αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑυτοί είναι οι 10 κορυφαίοι Όμιλοι ξενοδοχείων στην Ελλάδα

Αυτοί είναι οι 10 κορυφαίοι Όμιλοι ξενοδοχείων στην Ελλάδα

Τρία ξένα και δύο ελληνικά ονόματα απαρτίζουν την πεντάδα των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών ομίλων, με βάση τον αριθμό των ξενοδοχείων τους, στην ελληνική αγορά στο τέλος του 2018, έτος κατά το οποίο η παρουσία των αλυσίδων στη χώρα ενισχύθηκε με δεδομένο το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Thomas Cook, Grecotel, Marriott, όμιλος Μήτση και TUI απαρτίζουν την πεντάδα των μεγαλύτερων αλυσίδων στην ελληνική αγορά (πάντα με βάση τον αριθμό των ξενοδοχείων τους ανά την Ελλάδα, δεδομένου ότι η σειρά αλλάζει αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων), ενώ από την 6η μέχρι τη 10η θέση οι εγχώριοι όμιλοι κυριαρχούν: ο όμιλος Ξένου βρίσκεται στην έκτη θέση, η Louis Hotels από την Κύπρο στην 7η και ακολουθούν Myconian Collection, Blue Lagoon Group και Ηersonissos Group, συμπληρώνοντας το τοπ 10.

Τα στοιχεία προέρχονται από την εφετινή έρευνα «European Hotel & Chains Report 2019», της Horwarth HTL, της γνωστής, διεθνώς, συμβουλευτικής εταιρείας παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο, η οποία μάλιστα απέκτησε πρόσφατα παρουσία και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα, στην οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα, το 2018 οι αλυσίδες ξενοδοχείων αύξησαν το μερίδιό τους κατά 4% στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά, ενώ οι ξενοδοχειακές μονάδες που ανήκουν σε brand, hotel group ή family group διαθέτουν το 38% της συνολικής δυναμικότητας δωματίων.

Ειδικά για την Ελλάδα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Horwarth, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες αντιπροσώπευαν στο τέλος του 2018 το 1/4 της συνολικής δυναμικότητας με βάση τον αριθμό των δωματίων, ωστόσο μόλις το 8% επί του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων ανήκουν σε κάποιον ξενοδοχειακό όμιλο ή brand. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 25% αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των δωματίων δεδομένου ότι τα εν λόγω ξενοδοχεία είθισται να έχουν μεγάλο μέγεθος.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12.1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών αποτυπώνοντάς με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21.6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας.

Πηγή: Economy365.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − 3 =