αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στο εσωτερικό του Facebook

Γιατί ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στο εσωτερικό του Facebook

Μπορεί η οργανωτική δομή του Facebook να έχει αλλάξει αρκετά, από τότε που ιδρύθηκε, το 2004. Ωστόσο, βάζοντας κάτω τα δεδομένα, εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι ο απόλυτος κυρίαρχος παραμένει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Πρόσφατα ξέσπασε μια δικαστική διαμάχη στο εσωτερικό του τεχνολογικού κολοσσού. Ο Ζούκερμπεργκ προχώρησε σε μια εταιρική αναδιάρθρωση, που αφορά και την αξία που έχουν οι μετοχές του FB και άρα την επιρροή που έχει ο κάθε μέτοχος. Αυτή η κίνηση ουσιαστικά του επιτρέπει να έχει τον έλεγχο της εταιρίας και, αν θέλει, να πουλά ή να δίνει γενικότερα, μετοχές που διαθέτει.

Αυτό δεν άρεσε σε κάποιους από τους άλλους μετόχους που έχουν μπει στο Facebook, με τη διαμάχη να οδηγείται στα δικαστήρια. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι πλήττονται τα συμφέροντα τους, αφού οι μετοχές τους είναι πιθανό να πέσουν σε αξία.

Παράλληλα, θα πρέπει να βάλουμε και ένα ακόμα στοιχείο στο τραπέζι. Στο Δ.Σ. του Facebook μετέχει ο επιχειρηματίας και επενδυτής της Silicon Valley, Marc Andreessen. Ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες που αμερικανικού Fortune, έχει πολύ στενή συνεργασία με τον Μαρκ Ζούκερμπερκ. Με τους δυο τους να ακολουθούν κοινή γραμμή στις αποφάσεις που παίρνονται στο εσωτερικό της εταιρίας. Σημειώστε και κάτι ακόμα: ο Marc Andreessen βρίσκεται στην επιτροπή που έχει οριστεί, για να επιβλέπει την αναδιάρθρωση, που λέγαμε πιο πάνω.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια συμμαχία, μέσα σε μια μεγάλη τεχνολογική εταιρία. Στην ίδια τακτική κινούνται οι Larry Page και Sergey Brin, για να ελέγχουν την Alphabet και τη Google. Έχοντας στα χέρια τους τις λεγόμενες μετοχές «πολλαπλής ψήφου», και έτσι στην ουσία κατέχουν πάνω από το 50% της εταιρίας.

Το σίγουρο είναι ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παραμένει το μεγάλο αφεντικό στο εσωτερικό του Facebook. Ο ίδιος και η «συμμαχία» του ελέγχουν πάνω από το 50% των ψήφων, όταν χρειάζεται να παρθεί η οποιαδήποτε απόφαση. Το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό για όλους του υπόλοιπους που χρησιμοποιούν το Facebook, σε όλο τον πλανήτη. Αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα μέσα σε αυτά τα 12 χρόνια, ίσως ο Ζούκερμπεργκ να γνωρίζει καλύτερα από όλους, το πως πρέπει να κινηθεί η εταιρία του.

Είναι επίσης δεδομένο, ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ξέρει να ελίσσεται. Σε όλες τις καταστάσεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 + four =