αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ Tesla αντιμέτωπη με αποζημιώσεις σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της

Η Tesla αντιμέτωπη με αποζημιώσεις σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της

Η εταιρεία του Έλον Μασκ μπορεί να αναγκαστεί να καταβάλλει αποζημιώσεις συνολικού ύψους έως και 160 εκατ. δολάρια σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Tesla στη Νορβηγία, αφού δικαστήριο της χώρας έκρινε ότι μια αναβάθμιση λογισμικού το 2019 μείωσε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας και επιβράδυνε την ταχύτητα φόρτισής τους.

Σύμφωνα με τη νορβηγική εφημερίδα Nettavisen, δεκάδες κάτοχοι αυτοκινήτων της Tesla στη Νορβηγία προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, αφού παρατήρησαν ότι μετά την αναβάθμιση του λογισμικού το 2019 τα οχήματά τους έχασαν το εύρος της αυτονομίας τους και χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να φορτιστούν.

Η δικαστική απόφαση έκρινε πως η Tesla είναι υπεύθυνη για τη μείωση της ταχύτητας φόρτισης αλλά και της διάρκειας ζωής της μπαταρίας των οχημάτων και επιδίκασε σε καθέναν από τους 30 ιδιοκτήτες οχημάτων που κατέθεσαν αγωγή αποζημίωση ύψους 16.000 δολαρίων από την Tesla.

Σύμφωνα με την απόφαση, η αναβάθμιση του λογισμικού επηρέασε τα Tesla Model S που κατασκευάστηκαν την περίοδο 2013-2015. Περίπου 10.000 τέτοια μοντέλα πουλήθηκαν στη Νορβηγία, γεγονός που σημαίνει ότι η επιδίκαση αποζημίωσης 16.000 δολαρίων σε όλους τους ιδιοκτήτες θα κόστιζε στην Tesla το ποσό των 160 εκατ. δολαρίων.

Όπως αναφέρουν νορβηγικά ΜΜΕ, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δικαίωμα να καταθέσει έφεση σε δικαστήριο της χώρας μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα του Forbes να σχολιάσει τη δικαστική απόφαση.

Η Νορβηγία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, κυρίως λόγω των σημαντικών φοροαπαλλαγών για απόκτηση αυτοκινήτου. Τον Ιανουάριο φέτος, η Νορβηγία έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασε αυτές των οχημάτων με βενζινοκινητήρα. 

Το 2020, το 54,3% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία λειτουργούν με ηλεκτρικές μπαταρίες. Νορβηγοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να πετύχει τον στόχο της: να σταματήσει μέχρι το 2025 την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Αγωγή κατά της Tesla και στις ΗΠΑ

Αγωγές σε βάρος της Tesla -για ενημερώσεις λογισμικού που είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί η χωρητικότητα των μπαταριών- δεν έχουν κατατεθεί μόνο στη Νορβηγία. Το 2019 κατατέθηκε ομαδική αγωγή σε δικαστήριο της Βόρειας Καλιφόρνιας, στην οποία οι ενάγοντες υποστήριξαν ότι η αναβάθμιση του λογισμικού μείωσε το εύρος της αυτονομίας παλαιότερων μοντέλων κατά 40 μίλια.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η αυτοκινητοβιομηχανία “χειραγώγησε με δόλο το λογισμικό της με σκοπό να αποφύγει […] την έννομη υποχρέωση προς τους πελάτες της να επιδιορθώσει, επισκευάσει ή αντικαταστήσει τις μπαταρίες” των οχημάτων τους.

Η Tesla απάντησε μέσω του ιστότοπου Electrek ότι οι αναβαθμίσεις λογισμικού έγιναν για την προστασία της μπαταρίας και τη βελτίωση της διάρκειας ζωής της. Ανέφερε ακόμη πως ένα περιορισμένο ποσοστό ιδιοκτητών των οχημάτων της “παρατήρησε μικρή μείωση της εμβέλειας της μπαταρίας κατά τη φόρτισή της”.

Την ίδια χρονιά, η Εθνική Διοίκηση για την Ασφάλεια Οδικής Κυκλοφορίας ξεκίνησε έρευνα για να εντοπίσει τυχόν ελαττώματα στις μπαταρίες των οχημάτων Tesla. Η έρευνα αυτή εκκρεμεί μέχρι σήμερα. 

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − 10 =