αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΞεκίνα το δικό σου project με ελάχιστο μπάτζετ: Εδώ είναι οι 4 κινήσεις που πρέπει να κάνεις

Ξεκίνα το δικό σου project με ελάχιστο μπάτζετ: Εδώ είναι οι 4 κινήσεις που πρέπει να κάνεις

Οι νέες τεχνολογίες έχουν κάνει τα δεδομένα αρκετά πιο εύκολα. Πλέον μπορείς να ξεκινήσεις το δικό σου digital project. Ακόμα και από το δωμάτιο του σπιτιού σου. Με πολύ χαμηλό μπάτζετ. Και να έχεις πελάτες από όλα τα μέρη του κόσμου.

Γράφει ο Γιάννης Μπελεγρίνης

Φυσικά αυτός δεν είναι ένας εύκολος δρόμος. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα projects που ξεκινούν με παρόμοιο τρόπο, τερματίζουν την λειτουργία τους πολύ γρήγορα. Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν για να φτάσεις στον μεγάλο στόχο σου; Ας δούμε 4 tips.

1# Δούλεψε από το σπίτι

Ναι, το να δουλεύεις από ένα επαγγελματικό γραφείο, είναι καλύτερο μερικές φορές. Αλλά στο σενάριο για το οποίο συζητάμε, πρέπει να ξεχάσεις το «νοικιάζω γραφεία». Τουλάχιστον στην αρχή. Ξεκίνα να εργάζεσαι από το σπίτι. Θα πρέπει να πω, ότι έχει και αυτό τα θετικά του. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να διανύεις κάθε πρωί την οποιαδήποτε απόσταση για να πας από το σπίτι μέχρι το γραφείο. Ξυπνάς στις 9:00, δουλεύεις στις 9:10.

2# Δραστηριοποιήσου σε κάτι που γνωρίζεις

Παίζει σημαντικό ρόλο, το αν θα χρειαστεί να μάθεις νέα skills ή να λάβεις τις οποιεσδήποτε νέες γνώσεις, στο ξεκίνημα. Αν, για παράδειγμα, θέλεις να ξεκινήσεις μια πλατφόρμα που αφορά το Bitcoin -που είναι και της μόδας- πρέπει να ξέρεις κάποια πράγματα για το ψηφιακό νόμισμα. Αν φτιάξεις μια εταιρία που σχετίζεται με το μάρκετινγκ, πρέπει επίσης να γνωρίζεις τα βασικά σε αυτό το πεδίο. Πως λύνεται αυτό το ζήτημα; Με το να δραστηριοποιηθείς σε ένα πεδίο που ήδη το γνωρίζεις καλά. Για να μπεις άμεσα στο «παιχνίδι», χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Χωρίς να ξοδέψεις χρήματα για σεμινάρια ή μαθήματα. Έτσι και εγώ δημιούργησα ένα ενημερωτικό site, έχοντας πριν δουλέψει σε άλλα digital media.

3# Outsource τα απαραίτητα

ΟΚ, αλλά δεν γίνεται να αποφύγεις όλα τα έξοδα, θα πει κάποιος. Είναι σωστό. Για παράδειγμα, για να έχει παρουσία ένα site, e-shop ή πλατφόρμα, στο ίντερνετ, χρειάζεται να είσαι σε κάποιον server. Στο σπίτι μας server δεν έχουμε, άρα θα πρέπει να πληρώσουμε κάποια χρήματα για να «στεγαστούμε» σε ένα server. Θα κινηθείς «σφιχτά» και σε μια τέτοια περίπτωση. Οι εταιρίες τέτοιου τύπου είναι πλέον πολλές στην Ελλάδα. Κάνε την έρευνα σου και βρες το πακέτο που σου ταιριάζει στην χαμηλότερη τιμή. Το ίδιο μπορείς να κάνεις π.χ. στο κομμάτι της τεχνικής υποστήριξης ή στα λογιστικά.

4# Μάρκετινγκ; Ο low budget δρόμος

Σκέψου πόσο ωραίο θα ήταν: Να λανσάρεις την επιχείρηση σου, και την ίδια ημέρα να παίζει το σποτ σου στην τηλεόραση. Και όλοι να μαθαίνουν για το δημιούργημα σου, μέσα σε μια ημέρα. Τέλεια. Αλλά στο low budget πλάνο για το οποίο συζητάμε, δεν υπάρχουν χρήματα για τηλεοπτικές διαφημίσεις. Ούτε στις εφημερίδες μπορείς να διαφημιστείς, ούτε στο ραδιόφωνο. Η πρώτη κίνηση που μπορείς να κάνεις, είναι να στείλεις κάποια Δελτία Τύπου, σε ενημερωτικά sites που ασχολούνται με το πεδίο σου. Ίσως κάποιοι να κάνουν δημοσιεύσεις για το νέο project σου. Στην περίπτωση μου βέβαια, αυτό ήταν σχεδόν αδύνατο να γίνει. Αφού και εγώ… ενημερωτικό site ήθελα να φτιάξω, άρα δεν θα με πρόβαλε δωρεάν κάποιος «ανταγωνιστής». Υπάρχουν ακόμα δύο βασικοί -και digital- τρόποι για να κάνεις γνωστή την παρουσία σου: Πρώτον, Ad Words. Οι γνωστές διαφημισούλες της Goole. Δεν τις έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά, αλλά είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή. Δεύτερον, social media. Έφτιαξα Facebook Page για το It’s Possible, πριν καν βγει το site στον ιντερνετικό αέρα. Εκεί ξεκίνησε να μαζεύεται το πρώτο κοινό. Το οποίο αναπτύσσεται μέχρι και σήμερα. Και ένα μεγάλο ποσοστό της επισκεψιμότητας του site, προέρχεται από τα social media. Για να «τρέξεις» λίγο πιο γρήγορα βέβαια, χρειάζεται να «ρίξεις» έστω κάποια λίγα χρήματα εκεί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − 11 =