αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑAutoduder: Η ελληνική startup που σε βοηθά να βρεις το φθηνότερο συνεργείο για το ΙΧ σου

Autoduder: Η ελληνική startup που σε βοηθά να βρεις το φθηνότερο συνεργείο για το ΙΧ σου

Πρόκειται για μια νέα καινοτόμα επιχείρηση, μια πλατφόρμα ηλεκτρονικής αγοράς B2C που φιλοδοξεί- όπως αναφέρει η ομάδα του autoduder (www.autoduder.com) να αλλάξει τον κλάδο service και επισκευής αυτοκινήτων. Η ιδέα βασίστηκε στο εξής: Ο χρήστης μπορεί να βρει δωρεάν το καλύτερο και οικονομικότερο συνεργείο καθώς και να κλείσει on-line το ραντεβού του στο συνεργείο συγκρίνοντας τιμές και αξιολογήσεις.

Ήδη, όπως σημειώνει στο Capital.gr ο Νικόλας Κάζος, ένας εκ των δύο ιδρυτών της startup, τα συμβεβλημένα συνεργεία στην Αττική ανέρχονται πλέον σε 200 με στόχο να ξεπεράσουν τα 500 σε δύο χρόνια. Η χρήση της πλατφόρμας είναι δωρεάν για το πελάτη, καθώς τα έσοδα του autoduder προέρχονται εξολοκλήρου από τα συμβεβλημένα συνεργεία. Η εταιρεία απασχολεί 10 άτομα και παρέχει τηλεφωνική εξυπηρέτηση των χρηστών και των συνεργείων στη χρήση της εφαρμογής.

Η startup έχει εξασφαλίσει την αρχική χρηματοδότηση, που επαρκεί για το λειτουργικό και διαφημιστικό κόστος μας διάρκειας 2 ετών, από angel investors με μεγάλη επενδυτική εμπειρία. «Εννοείται συμμετέχουμε και εμείς με δικά μας κεφάλαια, κάτι που θεωρούμε απαραίτητο γιατί πιστοποιεί την αληθινή δέσμευση των ιδρυτών απέναντι στον όποιο επενδυτή” εξηγεί ο κ. Κάζος.

Το ιδρυτικό δίδυμο του autoduder αποτελείται από τους: Νικόλα Κάζο (Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ, Imperial College MBA, με προϋπηρεσία στο Τραπεζικό Τομέα και στο Management Consulting) και Φοίβο Φαραντάκη, (BSc-BA IT, N. Arizona University, MSc IS H. Pacific University USA, με προϋπηρεσία στη πληροφορική και την εμπορεία software) ενώ director είναι ο κ. Γιώργος Χατζηδημητρίου, (Ηλεκτρ. Μηχανικός Παν. Πατρών, MSc UMIST, Insead MBA, με προϋπηρεσία στο χρηματοοικονομικό τομέα και το Venture Capital).

«Εγώ και ο Φοίβος καθώς μεγαλώσαμε τη περίοδο ‘80-‘90 ζήσαμε και επηρεαστήκαμε έντονα από τη κουλτούρα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Από όσο θυμόμαστε πάντα ψάχναμε το σωστό συνεργείο στη σωστή τιμή και ιδίως τα τελευταία χρόνια, δεχόμασταν πολλά ερωτήματα από φίλους π.χ. ποιο συνεργείο να επιλέξουν, αν είναι καλός ο τάδε μάστορας, ή πόσο αξίζει να πληρώσουν για ένα service κ.ο.κ. Η ιδέα για το autoduder ξεκίνησε τυχαία πριν ένα περίπου χρόνο σε ένα εστιατόριο όπου ένας καλός μας φίλος πρότεινε αντί να βρίσκουμε συνεργεία μόνο για τους φίλους μας από χόμπι, θα ήταν ωραίο να φτιάξουμε μία online υπηρεσία όπου όλοι θα μπορούν να συγκρίνουν τα συνεργεία βάσει τιμής και ποιότητας και να διαλέξουν χωρίς άγχος και ταλαιπωρία το καλύτερο συνεργείο. Αυτό ήταν, το autoduder είχε ήδη δημιουργηθεί στο μυαλό μας πριν καν τελειώσουμε το φαγητό! Τα υπόλοιπα πήραν σιγά σιγά το δρόμο τους με πολλή δουλειά και περισσότερη τύχη» αναφέρει ο κ. Κάζος, στο capital.gr.

Η άνθηση των startups που καταγράφεται στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία, ήταν μια θετική παράμετρος για την ιδρυτική ομάδα, εντούτοις -όπως εξηγεί- δεν ανήκει σε κάποιο startup οικοσύστημα. «Υπάρχουν αρκετά παρόμοια e-marketplaces σε χώρες της ΕΕ και τις ΗΠΑ, αλλά νομίζω είμαστε οι πρώτοι που δίνουμε στον πελάτη online τιμές. Ο πελάτης που ψάχνει service για το αυτοκίνητό του, βλέπει μέσα σε 1’ περίπου 40 προσφορές, κλείνει τη τιμή που θέλει, και στο τέλος του ραντεβού του πληρώνει ακριβώς την ίδια τιμή και φεύγει. Και όλη αυτή η διαδικασία στο τέλος αξιολογείται από το πελάτη” συμπληρώνει.

Πως εξασφαλίζεται όμως η ασφάλεια στην υπηρεσία; Η πλατφόρμα ελέγχει ένα- ένα τα συνεργεία που θα συνεργαστεί πριν κάνει την εγγραφή τους στη πλατφόρμα. «Προτιμούμε τα συνεργεία που δέχονται τη πρόκληση της σύγκρισης τιμών και της δημόσιας αξιολόγησης και μοιράζονται τη φιλοσοφία μας, ότι καλύτερα να αμείβεσαι λίγο από πολλούς και σε βάθος χρόνου, παρά πολύ από λίγους και σε σύντομο χρόνο. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας λέει ότι τουλάχιστον το 1 στα 3 συνεργεία σκέφτεται ακριβώς όπως και εμείς” σημειώνει η ομάδα.

Όπως αναφέρει ο κ. Κάζος, ο autoduder προσφέρει στο πελάτη τον έλεγχο του service του αυτοκινήτου του. Ο πελάτης μπορεί να συγκρίνει συνεργεία εύκολα και γρήγορα με βάση τις τιμές των προσφορών και τις αξιολογήσεις των άλλων πελατών, να κλείσει άμεσα ραντεβού με συμφωνημένο συνολικό κόστος και ημέρα που τον βολεύει, να έχει την ομάδα του autoduder δίπλα του κατά τη διάρκεια του service και τέλος να αξιολογήσει το συνεργείο για τις υπηρεσίες και τη συνολική εμπειρία που έλαβε.

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας; «Οι οικονομικοί στόχοι ενός startup προσαρμόζονται κάθε μέρα ανάλογα με την αγορά. Ο βασικός κανόνας είναι να γίνεις βιώσιμος, έχοντας καλύψει και το κόστος του marketing πολύ πριν σου τελειώσει η χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα καλό είναι στο ξεκίνημα να διπλασιάζεις τα έσοδά σου κάθε 3-4 μήνες. Ο βραχυπρόθεσμος στόχος μας στην αγορά, είναι να στέλνουμε τουλάχιστον μία διέλευση πελάτη την ημέρα σε κάθε ένα από τα συμβεβλημένα συνεργεία μας που αναμένουμε σύντομα ότι θα ξεπεράσουν τα 300 στην Αττική” απαντά η ομάδα.

Η οικονομική κρίση και η έρευνα αγοράς για την χαμηλότερη τιμή, σε συνδυασμό με την ποιότητα της εργασίας, φαίνεται πως έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επέκταση του autoduder. Σύμφωνα με την startup, πετυχαίνει χαμηλές τιμές γιατί αφενός τα συνεργεία αγοράζουν χαμηλά τα ανταλλακτικά λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού στη χονδρική, και αφετέρου, επειδή προτιμούν να έχουν λογικό κόστος εργασίας, ώστε να χτίσουν μία σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.

«H ποιότητα διασφαλίζεται με αρκετούς τρόπους: Αποδεχόμαστε μόνο επώνυμα και δοκιμασμένα ανταλλακτικά μεγάλης κυκλοφορίας, ελέγχουμε τα τυπικά προσόντα των μηχανικών, επανεξετάζουμε τις συνεργασίες μας με βάση τις γνώμες των πελατών αλλά και κάνουμε δικούς μας τακτικούς ελέγχους. Ο Ευρωπαίος ιδιοκτήτης ΙΧ, ξοδεύει ετησίως €500 για συντήρηση, ελαστικά και αποκατάσταση ζημιών στο ΙΧ του. Στην Ελλάδα, το ποσό αυτό είναι μειωμένο κατά €130-150 με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να είναι κακοσυντηρημένα ακόμα και σε ζωτικά μέρη για την οδική ασφάλεια όπως τα φρένα, τα ελαστικά και οι αναρτήσεις. Η κρίση έχει αλλάξει ένα μέρος της αγοράς αλλά όχι αρκετά, με αποτέλεσμα αρκετοί να φοβούνται να περάσουν τη πόρτα ενός συνεργείου. Απευθυνόμαστε στον πελάτη που έχει πληγεί από τη κρίση: «Γιατί να αφήσεις το ΙΧ σου ασυντήρητο, ειδικά όταν πλέον μπορείς να κάνεις μεγάλο service με €80 ή να αλλάξεις δίσκους-τακάκια με €140 με επώνυμα ανταλλακτικά;».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 + 10 =