αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Και πως θα βγάλω χρήματα από αυτό;»: Μερικές ερωτοαπαντήσεις για εσένα που θες να ξεκινήσεις το blog σου και να το δεις σοβαρά

«Και πως θα βγάλω χρήματα από αυτό;»: Μερικές ερωτοαπαντήσεις για εσένα που θες να ξεκινήσεις το blog σου και να το δεις σοβαρά

Το έχουμε ξανά πει: Ναι, μπορείς να ξεκινήσεις το δικό σου blog/ site από το δωμάτιο του σπιτιού σου. Και να χτίσεις ένα απολύτως επαγγελματικό project. Κάπως έτσι ξεκίνησε άλλωστε και το It’s Possible τον Σεπτέμβριο του 2016, από το δωμάτιο ενός σπιτιού στην Καλλιθέα. Και πλέον διαβάζεται από 900+ χιλ. αναγνώστες τον μήνα. Μάλιστα το αρχικό κόστος της επένδυσης ήταν αρκετά χαμηλό, αφού η κατασκευή του site κόστισε μόλις 450 ευρώ. Φυσικά, αν έχεις τις γνώσεις και μπορείς να στήσεις μόνος σου ένα site, μπορείς να γλυτώσεις και αυτό το κόστος.

Γράφει ο Γιάννης Μπελεγρίνης

Και μετά; Βεβαίως εδώ είναι λογικό να υπάρχουν αρκετά ερωτήματα στο μυαλό όσων σκέφτονται να κάνουν το τολμηρό βήμα και να ξεκινήσουν ένα blog με… σοβαρές προθέσεις. Μερικά τέτοια ερωτήματα, από αυτά που μου κάνουν συχνά, μάζεψα στην παρακάτω λίστα. Είναι μερικές ερωτοαπαντήσεις που θα σου φανούν χρήσιμες αν σκέφτεσαι να ξεκινήσεις το δικό σου blog.

Και πως θα βγάλω χρήματα από το blog μου;

Όπως έχουμε πει και σε παλαιότερα άρθρα, υπάρχουν αρκετοί τρόποι. Εδώ είναι 5 βασικές επιλογές:

1# Google Ads
Οι γνωστές διαφημισούλες της Google. Απλά κάνεις την αίτηση σου στην Google, παρέχεις τον χώρο που θες, και κάθε μήνα μπαίνει ένα χρηματικό ποσό στον λογαριασμό σου. Το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με το πόσοι χρήστες κάνουν κλικ πάνω στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο blog σου.

2# Affiliate προγράμματα
Διαφημίσεις που σε πληρώνουν με βάση τις πωλήσεις. Υπάρχουν και ελληνικές εταιρίες που παρέχουν τέτοια προγράμματα. Συνήθως βέβαια τα έσοδα είναι μικρά από αυτό το μοντέλο.

3# Πούλα online προϊόντα ή υπηρεσίες
Μπορείς να πουλάς π.χ. e-books ή online μαθήματα. Έχεις το κοινό, έχεις το προϊόν ή την υπηρεσία, και «συνδέεις» όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

4# Banners για διαφημιζόμενους
Banners σαν αυτά της Google, αλλά χωρίς κάποιον ενδιάμεσο εδώ. Απευθείας συμφωνίες με διαφημιζόμενους. Είναι μια τακτική που μπορεί να σου φέρει καλά έσοδα. Και χωρίς να επηρεάζεται το «καθαρό» περιεχόμενο σου. Αρκεί βέβαια να καταφέρεις να κλείσεις τα deals.

5# Sponsored- πληρωμένο περιεχόμενο
Επίσης μία πρακτική που υπάρχει στην αγορά γενικότερα. Και μπορεί να σου φέρει καλά έσοδα. Τα δεδομένα απλά: Μια εταιρία σε πληρώνει για να παράξεις το περιεχόμενο που θέλει, και αυτό να δημοσιευτεί στο blog σου.

Ποια είναι η ελάχιστη επισκεψιμότητα που πρέπει να «πιάσω», για να χτυπήσω τις πόρτες εταιριών για διαφήμιση;

Εδώ μάλλον δεν μπορεί να υπάρξει συγκεκριμένη απάντηση. Είμαστε σε ελεύθερη αγορά, άρα ο καθένας μπορεί να κάνει τις προτάσεις του και να παραθέσει τους αριθμούς του. Όποτε θέλει. Επίσης παίζει ρόλο το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιείται ένα site. Για παράδειγμα, για ένα site που ασχολείται με το ψάρεμα, οι 10.000 αναγνώστες τον μήνα μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλός αριθμός και άρα να προσελκύσει διαφημιζόμενους που θέλουν να προβληθούν στο εν λόγω κοινο. Από την άλλη, 10.000 αναγνώστες τον μήνα για ένα site γενικής ειδησεογραφίας, είναι μηδαμινός αριθμός, σε ένα πεδίο όπου οι ανταγωνιστές έχουν π.χ. 5.000.000 αναγνώστες τον μήνα. Είναι χρήσιμο λοιπόν να κάνεις, καταρχάς, μια έρευνα και να δεις σε τι level είναι τα άλλα ιστολόγια που δραστηριοποιούνται στο ίδιο πεδίο με εσένα.

Πόσες αναρτήσεις πρέπει να κάνω την ημέρα;

Αυτό θα το αποφασίσεις εσύ- και πρέπει να είσαι συνεπής στην απόφαση σου. Αλλά προσοχή: Το σίγουρο είναι ότι για να πιάσεις μία μεγάλη επισκεψιμότητα και άρα να έχεις πιθανά έσοδα σε βάθος χρόνου, πρέπει να παράγεις νέο περιεχόμενο συνεχώς. Είναι ένας συνεχής «μαραθώνιος». Πολλοί κάνουν το λάθος να ξεκινήσουν ένα blog, να ανεβάσουν περιεχόμενο για μια εβδομάδα, μετά να κάνουν μια παύση για 5 ημέρες γιατί προέκυψε μια άλλη δουλειά, μετά να ξανά ξεκινήσουν, μετά να σταματήσουν πάλι για 5 ημέρες για να πάνε μια εκδρομή, μετά το ξανά πιάνουν κοκ. Η παραγωγή περιεχομένου «όποτε έχεις ελεύθερο χρόνο» είναι οκ αν bloggάρεις για χόμπι. Αλλά δεν αρκεί αν θες να χτίσεις ένα επαγγελματικό blog. Για να έχετε μια γενικότερη εικόνα, να πω ότι το It’s Possible ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016 και μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει ούτε μια «κενή ημέρα». Ανεβαίνει νέο περιεχόμενο κάθε ημέρα! Μετρήστε για πόσες ημέρες σερί πρόκειται…

Να ξεκινήσω μαζί και ένα newsletter, ένα podcast και ένα YouTube κανάλι;

Ιδέες σαν αυτές δεν είναι καθόλου κακές. Αλλά πριν ξεκινήσεις οτιδήποτε τέτοιο, πρέπει να απαντήσεις σε ένα άλλο ερώτημα: Ποιος θα παράγει περιεχόμενο για αυτά; Διότι αν ένα blog χρειάζεται έναν Χ όγκο δουλειάς, τότε θα χρειαστεί να βγάλεις δουλειά x2 ή x4, για να τρέξουν όλα αυτά τα παράλληλα projects. Αν μπορείς να το κάνεις ή αν έχεις στήσει μια ομάδα για να το κάνετε όλοι μαζί, καλώς. Αλλιώς ξεκίνα… βασικά με το blog. Και χτίσε το όσο καλύτερα μπορείς.

Πως θα φέρω traffic στο blog μου; Ειδικά στην αρχή που θα είναι «άγνωστο»

Είναι αλήθεια: Δεν αρκεί να έχεις καλό περιεχόμενο. Πρέπει κάπως αυτό το περιεχόμενο να φτάσει και μπροστά στα μάτια των αναγνωστών. Και ειδικά στην αρχή, δεν αρκεί να ανεβάσεις ένα άρθρο σε μια homepage ενός site. Αφού σχεδόν κανείς δεν θα μπαίνει εκεί, άρα ο κόπος σου θα πηγαίνει χαμένος. Τι μπορείς να κάνεις; Να ανεβάζεις τα άρθρα σου στο site σου και στην συνέχεια να τα προωθείς σε άλλες ιντερνετικές τοποθεσίες, έτσι ώστε να φτάσουν μπροστά σε περισσότερα μάτια. Εδώ λοιπόν είναι 4 μέρη στα οποία μπορείς να προμοτάρεις τα άρθρα σου, να τα δουν περισσότεροι άνθρωποι και φυσικά να φέρεις traffic στο site σου.

1# Facebook. Ένα από τα βασικότερα κανάλια- και στην περίπτωση του It’s Possible. Από εκεί προέρχεται το μεγαλύτερο κομμάτι του traffic. Η πρώτη κίνηση είναι να δημιουργήσεις μια δική σου FB Page και να ξεκινήσεις να χτίζεις ένα κοινό (αυτό πιθανότατα θα χρειαστεί ένα μικρό μπάτζετ για να τρέξει πιο γρήγορα). Πολύ χρήσιμες είναι πλέον και οι FB Ομάδες. Λειτουργούν εντελώς δωρεάν και εκεί μπορείς να δημιουργήσεις μεγάλες κοινότητες. Μην διστάσεις να κάνεις posts και σε άλλες προϋπάρχουσες ομάδες, αν έχουν θεματολογία που ταιριάζει με τη δική σου.

2# Medium. Εκεί μπορείς να βρεις άπειρα άρθρα, από διάφορους αρθρογράφους. Μπορείς και εσύ να ανεβάσεις κάποια από τα άρθρα σου, δωρεάν. Με στόχο να τα διαβάσουν αναγνώστες που δεν ακολουθούν το site σου. Και κάπως έτσι να προσελκύσεις και νέο κοινό.

3# Συνεργασίες με άλλα sites. Θα δεις σημαντικά αποτελέσματα, αν γίνει σωστή επιλογή. Προσπάθησε να κλείσεις συνεργασίες με άλλα sites, έτσι ώστε να έχετε μια «ανταλλαγή» επισκεψιμότητας. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Μπορείς, για παράδειγμα, να ποστάρεις κάποια άρθρα σου στο άλλο site, και κάπου στην μέση του άρθρου να μπαίνει ένα ενεργό link που να παραπέμπει στο δικό σου site, για όποιον αναγνώστη θέλει να διαβάσει ολόκληρο το άρθρο. Το αντίστροφο μπορεί να γίνει και για το site- συνεργάτη σου. Έτσι ώστε και οι δύο πλευρές να παίρνουν traffic. Μπορούν να υπάρξουν και άλλου είδους συνεργασίες, όπως posts μέσα από τα social media κανάλια που έχει το κάθε site.

4# Linkedin. Πολύ θεωρούν ότι το Linkedin είναι απλά μια πλατφόρμα… για να αναρτήσεις το βιογραφικό σου. Λάθος. Το Linkedin είναι η μεγαλύτερη επαγγελματική κοινότητα. Και πρέπει να την αξιοποιήσεις. Δημοσίευσε περιεχόμενο. Ακόμα και σε καθημερινή βάση. Αυτό μπορείς να το κάνεις είτε μέσα από το προσωπικό σου προφίλ, είτε δημιουργώντας μια Linkedin Page για το site σου (το θεωρώ απαραίτητο έτσι κι αλλιώς). Λόγω και του πιο επαγγελματικού χαρακτήρα που έχει η πλατφόρμα, μπορείς να προσεγγίσεις πιο εξειδικευμένο κοινό.

Πρέπει να κάνω έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας για να ξεκινήσω ένα blog;

Όχι. Μπορείς να βγάλεις online το blog σου χωρίς να έχεις κάνει οποιαδήποτε άλλη ενέργεια στο λογιστικό κομμάτι. Φυσικά από την στιγμή που θα ξεκινήσεις να έχεις έσοδα πρέπει να κάνεις έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας έτσι ώστε να μπορείς να δηλώσεις αυτά τα έσοδα και να είναι νόμιμα. Μόλις έρθει αυτή η στιγμή, θα χρειαστείς τη βοήθεια ενός λογιστή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − one =