αρχικηVIRAL«Περνάμε τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα στο αυτοκίνητο», λέει ένας συγκοινωνιολόγος και απαντά στο εάν υπάρχει «θεραπεία» για το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος

«Περνάμε τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα στο αυτοκίνητο», λέει ένας συγκοινωνιολόγος και απαντά στο εάν υπάρχει «θεραπεία» για το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος

Τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα την περνάμε στο αυτοκίνητο, όπως σημείωσε ο καθηγητής του ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, μιλώντας για το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας.

«Με το τυπικό κόστος του χρόνου μας στα 8-10 ευρώ, ο καθένας δαπανά 10 ευρώ την ημέρα τις καθημερινές του μέσα στο αυτοκίνητό του», συμπλήρωσε ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

«Η πραγματικότητα είναι η εξής. Έχουμε στην Αθήνα περίπου 7 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα. Από αυτές, περίπου 2-2,5 εκατ. πραγματοποιούνται με αστικές συγκοινωνίες», σημείωσε ο καθηγητής. «Όταν τα μέσα δεν λειτουργούν, κάποιοι δεν θα πάνε στην δουλειά τους, κάποιοι θα πάνε όμως με το αυτοκίνητό τους γιατί πρέπει να πάνε, με αποτέλεσμα να φορτώσουν με πολύ περισσότερα αυτοκίνητα τους δρόμους, οι οποίοι ούτως ή άλλως δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν αυτή τη ζήτηση για μετακίνηση», συνέχισε.

Αναφερόμενος στη σημερινή απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημείωσε ότι ο χρόνος μετακίνησης επιβαρύνθηκε κατά 20-30% κατά την ώρα αιχμής. Σημείωσε όμως ότι οι ώρες αιχμής έχουν επεκταθεί, λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας και των δραστηριοτήτων.

Σήμερα είχαν μεγαλύτερη επιβάρυνση, η Κηφισίας, ο Κηφισός, η λεωφόρος Αθηνών, ως επί το πλείστον οι άξονες βορρά-νότου, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για πρόσβαση προς την εργασία από τα προάστια, επεσήμανε ο καθηγητής.

«Το ποτάμι έχει και πάρα πολλή κυκλοφορία βαρέων οχημάτων γιατί είναι ο μόνος τρόπος να φτάσει κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και μέχρι τις εμπορικές και βιομηχανικές περιοχές της Αθήνας. Γενικά η κατάσταση σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολη και είναι λογικό. Σκεφτείτε ότι η απουσία των μέσων στην καλύτερη προσθέτει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στην κυκλοφορία», δήλωσε.

Στην πιο συχνή ερώτηση, εάν υπάρχει «θεραπεία» για το πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους, η απάντησή του ήταν αρνητική.

«Ποτέ δεν θα δούμε άδειους δρόμους, από την στιγμή που μετακινούμαστε και χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Υπάρχουν μόνο τρόποι για να μετριαστεί η κατάσταση», δήλωσε. «Δεν έχουμε περιθώριο να φτιάξουμε και άλλους δρόμους. Μακάρι να μπορούσαμε, αλλά και αν μπορούσαμε δεν θα αλλάζαμε πολλά. Περισσότεροι δρόμοι σημαίνουν περισσότερη κυκλοφορία. Ο μόνος τρόπος είναι η λελογισμένη χρήση ΙΧ, η προτίμηση σε άλλους τρόπους μετακίνησης και η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς», συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά τον Κηφισό, ακόμη και να προστεθούν δύο λωρίδες και στα δύο ρεύματα, η κατάσταση θα είναι η ίδια, δήλωσε ο κ. Κεπαπτσόγλου. «Ο λόγος είναι ότι θα προσελκύσει περισσότερη κυκλοφορία. Είναι νομοτελειακό ότι αυτό θα συμβεί, όπως έχει γίνει και σε άλλα μέρη του κόσμου», εξήγησε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 + four =