αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤα «Κινεζικά Zara» μπαίνουν σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Τα «Κινεζικά Zara» μπαίνουν σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Οσο «βασίλισσες της γρήγορης μόδας» κι αν λογίζονται η ισπανική Zara και η σουηδική αλυσίδα των καταστημάτων Η&Μ, τις ανταγωνίζεται σθεναρά με την καταιγιστική αναγνωρισιμότητα και εξάπλωσή της η κινεζική βιομηχανία Shein, η οποία εισέρχεται πλέον δυναμικά και στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη – και είναι μία από τις ελάχιστες κινεζικές στον συγκεκριμένο κλάδο που το έχει κατορθώσει αυτό.

Χρησιμοποιεί στο έπακρον τις σύγχρονες τεχνολογίες και τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το TikTok και το λογισμικό ανάλυσης, μέσω του οποίου αποτυπώνει τάχιστα τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Με αυτά ως εργαλεία στα χέρια της μπορεί να αναρτά στον ιστότοπό της καθημερινά περί τα 6.000 νέα είδη, άρα πολύ περισσότερα από κάθε ανταγωνίστριά της, όπως παρατηρεί σχετικά σε εκτενές ρεπορτάζ της η βρετανική εφημερίδα Financial Times. Τους πρώτους μήνες της χρονιάς η εφαρμογή της αναζητήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη, εκτός αυτής της Amazon. Παρά ταύτα, λίγα πράγματα είναι γνωστά για την εντυπωσιακή ανάπτυξή της ή τον αινιγματικό ιδρυτή της, εκτός του ότι ξεκίνησε πουλώντας κινεζικά προϊόντα, από γυαλιά ηλίου έως νυφικά, σε μεμονωμένους πελάτες στις ΗΠΑ. Το δε 2015 μετονόμασε την εταιρεία του από SheInside σε Shein, ενώ η τελευταία δεν πουλάει τα είδη της στην Κίνα.

Συν τω χρόνω, η Shein έχει αναδειχθεί σε μία από τις ελάχιστες κινεζικές με καταναλωτικά αγαθά οι οποίες εισέρχονται στην Ευρώπη και στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.

Επιπλέον, η ανταγωνιστικότητά της θέτει υπό ερώτηση την άποψη ότι η εποχή των πολύ φθηνών ειδών της Κίνας έχει λήξει. Στις ΗΠΑ φέτος με κριτήριο τις πωλήσεις της η Shein ξεπέρασε τις αντίστοιχες των H&M και Zara, σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας αναλύσεων Earnest – συνολικά το μερίδιό της ξεπερνάει το 25%.

Οπως εξηγούν υψηλόβαθμα στελέχη της, δεν είναι μια εταιρεία η οποία εμφανίστηκε από το πουθενά, διότι δαπάνησε δέκα ολόκληρα χρόνια για να οικοδομήσει τα θεμέλιά της, ενώ και η αποδοχή της από τη Δύση και η απόκτηση φήμης ήταν δύσκολο έργο.

Το λογισμικό ανάλυσης δεδομένων που διαθέτει η Shein τη βοηθάει να παρακολουθεί απειράριθμες ιστοσελίδες κατανάλωσης, αγορών και κοινωνικών δικτύων, οπότε και να διαπιστώνει τις τάσεις και τις αλλαγές στις επιθυμίες των ανθρώπων. Κι ενώ οι περισσότεροι εδραιωμένοι λιανέμποροι βασίζονται στο Instagram για τη διαφήμισή τους, η κινεζική εταιρεία γρήγορης μόδας έχει επενδύσει στην ανάπτυξη της κινεζικής εφαρμογής βίντεο TikTok. Για τους νέους της γενιάς Ζ, όσους δηλαδή γεννήθηκαν από το 1995-2000 και μετά, η εταιρεία έχει καταστεί συνώνυμη με το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο, όπου άνθρωποι, που ασκούν επιρροή, ανεβάζουν σύντομα βίντεο φορώντας ρούχα της επί πληρωμή.

Και ενώ ετοιμάζoνται οι καταναλωτές να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, η εφαρμογή της Shein τους παρακινεί να συνεχίσουν, με κίνητρο δώρα και ταχεία παράδοση, ειδικά εάν φθάσουν σε κάποιο όριο δαπανών. Μπορεί οι πρακτικές αυτές να είναι συνηθισμένες, αλλά η Rouge, εταιρεία ιστοσελίδων και εμπορικών σημάτων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Shein υπόσχεται πολύ περισσότερα στους χρήστες για να τους πείσει να ξοδέψουν πιο πολλά ή να αποκαλύψουν περισσότερα προσωπικά στοιχεία τους από κάθε άλλον όμιλο.

Ο Δημήτριος Τσιβρίκος, ψυχολόγος καταναλωτικής συμπεριφοράς στο Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου, παρατηρεί στους Financial Times ότι η Shein μετασχηματίζει τις αγορές σε ένα είδος ψυχαγωγίας. Σημειώνεται ότι η μέση τιμή ενός ενδύματος –από τα περισσότερα από 600.000 είδη της– δεν ξεπερνάει τα οκτώ δολάρια.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 2 =