αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ αγορά που «εκτινάχθηκε» μέσα στην πανδημία: Τα ρούχα από δεύτερο χέρι

Η αγορά που «εκτινάχθηκε» μέσα στην πανδημία: Τα ρούχα από δεύτερο χέρι

Μια από τις ελάχιστες αγορές καταναλωτικών ειδών που παρουσίασε αύξηση πωλήσεων το κρίσιμο δίμηνο του lockdown παγκοσμίως ήταν ανέλπιστα τα είδη ένδυσης από δεύτερο χέρι, ενώ ανοδικά κινήθηκε και το resale επίπλων και ειδών σπιτιού. Η τάση ωστόσο δεν είναι απόρροια της πανδημίας αλλά μιας ιδιαίτερης στροφής των καταναλωτών- με διαφορετικές ταχύτητες ανά χώρα- που αφενός συνδέεται με την ανάγκη εξοικονόμησης αλλά και την αυξανόμενη ανησυχία για το περιβάλλον και την υπερπαραγωγή αγαθών, που αναδεικνύει όλο και περισσότερο τις αρετές της κυκλικής οικονομίας.

Αν τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 οι «ψαγμένες» αγορές πραγματοποιούνταν στα στοκατζίδικα και στα πολυτελή εκπτωτικά χωριά που στήθηκαν ανά τον κόσμο, στον 21 αιώνα η τεχνολογία έχει δώσει τη δυνατότητα δημιουργίας εξειδικευμένων πλατφορμών για την διάθεση προιόντων από δεύτερο χέρι και για την αγορά τους, δημιουργώντας σύγχρονα marketplaces, με «παλιά» ωστόσο προϊόντα.

Σύμφωνα με μελέτη της αμερικανικής Thredup, μιας εκ των μεγαλύτερων του είδους στις ΗΠΑ, και της εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobalData, η αγορά της μεταπώλησης έχει αυξηθεί 21 φορές ταχύτερα από το λιανικό εμπόριο ειδών ένδυσης τα τελευταία τρία χρόνια, με την παγκόσμια βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης να αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% περισσότερο από εκείνη της «γρήγορης μόδας» μέσα στην επόμενη δεκαετία. Σε απόλυτα νούμερα εκτιμάται ότι η αγορά της μεταπώλησης ενδυμάτων από 24 δις ευρώ που υπολογίζεται σήμερα θα ανέλθει στα 64 δις ευρώ στην προσεχή πενταετία.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία,  η Thredup αύξησε τις πωλήσεις της κατά 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η πλατφόρμα της νεοφυούς εταιρείας Depop με έδρα τη Βρετανία, που επίσης ειδικεύεται στη διάθεση μεταχειρισμένων ρούχων και αξεσουάρ και στη μεταπώληση, αύξησε κατά 163% τους ενεργούς χρήστες της και κατά 300% τα προς διάθεση προϊόντα μέσα στο διάστημα της καραντίνας. Έχει επίσης αντλήσει περισσότερα από 105 εκατ. ευρώ χρηματοδότησης με σκοπό την περαιτέρω επέκταση της στην Αυστραλία και την Ασία.

Η αγορά της μεταπώλησης αποτελεί δε μια ανάγκη της μόδας – και ίσως να συμπληρώνει την υπερβολική της ταχύτητα- καθώς ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ από μεγάλους οίκους, όταν «ξεπερνιούνται» από τις τάσεις της εποχής ή έστω τις ανάγκες και τα γούστα του κατόχου τους, μεταπωλούνται σε τιμές εξόχως χαμηλότερες, επιτρέποντας για κάποιον λιγότερο εύπορο αγοραστή να αποκτήσει το πολυπόθητο αντικείμενο.

Οι πλατφόρμες ΤheRealreal (η οποία είναι μάλιστα εισηγμένη στο Nasdaq) και Vestiaire Collective που διαθέτουν και μεταπωλούν επώνυμα ρούχα, διαγράφουν επίσης σημαντική ανάπτυξη. Έως τα μέσα Απριλίου η πρώτη αύξησε κατά 30% τα προς διάθεση προϊόντα ενώ η δεύτερη κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 20% τον Απρίλιο και κατά 54% τον Μάιο εν μέσω γενικευμένου lockdown.

Η διεύρυνση της αγοράς και η ανάπτυξη επιχειρήσεων γύρω από την μεταπώληση ξεφεύγει πλέον από το αρχικό της πελατειακό κοινό που αντιστοιχούσε σε 20άρηδες και 30άρηδες, που εκτός από χαμηλό εισόδημα, διέθεταν οικολογικές ανησυχίες και πρόσβαση σε κάθε είδους «έξυπνες» εφαρμογές.

Μπορεί τα καταστήματα με ρούχα από δεύτερο χέρι ή «vintage» όπως επικράτησε να ονομάζονται να ξεφυτρώνουν σε κάθε πολυσύχναστη γειτονιά των μεγάλων αστικών κέντρων- όπως και στην Αθήνα- αλλά η επιχειρηματική τους προσέγγιση τείνει να αποκτήσει μεγαλύτερη διάσταση και να αφορά όλο και μεγαλύτερο κοινό.

Πηγή: news247.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 + six =