αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Τι δεσμούς έσπασες αυτή την εβδομάδα;»: Η απρόσμενη ερώτηση που έκανε συνεχώς ένας μέντορας προς τον CEO της Google

«Τι δεσμούς έσπασες αυτή την εβδομάδα;»: Η απρόσμενη ερώτηση που έκανε συνεχώς ένας μέντορας προς τον CEO της Google

Αναμφίβολα, ο Sundar Pichai είναι ένας από τους πιο πετυχημένους CEO στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Είναι στο «τιμόνι» της Google και της Alphabet. Με αρκετά σπουδαία αποτελέσματα. Είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι οι εταιρείες του ελέγχει προχωρούν, συνεχίζουν να εξελίσσονται και συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις εκατομμυρίων χρηστών και πελατών σε όλο τον κόσμο.

Δεν είναι εύκολη δουλειά. Αλλά όπως εξηγεί το αμερικανικό inc.com ο διάσημος CEO έχει στο μυαλό του πάντα μια ερώτηση που του έκανε κάποτε ο μέντορας του, Bill Campbell.

Η ερώτηση: Τι δεσμούς έσπασες αυτή την εβδομάδα;

Απρόσμενη ερώτηση, σωστά; Κι όμως, ο μέντορας δεν είχε ως Νο1 στόχο να πει στον Pichai να «σπάει» τις ανθρώπινες σχέσεις που είχε χτίσει. Μάλλον, δίδασκε στον Pichai ότι έπρεπε να ξεπερνά τα αδιέξοδα που προκύπτουν.

Όταν ένας leader είναι μπροστά σε ένα σταυροδρόμι και πρέπει να πάρει μια απόφαση, υπάρχουν (τουλάχιστον) δύο καλές διαθέσιμες επιλογές με τις οποίες μπορεί να προχωρήσει. Και οι δύο επιλογές θα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το βασικότερο: Όποια απόφαση κι αν πάρεις, μάλλον θα δυσαρεστήσεις κάποιους. Στις επιχειρήσεις, η λήψη μιας απόφασης θα μπορούσε να αποξενώσει τον ηγέτη από τη μισή ομάδα του- τουλάχιστον προσωρινά.

Αλλά, ως ηγέτης, η δουλειά του Pichai δεν είναι να κρατήσει τους πάντες ευχαριστημένους. Ούτε πρέπει να αφήσει τα πράγματα να παραμείνουν ακίνητα, ελπίζοντας ότι η μισή ομάδα θα αλλάξει γνώμη. Αντίθετα, η δουλειά του είναι να πάρει μια απόφαση, και να προχωρήσει.

Υπάρχει ένα σημαντικό μάθημα εδώ για νέους ηγέτες, και μερικούς παλαιότερους: Αν προσπαθείτε να τους ευχαριστήσετε όλους, μάλλον θα καταλήξετε να μην ευχαριστείτε κανέναν.

Όπως εξηγεί το inc.com, πρέπει να δώσετε προτεραιότητα σε αυτούς που θέλετε να ευχαριστήσετε.

Μην στοχεύετε στην τελειότητα. Δείτε π.χ. ότι σε έναν Οργανισμό τόσο μεγάλο όσο η Google (και τη μητρική Alphabet, η οποία έχει περισσότερους από 130.000 υπαλλήλους), είναι εύκολο να ‘κολλήσουν’ θέματα. Μετά από κάθε meeting. Μετά από κάθε συζήτηση. Αλλά οι ηγέτες πρέπει να θυμούνται ότι ο στόχος δεν είναι η τελειότητα. Ο στόχος είναι να προχωρήσουν τα πράγματα μπροστά και να μάθουν από τα πιθανά λάθη.

Δείτε την μεγάλη εικόνα: Η καθοδήγηση των άλλων απαιτεί επίσης να τους δίνουμε feedback που πρέπει να ακούσουν- αλλά δεν θέλουν να ακούσουν. Μερικές φορές, σημαίνει ότι πρέπει να τους ωθήσεις έξω από τη ζώνη άνεσης τους. Λέγοντας τους να κάνουν κάτι που δεν έχουν κάνει στο παρελθόν και μπορεί να μην πιστεύουν καν ότι είναι ικανοί να το κάνουν (αλλά εσύ ως leader ξέρεις ότι είναι).

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 3 =