αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣButlair: Ένας ιντερνερικός φίλος για κάθε ταξιδιώτη

Butlair: Ένας ιντερνερικός φίλος για κάθε ταξιδιώτη

20160916_130803

Πως θα σας φαινόταν να ταξιδεύατε σε μια ξένη χώρα και εκεί να σας περίμενε ένας φίλος ο οποίος θα μπορούσε να σας βοηθήσει σε οτιδήποτε χρειαστείτε; Αυτό προσπαθεί να κάνει ο Butlair. Μια διαδικτυακή υπηρεσία, μέσω της οποία ένας ταξιδιώτης μπορεί να λάβει οποιαδήποτε βοήθεια θέλει, αφού φτάσει στον προορισμό του. Επειδή, η συγκεκριμένη startup είναι πολύ φρέσκια, για την ώρα δραστηριοποιείται μόνο στην Αθήνα.

Όπως όμως τονίζουν οι ιδρυτές, Λεωνίδας Καπράλος και Αγγελίνα Γραμματικάκη, στη συνέντευξη που δίνουν στο It’s Possible, υπάρχουν σχέδια για επέκταση σε άλλες πόλεις ή χώρες. Α ναι, ο Butlair έχει δημιουργηθεί από Έλληνες. Και έχουν καταφέρει να τους εμπιστευτούν ταξιδιώτες… από την άλλη άκρη του κόσμου.

Πως πήρατε την απόφαση να παραμείνετε στην Ελλάδα και να τολμήσετε επιχειρηματικά; Την ώρα που πολλοί νέοι φεύγουν στο εξωτερικό.

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Είναι αλήθεια ότι αρκετοί φίλοι μας έχουν φύγει στο εξωτερικό. Εγώ δεν απορρίπτω το ενδεχόμενο να φύγουμε κι εμείς κάποια στιγμή στο μέλλον. Και μου φαίνεται κάπως βαρύ το «αποφασίσαμε να μείνουμε στην Ελλάδα». Αυτή τη στιγμή είμαστε εδώ, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κάτι καινούργιο και θα δούμε πως θα εξελιχτούν τα πράγματα στη συνέχεια. Ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε όταν δηλώσαμε συμμετοχή στο διαγωνισμό The Digital Gate που διοργάνωσε το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε συνεργασία με τη Θερμοκοιτίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ACEin. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού η ιδέα διαμορφώθηκε σε αυτό που είναι σήμερα ο Butlair. Σε αυτό το διαγωνισμό κερδίσαμε το βραβείο για Early Stage Startup.

Λεωνίδας Καπράλος: Οι περισσότεροι φίλοι μου που έχουν φύγει στο εξωτερικό έφυγαν αρχικά για μεταπτυχιακό και συνέχισαν να εργάζονται σε κάποια εταιρεία στην πόλη που σπούδασαν. Σε αντίθεση εμείς ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε αρχικά σε κάποιες εταιρείες στην Αθήνα και στην πορεία προέκυψε ο Butlair. Ήταν μία ιδέα που μας άρεσε την οποία θελήσαμε να τη δοκιμάσουμε εδώ.

Πως προέκυψε η ιδέα για τον Butlair;

Λεωνίδας Καπράλος: Η ενασχόληση μας με τον Butlair ξεκίνησε από το ενδιαφέρον μας στο να βελτιώσουμε την συνολική εμπειρία ενός ταξιδιού. Οπότε το ερώτημα ήταν: Πως θα ήταν αν είχαμε πάντα κάποιον δίπλα μας, για να απευθυνόμαστε για ότι και αν χρειαστούμε κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μας; Για να εξελιχθεί τελικά η υπηρεσία σε αυτό που είναι ο Butlair σήμερα..

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Η όλη ιδέα βασίζεται στην λογική του «πόσο ωραία θα ήταν τα ταξίδευα χωρίς να έχω καν βαλίτσα». Όλο αυτό βέβαια χρειάζεται και ένα χρηματικό κεφάλαιο. Τελικά, η ιδέα εξελίχτηκε και φτάσαμε σε κάτι πιο γενικό, που αφορά περισσότερο κόσμο.

Ουσιαστικά με τον Butlair, λέμε στο ταξιδιώτη ότι «είμαι ο άνθρωπος σου, στην προκειμένη φάση στην Αθήνα, και μπορώ να σου βρω οτιδήποτε χρειάζεσαι, στέλνοντας μου απλά ένα μήνυμα».

Το τι χρειάζεται ένας ταξιδιώτης, μπορεί να είναι πάρα πολύ απλό, όπως π.χ. το πώς να κινηθεί στην πόλη. Μας έχουν τύχει και ποιο πρωτότυπα περιστατικά, όπως για παράδειγμα με ένα βραζιλιάνο που είχε έρθει στην Ελλάδα: ήταν προγραμματισμένο να φύγει Κυριακή πρωί και Σάββατο βράδυ έσπασε η βαλίτσα του. Μας έστειλε μήνυμα πανικοβλημένος, για το που ακριβώς θα βρει βαλίτσα άμεσα. Κι εμείς λύσαμε το πρόβλημα του.

frontΜε ποιον τρόπο ακριβώς λειτουργεί;

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Μπαίνεις στη σελίδα του Butlair. Στη συνέχεια εισάγεις τα στοιχεία σου, επιλέγεις τον τρόπο που θες να επικοινωνείς με τον Butlair. Για παράδειγμα με το Facebook Messenger ή το WhatsApp. Επιλέγεις ποιο πακέτο υπηρεσιών θες: 1 ημέρας, 3 ημερών ή 7 ημερών. Δηλώνεις το πότε θα ταξιδέψεις και τέλος δηλώνεις τον τρόπο πληρωμής που επιθυμείς.

Λεωνίδας Καπράλος: Πρακτικά είναι σαν να μιλάς ιντερνετικά με έναν φίλο σου. Απλά μετά την εγγραφή σου στην υπηρεσία μας, σου έρχεται ένα email που σου δίνει τα σχετικά links για να επικοινωνείς μαζί μας, μέσω π.χ. Facebook ή WhatsApp. Όπως θα πρόσθετες μια επαφή, έτσι θα προσθέσεις τον Butlair. Αυτό κάνει πολύ πιο εύκολη τη διαδικασία και για τον ταξιδιώτη. Γιατί να πρέπει κάποιος να κατεβάζει 2-3 ξεχωριστά applications για κάθε ένα ταξίδι του; Ενώ εδώ γίνεται η δουλειά με ένα μέσο που έχεις ήδη εγκατεστημένο στο κινητό του.

Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Σίγουρα είναι σημαντικό το πώς θα φτιάξεις την ομάδα. Το πώς θα «δέσουν» οι άνθρωποι που θα συμμετέχουν, μεταξύ τους. Αυτό μας πήρε χρόνο και ακόμα αγχωνόμαστε, για να το κάνουμε να λειτουργεί σωστά. Ειδικά στην αρχή, είναι δύσκολο το πώς θα χωρίσεις τους ρόλους που θα έχει ο καθένας.

Λεωνίδας Καπράλος: Κανείς από εμάς δεν είχε προϋπηρεσία σε άλλη startup, ούτε εμπειρία στο management. Οπότε πειραματιζόμαστε για το τι επιλογές πρέπει να κάνουμε π.χ. στο κομμάτι του μάρκεντιγκ ή στον τεχνικό τομέα. Επειδή ακριβώς είναι πολλά τα νέα πράγματα που μαθαίνουμε κάθε μέρα, είναι δύσκολο, ειδικά στην αρχή, να οργανωθείς όπως πρέπει. Γιατί η αλήθεια είναι ότι όση καθοδήγηση και έχεις, όσο κι αν έχεις διαβάσει, κάποια πράγματα πρέπει να τα δεις στην πράξη.

Δυσκολίες που να αφορούν το δύσκολο περιβάλλον της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια;

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Ως ένα βαθμό, προσπαθούμε να αποστασιοποιηθούμε από το περιβάλλον της Ελλάδας. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν δυσκολίες. Από την άλλη, αυτές οι δυσκολίες δεν είναι αξεπέραστες. Και εμείς προσπαθούμε να εφαρμόσουμε το πλάνο μας.

Λεωνίδας Καπράλος: Υπάρχει αρκετή γραφειοκρατία. Αλλά επειδή δεν έχουμε πολύ καιρό που δουλεύουμε, δεν έχουμε έρθει αντιμέτωποι με αυτό, σε τόσο μεγάλο βαθμό. Εμείς δεν έχουμε κλείσει 1 χρόνο σαν επιχείρηση. Οπότε όταν φτάσει εκείνη η στιγμή θα δούμε και στην πράξη τι γίνεται, για παράδειγμα, με τη φορολογία. Αυτή τη στιγμή έχουμε κάποια λειτουργικά έξοδα και εισφορές.

examplesΕσείς μέχρι τώρα έχετε «τρέξει» την επιχείρηση σας μόνοι σας, δεν έχετε λάβει κάποια χρηματοδότηση. Ποια είναι τα πλάνα σας σε αυτό το κομμάτι;

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Είναι κάτι που το έχουμε στο μυαλό μας και θέλουμε να το κάνουμε άμεσα. Τώρα έχουμε φτάσει το project μας ως ένα σημείο και έχουμε δει ότι αυτό μπορεί να δουλέψει. Δεν θέλαμε να πάμε να ζητήσουμε χρήματα στη αρχή, χωρίς να ξέρουμε αν πραγματικά αυτό που έχουμε φτιάξει μπορεί να λειτουργήσει και να φέρει έσοδα. Τώρα έχουμε ένα πολύ πιο σαφές πλάνο. Επίσης, επειδή ακριβώς στην αρχή πήραμε αρκετά requests από ταξιδιώτης, πάνω εκεί χτίσαμε σιγά- σιγά την πλατφόρμα. Πάνω στο τι μπορεί να χρειαστεί ένας άνθρωπος που κάνει ένα ταξίδι.

Tο πολύ σημαντικό, είναι ότι όταν κάποιος ταξιδιώτης μας στέλνει μήνυμα, αυτός που του απαντάει είναι άνθρωπος, όχι chatbot. Και πάντα θέλουμε να είναι άνθρωπος.

Λεωνίδας Καπράλος: Τώρα βλέπουμε πιο ξεκάθαρα τις ανάγκες και το που πηγαίνει αυτό το πράγμα. Καταγράφουμε επίσης το πόσο αυξάνονται οι πελάτες μας μήνα με τον μήνα. Οπότε, βλέποντας όλα τα στοιχεία, μπορούμε να υπολογίσουμε πόσα χρήματα θα θέλαμε για να αναπτυχθούμε περισσότερο. Παράλληλα, είναι σημαντικό αυτό που είπαμε και πριν, ότι έχουμε πάρει feedback από πραγματικούς χρήστες.

Πως θα θέλατε να είναι τον Butlair σε 3 χρόνια από σήμερα;

Λεωνίδας Καπράλος: Εμένα μου άρεσε ότι είχαμε πελάτες από Καναδά, Αγγλία και Αμερική. Χώρες που είναι πιο ανεπτυγμένες σε σχέση με την Ελλάδα στον τομέα των startups. Όταν μας λένε ότι τους αρέσει πολύ αυτό που έχουμε δημιουργήσει, χαιρόμαστε γιατί αυτοί οι άνθρωποι ανακάλυψαν κάτι που θα μπορούσε εύκολα να είναι στη χώρα τους, αλλά βρίσκεται στην Ελλάδα. Αυτό μας δείχνει ότι το project μας θα μπορούσε να προχωρήσει και να φτάσει σε αυτές τις χώρες.

Αγγελίνα Γραμματικάκη: Θα θέλαμε σε 3 χρόνια από τώρα, ο Butlair να μην είναι στην Ελλάδα. Να έχει πάει σε μεγάλους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Πολλοί ταξιδιώτες μας λένε ότι θα ήθελαν να έχουν την υπηρεσία μας οπουδήποτε κι αν ταξίδευαν.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 3 =