αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚαι ξαφνικά, όλοι ψάχνουν για αποθηκευτικούς χώρους στην Αθήνα- Ποιο είναι το μέσο κόστος

Και ξαφνικά, όλοι ψάχνουν για αποθηκευτικούς χώρους στην Αθήνα- Ποιο είναι το μέσο κόστος

Ενισχυμένη βαίνει η ζήτηση για αποθηκευτικούς χώρους (logistics), με το ενδιαφέρον για τον κλάδο των logistics να είναι αμείωτο τη φετινή χρονιά, όπως ανέφερε πρόσφατα, στο συνέδριο για την ακίνητη περιουσία Prodexpo, η Δίκα Αγαπητίδου MRICS, Γενική Διευθύντρια JLL-Αθηναϊκή Οικονομική 2019.

Η συνολική καταγεγραμμένη απορρόφηση στην Αττική για το πρώτο 8μηνο του έτους εκτιμάται σε 144.341 τμ – και θα ήταν αισθητά υψηλότερη εάν υπήρχε προσφορά αποθηκευτικών χώρων με ποιοτικές προδιαγραφές. Το 2018 και φέτος προστέθηκαν περίπου 60.000 τ.μ. και 100.000 τ.μ. στην περιοχή του Θριασίου, αντίστοιχα, με την προσφορά να υπερβαίνει τη ζήτηση και τις αποδόσεις να κυμαίνονται μεταξύ 9,25-9,75%.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ακινήτων Arbitrage, το μηνιαίο μίσθωμα για καλής ποιότητας αποθηκευτικούς χώρους ανέρχεται σε 4,5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Ο τομέας της ελαφράς μεταποίησης, οι εξωτερικοί πάροχοι (3PLPs), αλλά και φαρμακοβιομηχανίες προχωρούν σε μισθώσεις χώρων.

Σύμφωνα με την έρευνα της Arbitrage, oι εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζουν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης και είναι ακόλουθες της αύξησης του παγκόσμιου εμπορίου και των επενδύσεων σε αποθήκες, με τις ζητούμενες τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο να αυξάνονται. Επίσης, παγκοσμίως, η επικρατούσα τάση είναι αυτή της μετατροπής των αποθηκών σε κέντρα διανομής, με το μοντέλο της ύπαρξης ενός μεγάλου, κεντρικού αποθηκευτικού χώρου να δίνει τη θέση του σε μικρότερους αποθηκευτικούς χώρους, ώστε να εξυπηρετείται η ισχυρή ζήτηση, λόγω της μεγάλης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, για γρήγορη αποστολή προϊόντων.

Στην Ελλάδα, μεγάλα έργα υποδομής, που ενισχύουν τη θέση της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κέντρου, βρίσκονται σε εξέλιξη, με τα κυριότερα να αφορούν το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ο κινεζικός όμιλος Cosco επιδιώκει να μετατρέψει σε εφοδιαστικό και αποθηκευτικό κέντρο. Επίσης, στον ΟΛΘ δρομολογούνται επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ, από τα οποία 180 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Οι τελευταίες πρέπει να πραγματοποιηθούν μέσα σε επτά χρόνια, αλλά η εταιρεία επιδιώκει να ολοκληρώσει σε τρία – τριάμισι χρόνια, ενώ αντιστοιχούν 130 εκατ. σε έργα πολιτικού μηχανικού, 30 εκατ. στην προμήθεια εξοπλισμού και 20 εκατ. σε διάφορα έργα, μεταξύ των οποίων η στατική αναβάθμιση του κτιρίου του παλιού τελωνείου, μία επένδυση 10 εκατ. ευρώ).

Πηγή: capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × two =