αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠώς Walmart, Starbucks και άλλες εταιρίες χρησιμοποιούν την AI για να παρακολουθούν τα μηνύματα των υπαλλήλων τους

Πώς Walmart, Starbucks και άλλες εταιρίες χρησιμοποιούν την AI για να παρακολουθούν τα μηνύματα των υπαλλήλων τους

Ανάλογα με το πού εργάζεστε, υπάρχει πιθανότητα η τεχνητή νοημοσύνη να αναλύει τα μηνύματά σας στο Slack, στο Microsoft Teams, στο Zoom και άλλες δημοφιλείς εφαρμογές. Τεράστιοι εργοδότες των ΗΠΑ όπως η Walmart, Delta Air Lines, Chevron, Starbucks, καθώς και ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν στραφεί σύμφωνα με το CNBC σε μια startup, την Aware, για να παρακολουθούν τις συνομιλίες.

Ο Jeff Schumann, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της startup με έδρα το Columbus, στο Οχάιο, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τις εταιρείες να «κατανοήσουν τον κίνδυνο μέσα στις επικοινωνίες τους», διαβάζοντας το συναίσθημα των εργαζομένων σε πραγματικό χρόνο, αντί να εξαρτώνται από μια ετήσια ή εξαμηνιαία έρευνα.

Χρησιμοποιώντας τα ανώνυμα δεδομένα στο προϊόν ανάλυσης της Aware, οι πελάτες μπορούν να δουν πώς οι υπάλληλοι μιας συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας ή εντός συγκεκριμένου τμήματος ανταποκρίνονται σε μια νέα εταιρική πολιτική ή καμπάνια μάρκετινγκ, σύμφωνα με τον Schumann.

Τα δεκάδες μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της Aware, κατασκευασμένα για την ανάγνωση κειμένου και την επεξεργασία εικόνων, μπορούν επίσης να εντοπίσουν τον εκφοβισμό, την παρενόχληση, τις διακρίσεις, τη μη συμμόρφωση, την πορνογραφία και άλλες παράνομες συμπεριφορές, είπε στο CNBC.

Το εργαλείο ανάλυσης της Aware – αυτό που παρακολουθεί το συναίσθημα και την τοξικότητα των εργαζομένων – δεν έχει τη δυνατότητα να επισημαίνει ονόματα μεμονωμένων υπαλλήλων, σύμφωνα με τον Schumann. Ωστόσο, το ξεχωριστό εργαλείο eDiscovery μπορεί να το κάνει, σε περίπτωση ακραίων απειλών ή άλλων συμπεριφορών κινδύνου που είναι προκαθορισμένες από τον πελάτη, πρόσθεσε.

Η Aware ανέφερε ότι η Walmart, η T-Mobile, η Chevron και η Starbucks χρησιμοποιούν την τεχνολογία της για κινδύνους διακυβέρνησης και αυτός ο τύπος εργασίας αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των εργασιών της εταιρείας.

Το CNBC δεν έλαβε απάντηση από τις Walmart, T-Mobile, Chevron, Starbucks ή Nestle σχετικά με τη χρήση του Aware. Ένας εκπρόσωπος της AstraZeneca είπε ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί το προϊόν eDiscovery αλλά ότι δεν χρησιμοποιεί αναλυτικά στοιχεία για την παρακολούθηση του συναισθήματος ή της τοξικότητας.

Η Delta είπε στο CNBC ότι χρησιμοποιεί τα analytics και το eDiscovery της Aware για την παρακολούθηση των τάσεων και του συναισθήματος ως τρόπο συλλογής σχολίων από υπαλλήλους και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς και για τη διατήρηση νομικών αρχείων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της.

Τι θα μπορούσε να πάει πολύ στραβά

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς λάτρης των δυστοπικών μυθιστορημάτων για να δει πώς θα μπορούσε κάτι τέτοιο να πάει πολύ στραβά, προειδοποιεί το CNBC.

Η Jutta Williams, συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Humane Intelligence, δήλωσε ότι η AI προσθέτει μια νέα και δυνητικά προβληματική πτυχή στα λεγόμενα προγράμματα διαχείρισης ρίσκου εμπιστευτικών πληροφοριών, τα οποία υπάρχουν εδώ και χρόνια για να αξιολογούν καταστάσεις όπως η εταιρική κατασκοπεία, ειδικά στις επικοινωνίες μέσω email.

Μιλώντας γενικά για την τεχνητή νοημοσύνη επιτήρησης των εργαζομένων παρά για την τεχνολογία της Aware συγκεκριμένα, ο Williams είπε στο CNBC: «Είμαστε πολύ κοντά στη θεωρία του εγκλήματος σκέψης. Αυτό αντιμετωπίζει τους ανθρώπους σαν απόθεμα με τρόπο που δεν έχω ξαναδει».

Η τεχνητή νοημοσύνη επιτήρησης εργαζομένων είναι ένα ταχέως αναπτυσσόμενο αλλά εξειδικευμένο κομμάτι μιας μεγαλύτερης αγοράς τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε τον περασμένο χρόνο, μετά την κυκλοφορία του ChatGPT chatbot του OpenAI στα τέλη του 2022. Η λεγόμενη Generative AI έγινε γρήγορα η πολυσύχναστη φράση στα calls παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων. Η τεχνολογία αυτοματοποιεί εργασίες σε σχεδόν κάθε κλάδο, από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και βιοϊατρική έρευνα μέχρι logistics, διαδικτυακά ταξίδια και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.

Τα έσοδα της Aware αυξήθηκαν κατά 150% ετησίως κατά μέσο όρο τα τελευταία πέντε χρόνια, είπε ο Schumann στο CNBC, και ο τυπικός πελάτης της έχει περίπου 30.000 υπαλλήλους. Οι κορυφαίοι ανταγωνιστές περιλαμβάνουν τα Qualtrics, Relativity, Proofpoint, Smarsh και Netskope.

Σύμφωνα με τα πρότυπα του κλάδου, η Aware παραμένει αρκετά αδύνατη. Η εταιρεία συγκέντρωσε κεφάλαια για τελευταία φορά το 2021, όταν άντλησε 60 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο χρηματοδότησης υπό την ηγεσία της Goldman Sachs.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 11 =