αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΈφτασε η ώρα για την μεγάλη job interview και είσαι αγχωμένος; Εδώ είναι 10 σωτήρια tips

Έφτασε η ώρα για την μεγάλη job interview και είσαι αγχωμένος; Εδώ είναι 10 σωτήρια tips

Το άγχος για μία συνέντευξη μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για όσους αναζητούν εργασία. Για όσους έχουν διαταραχή κοινωνικού άγχους (SAD), οι συνεντεύξεις για εργασία μπορεί να είναι ακόμη πιο δύσκολες.

Η συνάντηση με αγνώστους που κατέχουν μια θέση εξουσίας, η παρουσίαση του εαυτού σας, η αξιολόγηση της εμφάνισής και της συμπεριφοράς σας και η ικανότητα να «πουλάτε» τον εαυτό σας – όλα αυτά προκαλούν κοινωνικό άγχος.

Εάν πάσχετε από SAD, είναι σημαντικό να αναζητήσετε επίσημη θεραπεία. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης στρατηγικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βοηθήσεις στην άμβλυνση του άγχους πριν από μια συνέντευξη.

Εάν είσαι λοιπόν, νευρικός πριν από μια συνέντευξη, οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το άγχος σου.

1/ Φρόντισε καλά τον εαυτό σου
Απέφυγε την καφεΐνη, προσπάθησε να κοιμάσαι αρκετά και καλά και να ασκείσαι τακτικά. Κρατώντας τον εαυτό σου σε καλή φυσική κατάσταση στήνεις καλές βάσεις για να αντιμετωπίσεις δυνητικές αγχωτικές καταστάσεις.

2/ Οραματίσου την επιτυχία
Βρες έναν ήσυχο χώρο που δεν θα σε ενοχλεί κανείς. Κλείσε τα μάτια σου και φαντάσου τον εαυτό σου να σκίζει στη συνέντευξη. Ο οραματισμός της επιτυχίας είναι κάτι περισσότερο από μία απλή θετική σκέψη. Όταν γίνεται σωστά, προετοιμάζεις τον εγκέφαλό σου να συμπεριφέρεται με συγκεκριμένο τρόπο. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται από αθλητές πριν από διαγωνισμούς για τη βελτίωση της απόδοσης τους.

3/ Μειώστε τους στρεσογόνους παράγοντες
Μειώστε τους παράγοντες που προκαλούν άγχος το οποίο δεν θα έπρεπε να σχετίζεται με την πραγματική σας απόδοση στη συνέντευξη, όπως:

Μην φορέσεις άβολα ρούχα
Μην χαθείς στον δρόμο για την εταιρία
Μην εμφανιστείς αργά

Θα πρέπει εκ των προτέρων, να επιλέξεις ένα outfit που να είναι άνετο και που να δείχνει ωραίο πάνω σου. Εάν δεν είσαι εξοικειωμένος με την τοποθεσία της συνέντευξης, ξεκίνα νωρίτερα ώστε να τη βρεις εγκαίρως ή δοκίμασε να πας μια ή δύο μέρες πριν.

4/ Κάντε την έρευνά σου
Η καλή προετοιμασία είναι αγχολυτική. Κάνε μία έρευνα για τον πιθανό εργοδότη σου. Προετοίμασε τις απαντήσεις σε συνηθισμένες ερωτήσεις. Κάθε είδους προετοιμασία που μπορείς να κάνεις θα σε βοηθήσει να αυξήσεις το επίπεδο άνεσής σου και να σε κάνει να αισθάνεσαι πιο σίγουρος/η και ικανός/ή σε αυτή τη συνέντευξη.

5/ Μην υποκύψεις στην πίεση
Μια φορά στο τόσο, μπορεί να σου πάρει συνέντευξη κάποιος που σας ψήνει για να τσεκάρει πώς συμπεριφέρεστε κάτω από πίεση. Σε κάποιο άτομο που πάσχει από SAD, μπορεί να φαίνεται δελεαστικό να κατακλυστεί αυτόματα από αρνητικές σκέψεις, όπως: » Έχει καταλάβει ότι δεν μπορώ να χειριστώ αυτή τη δουλειά. Δεν έπρεπε ποτέ να έχω υποβάλει αίτηση» ή «Δεν τους αρέσω, δεν θα πάρω ποτέ αυτή τη δουλειά»

Σταμάτα!

Αν βρεθείς σε αυτή την κατάσταση, θα πρέπει να συνειδητοποιήσεις τι προσπαθεί να πετύχει ο συνεντευκτής και μην τον αφήσεις να σε επηρεάσει. Έχε στο νου σου ότι και οι άλλοι υποψήφιοι αντιμετωπίστηκαν με τον ίδιο τρόπο και ότι δεν έχει να κάνει με εσένα ή τις ικανότητές σου.

6/ Παίξε τον ρόλο του συνεντευκτή
Οι συνεντεύξεις είναι επίσης, μια ευκαιρία για εσένα να αξιολογήσεις τον εργοδότη. Οπότε πάρε λίγο θάρρος! Εσύ αποφασίζεις αν θέλεις να εργαστείς για έναν εργοδότη. Ακριβώς όπως αποφασίζουν εκείνοι αν τους κάνεις για τη θέση. Δοκίμασε να ακολουθήσεις αυτή τη νοοτροπία και δες αν ξεφεύγει επιτέλους το μυαλό σου από τις αρνητικές σκέψεις. Κάνε ερωτήσεις που δείχνουν την περιέργεια σου σχετικά με το πώς μπορεί να ταιριάξει η εταιρία με τους στόχους και τις φιλοδοξίες που έχεις για την καριέρα σου.

7/ Απελευθέρωσε αυτή την ενέργεια
Το άγχος έχει έναν τρόπο να διαρρέει ακόμα και όταν εσύ νομίζεις ότι έχεις καταφέρει να το κρύψεις πολύ καλά. Αν πιάσεις τον εαυτό σου να κάνει νευρικές κινήσεις, διοχέτευσε το άγχος σου σε κάτι που θα είναι λιγότερο αισθητό, όπως κουνώντας τα δάχτυλα των ποδιών σου.

8/ Πάρε τον χρόνο σου
Δεν χρειάζεται να απαντάτε αμέσως στις ερωτήσεις. Κάνε μία παύση και συγκέντρωσε τις σκέψεις σου.
Εάν ανησυχείς μήπως μπλοκάρεις κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων, κράτα σημειώσεις όση ώρα μιλάει ο κάθε συνεντευκτής. Αυτό σε κάνει να μην εστιάζεις στον εαυτό σου και σου επιτρέπει να ανατρέξεις στις σημειώσεις σου μετά από μια ερώτηση. Αν αισθανθείς ότι πρόκειται να το χάσεις, συνέχισε να σημειώνεις και ζήτα μισό λεπτό να συγκεντρώσεις τις σκέψεις σου πριν απαντήσεις.

9/ Να είσαι προετοιμασμένος
Ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος έχει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια συνέντευξη. Άμα αισθάνεσαι καλά προετοιμασμένος τόσο λιγότερους λόγους θα έχεις για να είσαι αγχωμένος/η. Φέρε όλα όσα νομίζεις ότι μπορεί να χρειαστείς, όπως τα εξής:

Βιογραφικό
Συνοδευτική επιστολή
Επαγγελματικές κάρτες
Συστατικές επιστολές
Ταυτότητα
Πιστοποιήσεις/πτυχία
Ένα στυλό και σημειωματάριο

10/ Δώσε συγχαρητήρια στον εαυτό σου
Ανεξάρτητα από την έκβαση της συνέντευξης, επιβράβευσε τον εαυτό σου που αξιοποίησες αυτήν την ευκαιρία. Κάνε κάτι που απολαμβάνεις ως ανταμοιβή. Τέλος, μην μπεις στη διαδικασία να αναλογιστείς τι πήγε καλά και τι θα μπορούσες να είχες κάνει καλύτερα. Ενώ είναι σημαντικό να λάβεις υπόψη τα θετικά και τα αρνητικά, ώστε να ξέρεις τι πρέπει να κρατήσεις και τι να αλλάξεις την επόμενη φορά, εστιάζοντας στα αρνητικά τμήματα της συνέντευξης το μόνο που θα καταφέρεις είναι να ρίξεις την αυτοπεποίθηση και την εμπιστοσύνη στον εαυτό σου.

Πηγή: Yang.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 4 =