Σε συνέντευξή της στο Business Insider μία πρώην moderator του Facebook υποστηρίζει πως έπρεπε να ελέγχει 8.000 αναρτήσεις την ημέρα. Μάλιστα, όπως λέει, η πίεση που υφίστατο και ο όγκος αυτού του ατέλειωτου σωρού από ενοχλητικό υλικό, την έκανε λιγότερο ευαίσθητη σε περιπτώσεις παιδικής πορνογραφίας ή κτηνοβασίας. Η Sarah Katz εργαζόταν ως ελεγκτής περιεχομένου (content reviewer) στα κεντρικά γραφεία του Facebook στο Menlo Park της Καλιφόρνια μέσω μίας τρίτης συμβαλλόμενης εταιρείας, της Vertisystem, για έξι μήνες το 2016.
Η δουλειά της ήταν απλή: να διαπιστώνει αν οι αναρτήσεις που γίνονταν report με την αιτιολογία ότι περιείχαν ακατάλληλο περιεχόμενο παραβίαζαν πράγματι τους κανόνες λειτουργίας του Facebook. Πρακτικά, αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να ελέγχει νέο και πιθανώς περίεργο (ή και ανατριχιαστικό πολλές φορές) περιεχόμενο κάθε 10 δευτερόλεπτα καθώς και να παίρνει αστραπιαίες αποφάσεις για το εάν έπρεπε ή όχι να αφαιρεθεί.
Οι αναρτήσεις που χρειάζονταν έλεγχο ονομάζονται «tickets» και σύμφωνα με τα λεγόμενα της (σ.σ. τουλάχιστον για την περίοδο που η ίδια εργαζόταν εκεί) έφταναν περίπου τις 8.000 ανά υπάλληλο την ημέρα. Προκειμένου ν’ αντιμετωπίσει αυτόν τον ορυμαγδό αναρτήσεων το Facebook προσέλαβε τον περασμένο χρόνο 4.500 moderators σαν την Katz, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδιά του για πρόσληψη άλλων 3.000 μέσα στο 2018.
Σποραδικά, μάλιστα, η εταιρία επιστρατεύει προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν στον έλεγχο αναρτήσεων που δεν ακολουθούν τους κανόνες του. Το μέγεθος του προβλήματος που καλείται να αντιμετωπίσει με το απαγορευμένο υλικό παρουσιάστηκε μία έκθεση διαφάνειας τον περασμένο Μάιο. Με βάση αυτή, λοιπόν, μόλις τους τρεις πρώτους μήνες του 2018 χρειάστηκε να «κατέβουν» 21 εκατ. αναρτήσεις που περιείχαν γυμνό ή σεξουαλικό περιεχόμενο καθώς και 3.4 εκατ. που περιείχαν σκηνές βίας. Εκατομμύρια αναρτήσεις που συνδέονταν με ρητορική μίσους, τρομοκρατία ή θεωρήθηκαν spam αφαιρέθηκαν επίσης. Κατά την πρόσληψή τους οι moderators έπρεπε να υπογράψουν και μία δήλωση αποποίησης ευθύνης, με την οποία βεβαίωναν ότι είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για να διαχειριστούν το είδος του υλικού που θα έπρεπε να ελέγχουν καθημερινά. Η συγκεκριμένη δήλωση προστατεύει, επίσης, το Facebook από αγωγές ή άλλες νομικές διεκδικήσεις.
Η ίδια δούλευε σε ένα γραφείο ανοικτού τύπου στο Menlo Park, όπου υπήρχαν άφθονα δωρεάν σνακ αλλά και μία εύλογη συντροφικότητα μεταξύ συναδέλφων. Ξεκινούσαν τη δουλειά με υλικό να τους περιμένει, και μόλις ο φόρτος εργασίας έφτανε στο αποκορύφωμά του, η Katz τονίζει ότι έπρεπε να πάρει αποφάσεις μέσα σε δευτερόλεπτα. Αν οι στόχοι των «tickets» δεν επιτυγχάνονταν, υπήρχαν συνέπειες. Σε περίπτωση που δεν έπιαναν το στόχο «μία ή δύο φορές» τότε δέχονταν κάποια επίπληξη.
Αν αυτό γινόταν πάνω από τρεις φορές τότε «κατά πάσα πιθανότητα θα σου ζητούσαν να φύγεις». Η Katz λέει ότι δεν είδε ποτέ να συμβαίνει αυτό, αλλά υποστηρίζει ότι ανεπίσημα ήταν γνωστό μεταξύ του προσωπικού. «Η δουλειά γίνεται μάλλον μονότονη μετά από λίγο. Σίγουρα αρχίζεις να χάνεις την ευαισθησία σου γύρω από το ενοχλητικό υλικό επειδή ακριβώς βλέπεις πάρα πολύ από δαύτο. Μεγάλο μέρος του τείνει να ανακυκλώνεται», επισημαίνει. Σαν παράδειγμα αναφέρει την περίπτωση μιας ιδιαίτερα ανατριχιαστική εικόνας και ενός βίντεο που επανεμφανιζόταν συνέχεια στην οθόνη του υπολογιστή της και έδειχνε δύο παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών, γυμνά από τη μέση και κάτω. «Ήταν ξεκάθαρο», λέει η Katz, «πως υπήρχε κάποιος πίσω από την κάμερα που τους έλεγε τι να κάνουν». «Έφευγε και ερχόταν, εμφανιζόταν πολλές φορές μέσα στην ημέρα. Κάθε φορά η τοποθεσία του χρήστη ήταν διαφορετική. Τη μία μέρα μοιραζόταν από το Πακιστάν, την άλλη μέρα από τις ΗΠΑ. Είναι αρκετά δύσκολο να εντοπίσεις την αρχική πηγή» τονίζει.
Πηγή: LIFO