Πέφτει η αυλαία για τη γνωστή ιταλική αεροπορική εταιρεία Αlitalia και αιτία της κατάληξης αυτής είναι τα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle.

Η Ιταλία, λοιπόν, λέει «αντίο»στον εθνικό της αερομεταφορέα, που ταυτίσθηκε με την κομψότητα των αεροσυνοδών, τα ζεστά μακαρόνια, τις σταρ που έρχονταν στην Τσινετσιτά για να γυρίσουν εκατοντάδες έργα, αλλά και όλα τα ταξίδια του Πάπα. «Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες» δηλώνει πικραμένη μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο. Χθες η εταιρεία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Από σήμερα την Alitalia θα αντικαταστήσει μια νέα εταιρεία, η ITA, η οποία θα ελέγχεται, πάντα, από το ιταλικό Δημόσιο, αλλά πλέον με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές: οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και κατά σχεδόν 50%. Ενας κυβερνήτης στα αεροσκάφη της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στη νέα εταιρεία, περιορίζεται στις 6.200 ευρώ. Οι αεροσυνοδοί και οι ιπτάμενοι, κατά μέσον όρο, θα περάσουν από τα 2.600 στα 1.680 ευρώ, ενώ οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι είναι δυσαρεστημένοι.

Ειδικότερα, τα συνδικάτα αμφισβητούν την όλη διαδικασία, διότι μεγάλο μέρος του προσωπικού της Alitalia δεν πρόκειται να επαναπροσληφθεί. Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, συνολικά 7.000 εργαζόμενοι θα μείνουν χωρίς δουλειά. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο «Φιουμιτσίνο – Λεονάρντο ντα Βίντσι» Η ITA προς το παρόν περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζομένους. Πολλοί φοβούνται ότι μεσοπρόθεσμα η νέα αυτή εταιρεία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς, όπως είναι η Air France και η Lufthansa, και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και από τις εταιρείες χαμηλού κόστους.  

Μία από τις αιτίες «θανάτου»του εμβληματικού ιταλικού αερομεταφορέα είναι και τα τρένα της γείτονος χώρας. Η Ιταλία διαθέτει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ οι υπερταχείες της συμπεριλαμβάνονται στις γρηγορότερες του κόσμου. Ειδικά οι υπερταχείες Frecciarossa 1000 αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 394 χιλιομέτρων την ώρα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Ιταλίας έκανε το ντεμπούτο του το 2008, αλλάζοντας εντελώς το τοπίο. Μέχρι τότε υπήρχαν αργά τρένα, που δεν ήταν ακριβή. Το πόσο έχει διεισδύσει ο σιδηρόδρομος στις μετακινήσεις εντός Ιταλίας φαίνεται από το ότι πάνω από τα 2/3 όσων ταξιδεύουν μεταξύ Ρώμης και Μιλάνου προτιμούν αυτό το μέσο και όχι το αεροπλάνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 από την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων, ο αριθμός των επιβατών που παίρνουν τον συρμό από το Μιλάνο προς τη Ρώμη έχει σχεδόν τετραπλασιαστεί σε μια δεκαετία, από 1 εκατομμύριο το 2008 σε 3,6 εκατομμύρια το 2018. Μήπως, λοιπόν, οι υπερταχείες συνέβαλαν στην παρακμή της Alitalia; Στο ερώτημα αυτό, που έθεσε το CNN, απάντησε καταφατικά ο επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Policy Sonar, Φραντσέσκο Γκαλιέτι. «Η Alitalia, αν και διεθνής αερομεταφορέας, ήταν πολύ επικεντρωμένη στην εγχώρια αγορά» σημείωσε. «Οπότε, ήταν ευάλωτη στον ανταγωνισμό από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και επίσης από τα τρένα υψηλών ταχυτήτων».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − 5 =