αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΒαρύ πρόστιμο 70.000 ευρώ σε εταιρία προώθησης προϊόντων μέσω τηλεφώνου

Βαρύ πρόστιμο 70.000 ευρώ σε εταιρία προώθησης προϊόντων μέσω τηλεφώνου

«Καμπάνα» 70.000 ευρώ επέβαλε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε εταιρεία η οποία μέσω τηλεφώνου προωθεί προϊόντα ή υπηρεσίες. Η συγκεκριμένη εταιρεία βρέθηκε στο στόχαστρο της Αρχής μετά από δεκάδες καταγγελίες πολιτών που έκαναν λόγο για ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις που πραγματοποιούνταν είτε μέσω ηχογραφημένου μηνύματος, είτε μέσω πωλητή.

Σε πολλές περιπτώσεις, σύμφωνα με τις καταγγελίες, ακουγόταν ηχογραφημένο μήνυμα που ανέφερε ότι ο κάτοχος του τηλεφωνικού αριθμού είχε επιλεγεί για να κερδίσει σημαντικά ποσά, διακοπές ακόμη και τη συμμετοχή του σε κλήρωση για μία μεζονέτα ή ένα διαμέρισμα. Οι αναφορές έκαναν λόγο για χιλιάδες κλήσεις σε καθημερινή βάση.

Όπως διαπίστωσε η αρμόδια Αρχή η συγκεκριμένη εταιρεία προχωρούσε σε αυτοματοποιημένες κλήσεις για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, χωρίς προηγουμένως να έχει την συγκατάθεση των συνδρομητών ή να γνωρίζει αν έχουν καταχωρήσει τους αριθμούς τους στο μητρώο «opt-out» του παρόχου τους.

Παράλληλα, μετά την εξέταση των εν λόγω καταγγελιών προέκυψε ότι η εταιρεία δεν έδινε τη δυνατότητα στους συνδρομητές των καλούμενων αριθμών να έχουν επαρκή ενημέρωση αλλά και να ασκήσουν το δικαίωμα της αντίρρησης. Όπως διαπιστώθηκε η εταιρεία χρησιμοποιούσε ως βασικό αρχείο της τους παλαιούς καταλόγους του ΟΤΕ, γεγονός που σύμφωνα με την απόφαση παραβιάζει την υποχρέωση του υπεύθυνου να τηρεί επικαιροποιημένα αρχεία.

Έτσι, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (127/2017) επέβαλε στην εταιρεία πρόστιμο 70.000 ευρώ για παραβίαση των διατάξεων του νόμου που αφορά σε «μη ζητηθείσα επικοινωνία» (ν.3471/2006) απευθύνοντας παράλληλα, προειδοποίηση για παράβαση του νόμου που αφορά στις προϋποθέσεις και την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων.

Μάλιστα, η Αρχή καλεί την εταιρεία μέσα σε διάστημα δύο μηνών να διαγράψει κάθε αρχείο με στοιχεία συνδρομητών που τηρεί, κατά παράβαση της νομοθεσίας και να την ενημερώσει σχετικά. Επιπλέον, απευθύνει σύσταση στην εταιρεία να εφαρμόσει κατάλληλες διαδικασίες για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων ενημέρωσης και αντίρρησης των καταναλωτών και να εφαρμόσει την κατάλληλη διαδικασία για τη λήψη και ενοποίηση του μητρώου της, σύμφωνα με το νόμο.

Πηγή: Newsbeast.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 − 6 =