Όσοι έχουν ζήσει την δεκαετία του ’70 στην ελληνική επαρχία σίγουρα θα θυμούνται ακόμη τα φορτηγάκια του γαλατά που περνούσαν δρόμο δρόμο και άφηναν το γάλα και το γιαούρτι για την επόμενη μέρα. Η έλευση των σούπερ μάρκετ και η τοποθέτηση ψυγείων ακόμη και στους φούρνους από τις μεγάλες εταιρείες έφερε το γάλα πλέον σε κάθε γειτονιά με αποτέλεσμα ο γαλατάς να πέρασει οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας την δεκαετία του ’80.
Οριστικά; Μάλλον όχι, καθώς ο συνεταιρισμός “ΘΕΣγάλα”, που ήταν αυτός που τάραξε πριν από λίγα χρόνια τα νερά στην αγορά του γάλακτος φέρνοντας τους αυτόματους πωλητές στις γειτονιές της Λάρισας, της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, προσπαθεί να τον επαναφέρει. Ήδη εδώ και δύο εβδομάδες στην Λάρισα, όπου είναι και η έδρα του συνεταιρισμού έχει κάνει την εμφάνιση του το μηχανάκι – πλέον – του delivery-γαλατά.
Η νέα υπηρεσία διανομής κατ’ οίκον “το θες σπίτι σου” καλύπτει όλη την θεσσαλική πόλη και όπως αναφέρει στο news247 o Ανδρέας Χαρδαλούπας, Διευθυντής Επικοινωνίας και μάρκετινγκ του ΘΕΣγάλα “τα πρώτα δείγματα είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν πληθυσμιακές ομάδες, όπως για παράδειγμα οι ηλικιωμένοι ή άτομα με κινητικά προβλήματα, που ακόμη και για την αγορά του καθημερινού τους γάλα θα έπρεπε να έχουν βοήθεια από συγγενείς και γείτονες. Σε αυτές τις ομάδες καθώς και σε καταναλωτές που δεν έχουν κοντά τους κάποιο κατάστημά μας ή σε οικογένειες που το εργασιακό πρόγραμμα και των δύο ενηλίκων είναι βεβαρυμένο, είχαμε άμεση ανταπόκριση”.
Ο λόγος που προχώρησαν στην κίνηση αυτή ήταν ο ίδιος που τους οδήγησε το 2013 να ξεκινήσουν τα καταστήματα με τους αυτόματους πωλητές. “Ψάχνουμε συνεχώς νέους τρόπους για να παρέχουμε τα προϊόντα μας απευθείας στους καταναλωτές προσαρμοζόμενοι στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθεις τους”.
Το πρόγραμμα είναι σε πιλοτική φάση και επιτυχία του θα κρίνει και την επέκταση σε άλλες πόλεις. Όπως εξηγεί ο κ. Χαρδαλούπας: “Όπως και σε όλα τα επιχειρηματικά μας βήματα, έτσι και στο συγκεκριμένο πάμε “βήμα – βήμα” λαμβάνοντας τα μηνύματα της αγοράς. Και στη συνέχεια προχωράμε. Σίγουρα θέλουμε να επεκτείνουμε την υπηρεσία και σε άλλες πόλεις αλλά αφού πρώτα δούμε όλη την λειτουργία στην πράξη. Ευελπιστούμε ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι ο δεύτερος σταθμός μας”.
Η υπηρεσία λειτουργεί τηλεφωνικά και η παραγγελία (σ.σ. η ελάχιστη πρέπει να είναι 7 ευρώ) μεταφέρεται υπό συνθήκες ψύξης σε διάστημα το πολύ μισής ώρας από την λήψη της παραγγελίας. Οι οδηγοί της εταιρείας οι οποίοι είναι εφοδιασμένοι με POS μεταφέρουν πέρα από γάλα και τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα του συνεταιρισμού.