές τιμές που ζητά θα είναι τουλάχιστον 30% χαμηλότερη από την τιμή που το ίδιο προϊόν πωλείται αυτή τη στιγμή στην αγορά, υποστηρίζουν προμηθευτές στο Capital.gr. 

Η σημαντική αυτή απόκλιση στην τιμή, για το ίδιο προϊόν, συνδέεται με το μικτό περιθώριο κέρδους με το οποίο δουλεύουν σήμερα οι παραδοσιακές αλυσίδες που έχουν πολύ υψηλότερα λειτουργικά κόστη από το μοντέλο λειτουργίας της MERE που μοιάζει περισσότερο σαν αποθήκη και απασχολεί πολύ λίγους εργαζόμενους. 

Προμηθευτές, που έχουν δεχθεί κρούση από τη ρωσική αλυσίδα και εξετάζουν τα υπέρ και τα κατά μιας ενδεχόμενης συνεργασίας μαζί της, ανέφεραν στο Capital.gr πως η ρωσική αλυσίδα επιδιώκει μικτό περιθώριο κέρδους 17% από 35-40%, με το οποίο δουλεύουν οι υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, διαφορά η οποία θα φανεί και στην τελική τιμή στο ράφι.  

Σήμερα ένας προμηθευτής δίνει τιμή τιμοκαταλόγου για ένα προϊόν σε όλα τα σούπερ μάρκετ ανά την Ελλάδα π.χ. 1 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Αυτή όμως δεν είναι τελικά και το ποσό που “μπαίνει” στο ταμείο του προμηθευτή.

Η τιμή είναι 0,54 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και προκύπτει από τις εκπτώσεις – παροχές που σε ετήσια βάση φθάνουν στο 10% και του μεικτού περιθωρίου κέρδους των σούπερ μάρκετ, που κινείται στο 35-40%, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Ποσοστό που στα 0,90 ευρώ είναι 0,36 ευρώ. Από την πλευρά της η Mere ζητά καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, δηλαδή ζητά να πάρει το προϊόν στα 0,54 ευρώ, και πάνω σε αυτό το ποσό προσθέτει το δικό της μικτό περιθώριο κέρδους που είναι 17%, δηλαδή η τιμή φθάνει στα 0,63 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. 

Το ερώτημα που τίθεται, το οποίο θα απαντηθεί με τη λειτουργία των καταστημάτων της MERE, είναι ποιοι και πόσοι προμηθευτές θα συνεργαστούν με την αλυσίδα.

Αρκετοί το σκέφτονται, κάποιοι ετοιμάζονται να μπουν με δεύτερες και τρίτες μπράντες που έχουν στο πορτφόλιό τους και όχι με τα βασικά τους brand, αρκετοί προβληματίζονται αν η είσοδός τους θα διαταράξει τις σχέσεις τους με τους βασικούς τους πελάτες, δηλαδή τις υπόλοιπες αλυσίδες και σχεδόν όλοι είναι χαμένοι στη μετάφραση της επικοινωνίας με τα στελέχη της MERE. 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − five =