αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο επάγγελμα με τον υψηλό μισθό και την τεράστια ζήτηση, το οποίο δεν τολμάει να το επιλέξει (σχεδόν) κανείς

Το επάγγελμα με τον υψηλό μισθό και την τεράστια ζήτηση, το οποίο δεν τολμάει να το επιλέξει (σχεδόν) κανείς

Κι όμως, υπάρχει ένα επάγγελμα που δίνει υψηλούς μισθούς, έχει ζήτηση, αλλά… λίγοι το επιλέγουν. Πρόκειται για το επάγγελμα του επαγγελματία οδηγού στις μεταφορές. Τον Ιούνιο του 2022, μετά από έρευνα σε περισσότερους από 1.500 εμπορικούς φορείς οδικών μεταφορών σε 25 χώρες σε ολόκληρη την Αμερική, την Ασία και την Ευρώπη, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) διαπίστωσε ότι o κλάδος παρουσιάζει έλλειμμα 2,6 εκατ. επαγγελματιών οδηγών.

Στην Ευρώπη, οι ελλείψεις οδηγών αυξήθηκαν κατά 42% από το 2020 έως το 2021, με τις κενές θέσεις οδηγών να φτάνουν τις 71.000 στη Ρουμανία, τις 80.000 στην Πολωνία και τη Γερμανία και τις 100.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στο Μεξικό οι ελλείψεις αυξήθηκαν κατά 30% φτάνοντας τις 54.000, ενώ στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 140%, φτάνοντας τα 1,8 εκατομμύρια.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της IRU, ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης, Imberto de Pretto, ανέφερε ότι «οι χρόνιες ελλείψεις εμπορικών οδηγών χειροτερεύουν, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες. Αυτό θέτει τις ήδη πιεσμένες οικονομίες και κοινότητες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού, ζητημάτων κοινωνικής κινητικότητας και κατάρρευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας».

https://www.iru.org/sites/default/files/styles/w800/public/inline-images/Minimum%20age%20to%20become%20bus%20driver%20in%20Europe_0.PNG?itok=L-Gz_wp9

Επίσης, μόλις το 3% των οδηγών εκπροσωπείται από γυναίκες και οι νέοι οδηγοί (κάτω των 25 ετών) είναι μόλις το 6% του συνόλου. Η μέση ηλικία των οδηγών στην Ευρώπη είναι τα 47 έτη, αποτελώντας το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τι κάνουν οι εταιρείες γι’ αυτό; Προσπαθούν να προσελκύσουν τους νέους οδηγούς προσφέροντας μισθούς έως και 5 φορές υψηλότερους από το μέσο κατώτατο μισθό, ωστόσο αυτό δεν φτάνει. Η ελάχιστη ηλικία άσκησης του επαγγέλματος εξακολουθεί να είναι στα 21 έτη για τους οδηγούς φορτηγών σε 5 χώρες της ΕΕ και μεταξύ 21-24 για τους περισσότερους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν σε ολόκληρη την ΕΕ.

Σοβαρό εμπόδιο αποτελεί, τέλος, και το υψηλό κόστος απόκτησης σχετικού διπλώματος οδήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο νησί που δεν χρειάζεσαι αυτοκίνητο: Πως είναι να δουλεύεις με το laptop σου από τις Σπέτσες

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + eight =