αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜια εφαρμογή σε βοηθά να εξερευνήσεις την πόλη. Οι δύο ιδρύτριες μιλούν στο It’s Possible

Μια εφαρμογή σε βοηθά να εξερευνήσεις την πόλη. Οι δύο ιδρύτριες μιλούν στο It’s Possible

Πόσα «μυστικά» μπορεί να έχει μια γειτονιά; Υπάρχει ένα app μπορεί να σε βοηθήσει να τα ανακαλύψεις. Η Αλίκη Ιοβίτα και η Νατάσσα Παπαθωμά έφτιαξαν τη Narratologies. Μια εφαρμογή η οποία σου δίνει την δυνατότητα να ανακαλύψεις διάφορα σημεία ενδιαφέροντος που βρίσκονται γύρω σου και να μάθεις χρήσιμες πληροφορίες. Αλλά και να κερδίσεις εκπτώσεις από μαγαζιά, εξαργυρώνοντας τους πόντους που έχεις μαζέψει μέσω της εφαρμογής.

Το It’s Possible συνάντησε τις δύο ιδρύτριες και μας μίλησαν για το πως λειτουργεί το app τους, ποια είναι τα σχόλια που ακούν από τους χρήστες, αλλά και πως δούλεψαν οι ίδιες μέσα σε όλη την περίοδο των lockdowns για να καταφέρουν να αναπτύξουν το project τους.

Λανσάρατε μόλις την full version του app σας. Τι μπορεί να κάνει λοιπόν ο χρήστης μέσα από την εφαρμογή σας αυτή τη στιγμή;

Νατάσα Παπαθωμά: Ναι, φέτος το καλοκαίρι βγήκαμε επιτέλους στον “αέρα”! Η εφαρμογή συνδυάζει την εμπειρία εξερεύνησης της πόλης με την ανακάλυψη τοπικών designers, καταστημάτων και μουσείων που έχουμε επιλέξει. Κατεβάζεις το app, διαλέγεις τη γειτονιά που θες να επισκεφτείς και βλέπεις να ξεδιπλώνεται μπροστά σου ο χάρτης των σημείων ενδιαφέροντος. Τα σημεία είναι χωρισμένα σε κατηγορίες: αρχιτεκτονική, τέχνη, αστρονομία, σινεμά, πράσινοι χώροι, πλατείες, αρχαιολογία, ιστορία, σινεμά, διάσημες οικίες, στέκια και πολλά ακόμη. Σε κάθε σημείο που επιλέγεις να δεις παίρνεις την αντίστοιχη ιστορία αλλά και μια ερώτηση-γρίφο που σχετίζεται με το σημείο. Απαντώντας σωστά παίρνεις gems τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να ξεκλειδώσεις προσφορές και εκπτώσεις στα συνεργαζόμενα καταστήματα και μουσεία. Αυτή τη στιγμή μπορεί κανείς να εξερευνήσει τις περιοχές της Πλάκας, του Θησείου, το Μοναστηράκι, τους Δυτικούς Λόφους της Αθήνας καθώς και την Νότια Κλιτύ της Ακρόπολης. Σύντομα όμως θα ανοίξουν και οι γειτονίες της Αθήνας με την πιο σύγχρονη ιστορία της όπως η Ομόνοια, του Ψυρρή, ο Κεραμεικός, η Ακαδημία, το Σύνταγμα και ο αγαπημένος Εθνικός μας κήπος!

Ποια είναι τα σχόλια που ακούτε από τους χρήστες;

Αλίκη Ιοβίτα: Ακούμε πολλά «ευχαριστώ, θα μου φανεί πολύ χρήσιμο.»  ή «όντως θα βρω τα πιο ψαγμένα αθηναϊκά καταστήματα και θα κερδίσω δώρα εξερευνώντας την πόλη;; Τέλειο!» Υπάρχει μια ενθουσιώδης ανταπόκριση, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Φαντάσου μια ταξιδιώτρια έχει δει πάνω από 100 σημεία της Αθήνας και έχει σχεδόν τερματίσει τις γειτονιές που έχουμε τώρα στην εφαρμογή. Αυτή τη στιγμή είναι η μεγάλη μας νικήτρια, καθώς τους έχει ξεπεράσει όλους και είναι Νο 1 στο Leaderboard. Μας συγκινεί όταν βλέπουμε να υπάρχει τέτοια ανταπόκριση από άλλα εξερευνητικά πλάσματα εκεί έξω! Αυτή τη στιγμή για το ξεκίνημα της εφαρμογής έχουμε διάφορα ad hoc entry points που στοχεύουν στο αυθόρμητο trigger μιας βόλτας. Αυτά είναι από QR code stands σε ξενοδοχεία, μουσεία, καταστήματα και hostels μέχρι QR code stickers σπαρμένα σε όλη την πόλη! Όταν λοιπόν ερχόμαστε σε επαφή με ταξιδιώτες, επιβεβαιώνεται ότι υπάρχει η ανάγκη για ένα εναλλακτικό προϊόν που συνδυάζει ξενάγηση και ψαγμένο shopping. Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 στους 3 που έρχονται σε επαφή με κάποιο entry point μας κατεβάζει την εφαρμογή. Αυτό που μας χαροποιεί ακόμα ιδιαίτερα είναι ότι εκτός από τους ταξιδιώτες υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και από τους ίδιους τους κατοίκους της πόλης, οι οποίοι θέλουν να την μάθουν καλύτερα και να κερδίσουν τις προσφορές στα αγαπημένα τους καταστήματα.

Πως κινείστε στο κομμάτι των συνεργασιών με τα μαγαζιά και πως σας αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες ως τώρα;

Αλίκη Ιοβίτα: Οι επιχειρήσεις και τα μουσεία με τα οποία συνεργαζόμαστε ήταν πολύ δεκτικοί εξ αρχής και πολύ συνεργάσιμοι, πράγμα που μας εξέπληξε θετικά μιας και είμαστε μία νέα εταιρεία. Υπάρχει όρεξη για καινοτόμες ψηφιακές λύσεις που στοχεύουν στο άνοιγμα σε μια νέα αγορά, την τουριστική, στην οποία δυσκολεύεται κάποιο πιο μικρό ή μπουτίκ κατάστημα για παράδειγμα να έχει εύκολη πρόσβαση. Ενώ έχουμε μεγάλες ροές ταξιδιωτών στην πόλη, παρατηρούμε πως, κυρίως λόγω έλλειψης ενημέρωσης, πολλοί ταξιδιώτες καταλήγουν να κάνουν τις αγορές τους στα κλασικά τουριστικά σποτ. Επομένως υπάρχει πρόσφορο έδαφος σε αυτή την κατεύθυνση και οι τοπικοί επιχειρηματίες επιδιώκουν την εξωστρέφεια.  Έχουμε επικεντρωθεί προς το παρόν σε καταστήματα και μουσεία που βρίσκονται στις γειτονιές εξερεύνησης, έτσι ώστε κάποιος που κάνει τη βόλτα του με το app και βλέπει πολιτιστικά σημεία ενδιαφέροντος, να βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα καταστήματα και να μπορεί να τα επισκεφτεί αμέσως. Αναπτύσσουμε όμως τώρα και τη δυνατότητα να εξαργυρώσεις του πόντους σου σε καταστήματα που βρίσκονται μακριά από το κέντρο της Αθήνας ή που δεν έχουν φυσικό κατάστημα, θέλοντας έτσι να αυξήσουμε την ορατότητα τοπικών δημιουργών από όλη την Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό για μας να δημιουργηθεί μια ζωντανή κοινότητα τοπικών καταστημάτων που συνδυάζουν το σύγχρονο με το παραδοσιακό στοιχείο δημιουργώντας μια αυθεντική τοπική ταυτότητα.

Πως δουλέψατε ως ομάδα μέσα στα lockdowns και πως πορεύεστε από εδώ και στο εξής;

Αλίκη Ιοβίτα: Κατά τη διάρκεια της καραντίνας βρήκαμε την ευκαιρία να εστιάσουμε  full on στο development της εφαρμογής και την ανάπτυξη του πολιτιστικού μας περιεχομένου. Δουλεύαμε συχνά remotely και πριν την καραντίνα οπότε είχαμε βρει τους ρυθμούς μας σε αυτό το κομμάτι. Εκείνο που μας δυσκόλεψε ήταν πως δεν μπορούσαμε να οργανώσουμε testing groups για να δοκιμάσουμε την εφαρμογή στη πόλη, αλλά ούτε και να μετακινηθούμε τόσο εύκολα και να χαρτογραφήσουμε τα σημεία. Για μια εφαρμογή που βασίζεται στην εξερεύνηση και την πολύωρη έρευνα πεδίου ήταν ένα σημαντικό μειονέκτημα. Αυτό που κάναμε για να το ξεπεράσουμε και να τεστάρουμε αυτά που θέλαμε ήταν το να βάλουμε ‘ψεύτικα’ σημεία γύρω από τα σπίτια μας. Φτιάξαμε έτσι μίνι προσωπικά tours για κάθε μέλος της ομάδας και ήταν αρκετά fun! Τώρα ακολουθούμε πλέον ένα πιο υβριδικό μοντέλο όπου μερικές μέρες την εβδομάδα δουλεύουμε remote ενώ τις υπόλοιπες πηγαίνουμε στα νέα μας γραφεία καθώς ομάδα μας μεγαλώνει συνεχώς και οι δια ζώσης συναντήσεις γίνονται πλέον απαραίτητες.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

Νατάσα Παπαθωμά: Σχεδιάζουμε μία σειρά από events που στοχεύουν στο να γνωρίσουν οι Αθηναίοι καλύτερα την πόλη τους, μέσα από έναν εναλλακτικό και διασκεδαστικό τρόπο. Με αφορμή το European Mobility Week, διοργανώνουμε σε συνεργασία με το hostel Selina Theatrou μία εξερεύνηση που κρατά συνολικά μία βδομάδα. Στόχος είναι να βγούμε στην Αθήνα με τα πόδια, με ποδήλατο ή και με electric scooters και ‘ξεκλειδώνοντας’ σημεία στο χάρτη γύρω από το κέντρο να κερδίσουμε τα gems που αντιστοιχούν σε ανταποδοτικά δώρα στο rooftop του Selina.  Έχουμε ξεκινήσει επίσης το “Save Magas” μια σειρά από scavenger hunts (τα γνωστά μας κυνήγια θησαυρού), μέσα από τα οποία ανακαλύπτεις την πιο παραδοσιακή και ανατολίτικη πλευρά του κέντρου της πόλης. Πρόκειται για μια αποστολή διάσωσης όπου η Φλόγα, χανούμισσα της ανατολής, καλείται να σώσει τον αγαπημένο της Μάγκα, γνωστό ρεμπέτη της εποχής, από την φυλακή. Όποια ομάδα παικτών τον βρεί πρώτη κερδίζει πολλά δώρα και εκπλήξεις από τα αγαπημένα τους τοπικά καταστήματα. Πρόκειται για ένα υβριδικό event όπου οι εξερευνητές χρησιμοποιούν τόσο την εφαρμογή στο κινητό τους για να ανακαλύψουν τα κρυμμένα σημεία και τις ιστορίες τους, όσο και κάρτες με γρίφους και ενδείξεις που ανακαλύπτουν στην πορεία. Ένα πραγματικό “escape room” στην πόλη ζωντανεύει! Για τους 50 πρώτους αναγνώστες του Its Possible δίνουμε δώρο τον κωδικό «itspossible2021» που αντιστοιχεί σε 50% έκπτωση (η κράτηση γίνεται μέσω της σελίδας μας). Σας περιμένουμε!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 1 =