αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί η Adidas, η Puma και άλλες εταιρίες κινδυνεύουν… να μην έχουν εμπορεύματα για να πουλήσουν

Γιατί η Adidas, η Puma και άλλες εταιρίες κινδυνεύουν… να μην έχουν εμπορεύματα για να πουλήσουν

Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλές Γερμανικές εταιρίες- και όχι μόνο. Είναι χαρακτηριστικό, όπως μεταδίδει το Bloomberg, ότι οι μετοχές της Abercrombie & Fitch Co. σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση από την αρχή της πανδημίας, καθώς το brand ενδυμάτων δεν έπιασε τις προσδοκίες πωλήσεων της Wall Street. Η εταιρία επαπειλείται πίεση από τις συνεχείς διακοπές λειτουργίας των εργοστασίων στο Βιετνάμ και καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων μέσω πλοίων.

Δεν είναι βέβαια η μόνη. Πολλές μεγάλες βιομηχανίες βρίσκονται μπροστά στο… black out.

Η πανδημία που έπληξε την παγκόσμια οικονομία επηρεάζει ακόμη και τη γερμανική βιομηχανική παραγωγή που φημίζεται για την αποτελεσματικότητα, την ακρίβεια και την ανθεκτικότητά της. Τα προβλήματα εφοδιασμού προκαλούν τρόμο σε εταιρείες – κολοσσούς, από τη Siemens μέχρι τη BMW.

Το χειρότερο; Αναμένεται να παραταθούν και το επόμενο έτος. «Στην καριέρα μου δεν έχω έρθει ποτέ αντιμέτωπος με έλλειψη σε τόσα πολλά προϊόντα ταυτόχρονα και ασχολούμαι με τον τομέα από το 1996», δήλωσε ο Τόμας Νόιερνμπεργκ, διευθυντής πωλήσεων στην Mulfingen, εταιρεία με βιομηχανικούς ανεμιστήρες.

«Αυτή είναι η πιο δύσκολη κατάσταση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα που έχω δει ποτέ».

Έρευνα του Συνδέσμου Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων, μεταξύ περίπου 3.000 επιχειρήσεων σε διάφορους τομείς, έδειξε ότι το 83% αυτών ταλαιπωρήθηκε από την αύξηση των τιμών ή την έλλειψη εξαρτημάτων και πρώτων υλών. Η πλειοψηφία δεν περιμένει ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν φέτος.

Η Adidas και η Puma, για παράδειγμα, έχουν χτυπηθεί από το κλείσιμο εργοστασίων στο Βιετνάμ μετά την έξαρση της πανδημίας στην περιοχή. Τα λιμάνια, εν τω μεταξύ, καλύπτουν τις ανάγκες τους από τη Σαγκάη στο Αμβούργο και οι εκδοτικοί οίκοι καταγγέλλουν ότι δεν έχουν χαρτί καθώς και άλλα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή βιβλίων.

Με πολλές μικρές και μεσαίες εταιρείες στη Γερμανία να επικεντρώνονται σε εξειδικευμένες αγορές, είναι δύσκολο για να βρεθούν γρήγορα εναλλακτικές λύσεις εάν οι συνηθισμένες διαδρομές εφοδιασμού αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις.

«Παρά την αύξηση των παραγγελιών, η βιομηχανική ανάκαμψη της Γερμανίας παρεμποδίστηκε από σοβαρές διακοπές στον εφοδιασμό. Αναμένουμε ότι ο βιομηχανικός τομέας θα αρχίσει να συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη από το 3ο τρίμηνο. Είναι αλήθεια, ότι η πρόοδος μπορεί να είναι σταδιακή και να έχει διακυμάνσεις, αλλά καθώς οι υπηρεσίες συνεχίζουν να ανταποκρίνονται γρήγορα στο άνοιγμα, ο αντίκτυπος στην ανάπτυξη θα πρέπει να είναι μικρός», αναφέρει η Μαέβα Κόσιν, οικονομολόγος.

Εκτός από την καθυστέρηση της ανάκαμψης, οι ελλείψεις θα οδηγήσουν σε αύξηση τιμών. Τον Ιούλιο, η Γερμανία γνώρισε τη μεγαλύτερη άνοδο του πληθωρισμού σε εισαγόμενα αγαθά από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, με τα εμπορεύματα να φτάνουν στη χώρα 15% πιο ακριβά από ό, τι πριν από ένα χρόνο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × 2 =