αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤρεις Έλληνες δημιουργούν 3D μοντέλα αντικειμένων που υπάρχουν γύρω μας. Και έχουν πάρει χρηματοδότηση από τον κολοσσό Epic Games

Τρεις Έλληνες δημιουργούν 3D μοντέλα αντικειμένων που υπάρχουν γύρω μας. Και έχουν πάρει χρηματοδότηση από τον κολοσσό Epic Games

Πως είναι να περνάς από τον πραγματικό κόσμο, σε ένα ψηφιακό 3D περιβάλλον; Κάτι τέτοιο κάνει η Phasmatic. Μια Ελληνική εταιρία που δίνει την δυνατότητα στα ηλεκτρονικά καταστήματα να προβάλλουν εύκολα και διαδραστικά μια εικονική εκδοχή των προϊόντων τους σε ένα 3D περιβάλλον. Έτσι οι πελάτες μπορούν να δουν το προϊόν από οποιαδήποτε οπτική γωνία επιθυμούν και να επεξεργαστούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αντικειμένου, όπως τα χρώματα του αλλά και τις συνθήκες φωτισμού που το περιβάλλουν.

Ιδρυτές του project είναι οι Ανδρέας Α. Βασιλάκης, Αναστάσιος Γκαραβέλης και Νικόλαος Βίτσας. Οι τρεις τους μιλούν στο It’s Possible και εξηγούν τι ακριβώς δημιουργούν, τι χρηματοδοτήσεις έχουν λάβει ως τώρα και ποια είναι τα πλάνα τους πάνω σε αυτό το κομμάτι, ενώ απαντούν και στο που θα ήθελαν να έχουν φτάσει σε 3 χρόνια από σήμερα.

Τι εξοπλισμός και τι τεχνικές γνώσεις χρειάζονται για να ξεκινήσει κάποιος ένα tech project σαν το δικό σας;

Γενικά στον κλάδο της πληροφορικής υπάρχει η δυνατότητα να αναπτύξεις μια αρχική έκδοση της ιδέας σου με ένα συμβατικό laptop και κάποιες στοιχειώδης γνώσεις προγραμματισμού. Στην δική μας περίπτωση, υπήρξε η ανάγκη για βαθιά τεχνική κατάρτιση στον χώρο των γραφικών υπολογιστών. Ευτυχώς όμως για τις περισσότερες εφαρμογές, ακόμα και αυτές που απαιτούν τρισδιάστα (3D) γραφικά, υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία και εκπαιδευτικά courses τα οποία μπορούν να σε βοηθήσουν κατά τα αρχικά στάδια. Από κάποιο σημείο και έπειτα, όταν ξεκινάει η προσέγγιση των πρώτων πελατών, υπάρχει η ανάγκη σχεδίασης ενός τεχνικά άρτιου project. Σε αυτό το σημείο οι τεχνικές ανάγκες του project αναπόφευκτα αυξάνουν, καθώς αυξάνουν και οι απαιτήσεις των πελατών. Είναι το σημείο όπου φεύγεις από μία proof of concept υλοποίηση και πρέπει πλέον να παρέχεις ένα πλήρως λειτουργικό προϊόν.

Με απλά λόγια, τι δημιουργείτε αυτή τη στιγμή και σε ποιους απευθύνεστε;

Αυτή την στιγμή, η παρουσίαση φυσικών προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα (online shops) ενισχύεται κυρίως με χρήση φωτογραφιών. Τα τελευταία όμως χρόνια έχει αυξηθεί η διαθεσιμότητα της ψηφιακής αναπαράστασης αυτών των προϊόντων σε 3D μορφή. Στην Phasmatic αναπτύσσουμε λύσεις και προϊόντα για την ρεαλιστική παρουσίαση τέτοιων 3D μοντέλων, παρέχοντας στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου μία σύγχρονη αναβάθμιση των διαδικτυακών υπηρεσιών τους. Πρακτικά, δίνουμε την δυνατότητα στα καταστήματα να προβάλλουν εύκολα και διαδραστικά μια εικονική εκδοχή των προϊόντων τους σε ένα 3D περιβάλλον.

Οι πελάτες τους μπορούν να δουν το προϊόν από οποιαδήποτε οπτική γωνία επιθυμούν και να επεξεργαστούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αντικειμένου, όπως τα χρώματα του αλλά και τις συνθήκες φωτισμού που το περιβάλλουν.

Εμείς θεωρούμε ότι το πιο σημαντικό σε μια τέτοια εμπειρία είναι η επίτευξη του υψηλότερου βαθμού ρεαλισμού κατά την απεικόνιση του 3D μοντέλου, αναδεικνύοντας το ίδιο το προϊόν του πωλητή αλλά και παρέχοντας στον πελάτη μια αντιπροσωπευτική εικόνα για το αντικείμενο που θέλει να αγοράσει.

Εμείς βλέπουμε το τελικό αποτέλεσμα. Αλλά πόσες ώρες δουλειάς υπάρχουν πίσω από ένα τέτοιο project;

Αν συμπεριλάβουμε και τον χρόνο για την έρευνα που έγινε πριν καν υπάρξει η σκέψη για την δημιουργία ενός προϊόντος, τότε μιλάμε για πάρα πολλές ώρες και μεγάλη επιμονή από όλα τα ιδρυτικά μέλη της εταιρείας. Το δυσκολότερο βέβαια είναι να μένεις παρακινημένος σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Στην αρχή συνήθως αρκεί το πάθος σου και η ανάγκη να δεις την ιδέα σου να παίρνει μορφή και αξία. Στην συνέχεια όμως, βοηθάει πολύ να θέτεις συγκεκριμένους στόχους, να είσαι ευέλικτος και διατεθειμένος να αλλάξεις την αρχική σου ιδέα αν δεις ότι δεν προχωράει. Τέλος να να έχεις εμπιστοσύνη σε αυτό που κάνεις όντας ανοιχτός σε κριτική, προβάλλοντας το και επιδιώκοντας feedback όσο το δυνατόν νωρίτερα και συχνότερα.

Ξεκινήσατε με δικά σας κεφάλαια ή λάβατε κάποια χρηματοδότηση; Και επίσης ποια είναι τα γενικότερα πλάνα σας στο κομμάτι των εξωτερικών χρηματοδοτήσεων

Παρότι η αρχική ανάπτυξη της τεχνολογίας πραγματοποιήθηκε με δικά μας κεφάλαια, η πρώτη εξωτερική χρηματοδότηση προ-εμπορικής ανάπτυξης ήρθε από τον παγκόσμιο κολοσσό Epic Games, στα πλαίσια του προγράμματος Epic MegaGrants, κατά την ερευνητικής μας δραστηριότητα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επίσης, καταλυτικό ρόλο να προχωρήσουμε περαιτέρω στην διαδικασία ίδρυσης τεχνοβλαστού (spin off) μας έπαιξε η ανακήρυξη μας ως νικητές στον 13ο Διαπανεπιστημιακό Διαγωνισμό, Εnnovation 2020 στην κατηγορία “Research & Technology Innovation”. Φυσικά, οι εξωτερικές χρηματοδοτήσεις για την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας είναι το μεγαλύτερο εργαλείο των νέων καινοτόμων επιχειρήσεων σήμερα. Στόχος μας είναι η άμεση χρηματοδοτική ενίσχυση στα πλαίσια της επιχειρηματικής μας επιτάχυνσης, για να παρέχουμε μια ολοκληρωμένη υπηρεσία διαχείρισης και προβολής 3D περιεχομένου στους πελάτες μας και να εισέλθουμε σε νέες αγορές.

Που θα θέλατε να έχετε φτάσει σε 3 χρόνια από σήμερα;

Στην Phasmatic πιστεύουμε ότι οι αλλαγές που θα φέρει η χρήση 3D περιεχομένου στο διαδίκτυο θα έρθουν γρήγορα και θα είναι σαρωτικές.

Τόσο σε περιπτώσεις συμβατικού online shopping, όσο και με την χρήση διαδραστικών τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η προοπτική της χρήσης 3D πληροφορίας θα αποτελέσει game changer στον ψηφιακό μετασχηματισμό των καταστημάτων τα επόμενα χρόνια. Σε 3 χρόνια θέλουμε να είμαστε η πρώτη επιλογή των εταιρειών λιανικού εμπορίου που αναζητουν ελκυστικά πακέτα λύσεων ψηφιακής ανακατασκευής και ρεαλιστικής παρουσίασης φυσικών προϊόντων σε ένα 3D περιβάλλον. Επίσης στοχεύουμε να έχουμε προωθήσει την καινοτόμα τεχνολογία μας και σε νέες αγορές που βασίζονται στην διαδραστικότητα και φιλικότητα προς το χρήστη (π.χ. όπως αυτές του θεάματος, της διαφήμισης, του τουρισμού και της πολιτισμικής κληρονομιάς), όπου η οπτική προβολή του 3D περιεχομένου είναι υψίστης σημασίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − four =