αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ κολοσσός Thomas Cook ετοιμάζει επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Ο κολοσσός Thomas Cook ετοιμάζει επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Επενδύσεις της τάξης των 150 εκατ. ευρώ στην ελληνική τουριστική βιομηχανία σχεδιάζει να υλοποιήσει φέτος ο υπ’ αριθμόν ένα ταξιδιωτικός οργανισμός στον κόσμο, Thomas Cook, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο CEO της βρετανικής εταιρείας, Peter Fankhauser, ο οποίος την περασμένη Τρίτη βρέθηκε στη Χερσόνησο Κρήτης, όπου μαζί με την υπουργό Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, εγκαινίασε τη νέα ξενοδοχειακή μονάδα του ομίλου Cook’s Club που με «σύγχρονο σχεδιασμό απευθύνεται σε μια νέα γενιά τουριστών».

«Συστήσαμε την αλυσίδα Casa Cook ως boutique lifestyle ξενοδοχεία που απευθύνονται σε όλους όσοι αναζητούν κομψούς χώρους για να χαλαρώσουν στις διακοπές τους», αναφέρει, χαρακτηρίζοντας την Ελλάδα «πολύ σημαντική» αγορά, αφού οι αφίξεις πελατών της εταιρείας γι’ αυτή τη σεζόν αναμένεται να αγγίξουν τα 3 εκατ. άτομα.

«Είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός, μετά την Ισπανία και συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά», λέει και προσθέτει:

«Βλέπουμε ευκαιρίες στην Ελλάδα ως έναν δυναμικά εξελισσόμενο τουριστικό προορισμό, όπου μπορούμε να φέρουμε εξωτερικές επενδύσεις για να αποκτήσουμε και να δώσουμε νέα πνοή σε υπάρχοντα ακίνητα. Αυτό πρόκειται να αποτελέσει όφελος τόσο για την ελληνική οικονομία, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες επενδύουμε».

«Η Thomas Cook», συνεχίζει, «δραστηριοποιείται σήμερα σε 14 προορισμούς στην Ελλάδα, όπως η Κέρκυρα, η Πάργα, η Μύκονος, η Σκιάθος και η Ζάκυνθος. Τα τελευταία δύο χρόνια επεκταθήκαμε σε τέσσερις νέους προορισμούς και προσθέσαμε 34 αεροπορικά δρομολόγια προς την Ελλάδα από ολόκληρη την Ευρώπη».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Peter Fankhauser στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον δημοσιογράφο Πάρη Τσιριγώτη

ΕΡ: Τρεις στους δέκα πελάτες σας στο εξωτερικό θεωρούν ότι το ξενοδοχείο που θα διαμείνει κάποιος είναι πιο σημαντικό από τον προορισμό διακοπών. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τη φιλοσοφία των Casa Cook στην Ελλάδα και για το αν οι τιμές μπορούν να είναι προσιτές ειδικά για μία ελληνική οικογένεια;

ΑΠ: Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε και να προσαρμόζουμε το ύφος των ξενοδοχείων μας, ώστε να αντανακλούν την αλλαγή στις προτιμήσεις των πελατών μας. Κατανοούμε ότι οι πελάτες μας έχουν διαφορετικές προσλαμβάνουσες, άρα και απαιτήσεις από τα ξενοδοχεία όπου επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους. Συστήσαμε την αλυσίδα ξενοδοχείων Casa Cook ως boutique lifestyle ξενοδοχεία που απευθύνονται σε όλους όσοι αναζητούν κομψούς χώρους για να χαλαρώσουν στις διακοπές τους, με ανθρώπους που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο με αυτούς. Διαπιστώνοντας το πόσο δημοφιλής ήταν η συγκεκριμένη αλυσίδα, πιστεύαμε ότι μπορούσαμε να προσφέρουμε κάτι παρόμοιο για ένα ευρύτερο κοινό. Το Cook’s Club δανείζεται την ίδια αισθητική, αλλά ως φιλοσοφία εστιάζει στα πράγματα που έχουν σημασία για τη νέα γενιά: μοντέρνος σχεδιασμός δωματίων, εξαιρετικό φαγητό και ποτό, μουσικές με DJs που αντηχούν από το πρωί ως το βράδυ και όλα σε μια πολύ ελκυστική τιμή.

ΕΡ: Πρόσφατα εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο της εταιρείας στην Κρήτη. Υπάρχει στρατηγικό ενδιαφέρον της Thomas Cook για επενδύσεις σε τομείς του τουρισμού στην Ελλάδα;

ΑΠ: Η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για εμάς. Φέτος αναμένουμε να φέρουμε 3 εκατομμύρια παραθεριστές στην Ελλάδα, γεγονός που μας καθιστά τον μεγαλύτερο οργανισμό διακοπών στη χώρα. Είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός, μετά την Ισπανία και συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά. Τα τελευταία δύο χρόνια επεκταθήκαμε σε τέσσερις νέους προορισμούς στην Ελλάδα για τους πελάτες μας και προσθέσαμε 34 νέα αεροπορικά δρομολόγια – διευκολύνοντας την πρόσβαση σε περισσότερα μέρη στη χώρα. Στα τρία ιδιόκτητα ξενοδοχεία που λειτουργούμε, στις υπηρεσίες εισερχόμενου τουρισμού και στο εμπορικό, απασχολούμε 1.050 άτομα σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ φέτος υπολογίζουμε να επενδύσουμε 150 εκατ. ευρώ στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, μέσω επενδύσεων σε ξενοδοχειακές μονάδες, αλλά και καταθέσεων και λειτουργικών δαπανών.

Στόχος μας είναι να χρησιμοποιήσουμε το κεφάλαιο που δημιουργήσαμε και διαθέτουμε για ξενοδοχειακές επενδύσεις για να αποκτήσουμε και να ανακαινίσουμε μονάδες σε όλη την Ελλάδα, διαφοροποιώντας τες, σύμφωνα με κάποιο από τα οκτώ διαφορετικά brands ξενοδοχείων που διαθέτουμε. Προσπαθούμε, παράλληλα, να αναπτύξουμε περαιτέρω στο κοντινό μέλλον το δίκτυο των franchise ξενοδοχείων μας, καθώς και τις μονάδες της αλυσίδας μας.

ΕΡ: Στους σχεδιασμούς σας είναι και η αγορά παλαιών ξενοδοχειακών μονάδων στη χώρα μας η ανακαίνιση και διαχείρισή τους;

ΑΠ: Αυτή τη χρονιά δημιουργήσαμε ένα κεφάλαιο ξενοδοχειακών επενδύσεων, το οποίο περιλαμβάνει δύο από τα ιδιόκτητα ξενοδοχεία μας στην Ελλάδα, ως μέρος μιας κοινής επιχειρηματικής προσπάθειας ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ. Θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το κεφάλαιο για να επενδύσουμε σε ακίνητα, που βρίσκονται σε τοποθεσίες με ήλιο και εντυπωσιακές παραλίες και χρειάζονται ανακαίνιση ώστε να διαμορφωθούν για να ανήκουν σε ένα από τα οκτώ brand ξενοδοχείων μας. Βλέπουμε ευκαιρίες στην Ελλάδα ως έναν δυναμικά εξελισσόμενο τουριστικό προορισμό, όπου μπορούμε να φέρουμε εξωτερικές επενδύσεις για να αποκτήσουμε και να δώσουμε νέα πνοή σε υπάρχοντα ακίνητα. Αυτό πρόκειται να αποτελέσει όφελος τόσο για την ελληνική οικονομία, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες επενδύουμε.

ΕΡ:Σε πόσα νησιά και περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας δραστηριοποιείται αυτή τη στιγμή η Thomas Cook;

ΑΠ:Η Thomas Cook δραστηριοποιείται σήμερα σε 14 προορισμούς στην Ελλάδα, όπως η Κέρκυρα, η Πάργα, η Μύκονος, η Σκιάθος και η Ζάκυνθος. Τα τελευταία δύο χρόνια επεκταθήκαμε σε τέσσερις νέους προορισμούς και προσθέσαμε 34 αεροπορικά δρομολόγια προς την Ελλάδα από ολόκληρη την Ευρώπη.

ΕΡ:Η εταιρεία σας προσφέρει σε όλο τον κόσμο πακέτα διακοπών, ενώ παρέχει αεροπορικές υπηρεσίες και κρουαζιέρας. Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός ειδικά για την Ελλάδα προκειμένου να χρησιμοποιηθούν κάποια λιμάνια για home porting στην Κρουαζιέρα και αν υπάρχουν αλλαγές στη φιλοσοφία των αεροπορικών συνδέσεων;

ΑΠ:Η εταιρεία Thomas Cook δεν διαθέτει δική της εταιρεία κρουαζιέρας. Όσον αφορά τις πτήσεις μας, έχουμε επεκταθεί σε τέσσερις νέους προορισμούς, ενώ προστέθηκαν 34 αεροπορικά δρομολόγια στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια, όπως σας ανέφερα και προηγουμένως.

ΕΡ: Ποιες χώρες της ανατολικής μεσογείου παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση σε κρατήσεις και ποιοι εκτιμάτε ότι είναι οι ισχυροί ανταγωνιστές της Ελλάδας;

ΑΠ:Η Ελλάδα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός μας μετά την Ισπανία και συνεχίζει να αναπτύσσεται εξαιρετικά. Η ανάπτυξη στην Ελλάδα συμβαίνει την ίδια στιγμή που εντοπίζουμε μια αναζωπύρωση της ζήτησης για την Τουρκία, την Τυνησία και την Αίγυπτο, διαμορφώνοντας μια δυναμική επιστροφή των χωρών αυτών στον κλάδο του τουρισμού. Οι κρατήσεις στην Τουρκία αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με πέρυσι και στην Αίγυπτο κατά 67%. Η επιστροφή μας στην Τυνησία σημαίνει για το Ηνωμένο Βασίλειο καλά νούμερα αν και η εκκίνηση έγινε από χαμηλή βάση.

ΕΡ:Κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2017/2018, πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου και ποια από τις τουριστικές αγορές έχει παρουσιάσει για την εταιρεία σας τη μεγαλύτερη δυναμική;

ΑΠ:Διαπιστώνουμε ότι η έμφαση που δόθηκε στο να αναδιαμορφώσουμε το τουριστικό προϊόν που προσφέρουμε έχει αποδώσει, καθώς τα έσοδα έχουν καταγράψει αύξηση έως και 5% κατά τους πρώτους έξι μήνες, με τα ποσοστά προ-κρατήσεων για την καλοκαιρινή περίοδο να βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Αυτό που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο είναι ότι οι προσπάθειες που έχουμε καταβάλει για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών μας

size=»3″ face=»Courier New»>, τους ενθαρρύνουν να στραφούν ξανά στην Thomas Cook. Σημειώθηκε αύξηση κατά 12% στις προ-κρατήσεις από νέους πελάτες κατά το πρώτο εξάμηνο, καθώς και αύξηση κατά 6% των κρατήσεων από παλιούς πελάτες που μας επιλέγουν ξανά για τις διακοπές τους.

Όσον αφορά αγορές που έχουν μεγάλες δυνατότητες για εμάς, η συνεργασία μας με την Fosun στην Κίνα είναι συναρπαστική. Η φιλοδοξία μας είναι να γίνουμε με την πάροδο του χρόνου μια αξιοσημείωτη αγορα-πηγή για τον Όμιλο, συγκρίσιμη με τις βασικές αγορές μας στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται καλά και βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου μας για αυτό το οικονομικό έτος, για αύξηση 10 φορές του όγκου των κρατήσεων συγκριτικά με την περσινή χρονιά, το οποίο αντιστοιχεί σε 200.000 πελάτες.

ΕΡ:Θα θέλατε να μας πείτε σε τι ποσοστό κυμαίνονται για φέτος οι κρατήσεις της εταιρείας για την Ελλάδα;

ΑΠ:Οι προ-κρατήσεις για τις ξενοδοχειακές μονάδες του ομίλου Thomas Cook στην Ελλάδα αυξάνονται κάθε καλοκαιρινή περίοδο, από το 2012 έως το 2018 – είναι πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός μας. Φέτος, αναμένουμε να φέρουμε 3 εκατομμύρια παραθεριστές στην Ελλάδα, που μεταφράζεται σε 13% αύξηση από την προηγούμενη χρονιά – και πολλοί από τους οποίους θα παραμείνουν σε ένα από τα 47 ξενοδοχεία της Thomas Cook σε όλη την χώρα.

ΕΡ:Τι θα πρέπει να προσέξουν οι ελληνικές αρχές αναμένοντας φέτος ένα μεγάλο τουριστικό ρεύμα. Υπάρχει κάτι που έχει διαπιστώσει η εταιρεία αναφορικά με τα σχόλια των πελατών της;

ΑΠ:Η ενημέρωση για τον υπερ-τουρισμό έχει αυξηθεί φέτος και στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα μπορούν να ανακαλύψουν ένα αυθεντικό θέρετρο, αλλά σε ένα οργανωμένο περιβάλλον με τρόπο που θα διασφαλίζει ότι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ενεργούν με υπευθυνότητα, βιωσιμότητα και ευαισθησία για την περιοχή.

Οι πελάτες μας αναζητούν πάντα ευκαιρίες να ανακαλύψουν νέους προορισμούς διακοπών και ξεφεύγουν από την πεπατημένη διαδρομή. Για να ικανοποιήσουμε τις διαθέσεις τους, έχουμε ανοίξει περισσότερα ξενοδοχεία και προσφέρουμε αεροπορικά δρομολόγια σε περιφερειακά αεροδρόμια διαφόρων νησιών σε ολόκληρη την Ελλάδα, βοηθώντας τους πελάτες μας να ανακαλύψουν ότι προσφέρει αυτή η όμορφη χώρα.

Βοηθάμε, επίσης, τις ξενοδοχειακές μονάδες να αλλάξουν την αντίληψή τους για τους πελάτες, συστήνοντας για παράδειγμα τα ξενοδοχεία Sunprime και Casa Cook στην Κω, ώστε να τοποθετήσουν το θέρετρο ως υψηλού προφίλ προορισμό. Πράγματι, διαθέτουμε 47 ξενοδοχεία Thomas Cook σε όλη την Ελλάδα – περισσότερα από ότι σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό διακοπών που δραστηριοποιούμαστε.

Το κεφάλαιο ξενοδοχειακών επενδύσεων θα μας επιτρέψει να φέρουμε τα οκτώ διαφορετικά brand μας σε περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, αποδεικνύοντας ότι χρειάζεται να υποστηρίζουμε μια ευρεία γκάμα πελατών και τύπων διακοπών.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 5 =