αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚαι τώρα… πτώση στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Και τώρα… πτώση στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Τα πρώτα σημάδια, πτώσης της κατανάλωσης, είναι πλέον ορατά. Η έλλειψη τουριστών πιέζει τις πωλήσεις στους τουριστικούς προορισμούς, όπως π.χ. στην Κρήτη, ενώ σε αρνητικό έδαφος κινούνται περιοχές, όπως η Αττική, λόγω και της έλλειψης ρευστού, αφού μεγάλο κομμάτι του εργατικού δυναμικού της χώρας, κυρίως από τα τουριστικά επαγγέλματα, βρίσκεται στον “πάγο”.

Με βάση τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης από την IRI, την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3,9%, υποχωρώντας στα 115,5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πέμπτη εβδομάδα από τις αρχές της χρονιάς, και την τέταρτη από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, όπου ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κινήθηκε χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι. 

Από την ανάλυση των στοιχείων, προκύπτει πως ο τζίρος των τροφίμων μειώθηκε 3,4%, οι πωλήσεις ειδών σπιτιού κατέγραψε απώλειες 4,6%, και κατά 3,9% ειδών προσωπικής υγιεινής & φροντίδας ενώ τις μεγαλύτερες απώλειες 7% εμφάνισε η κατηγορία στην οποία συμπεριλαμβάνονται περιφερειακά προϊόντα, όπως π.χ. βιβλία. 

Ενδιαφέρον όμως έχει να δούμε σε ποιες γεωγραφικές περιοχές καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες απώλειες στην κατανάλωση την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου, περίοδο όπου άλλες χρονιές η τουριστική σεζόν είχε ανοίξει κανονικά. Η Κρήτη, που συμμετέχει στο πανελλαδικό καλάθι με μερίδιο 6,3%, εμφάνισε πτώση πωλήσεων 19,4%, μακράν τη μεγαλύτερη υποχώρηση στο σύνολο της χώρας, λόγω της έλλειψης τουριστών. Η δεύτερη χειρότερη επίδοση -9,6%, καταγράφηκε στη Βόρειο Ελλάδα, στην τρίτη θέση βρέθηκε η Πελοπόννησος με πτώση των πωλήσεων 3,5% και έπεται η Κεντρική Ελλάδα με υποχώρηση 3,4% και η Αττική, -παράγεται το 52,6% του συνολικού τζίρου-, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,6%. Μοναδική εξαίρεση η περιοχή της Θεσσαλονίκης, στην οποία καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά 0,8%. 

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × two =